Gå til innhold

Har returavdelingen til Netshop tatt ferie?


Anbefalte innlegg

Sendte for 2-3 uker siden en skjerm i retur på angrerett til Netshop, den kom fram den 18. juli (forbi 14-dagers fristen altså). Har fortsatt ikke mottatt penger eller klart å fått kontakt med returavdelingen. Sendte en mail på mandag, som de fortsatt ikke har svart på, og prøvde å ringe de nå nettopp uten å få svar.

 

Er åpenbart folk på jobb, da jeg har hatt kontakt med folk i salgsavdelingen angående en annen ordre. Er det bare Netshop som velger å ignorere meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei på deg, jeg har også sendt bærbar pc`n min for over 1 uke siden på grunn av en feil som har vært lenge på.. Har sendt mail uten å få svar og har prøved å ringe også uten å få svar..!! Du er ikke alene der, forbann dritt butikk... Jeg kommer til å heve kjøpe og kjøpe meg en ny bærbar en annen sted..!! NETSHOP er en forbann dritt net butikk, jeg må levere den i oslo så at den blir sendt til sandefjord for å så blir reparert etc... Tror jeg har blitt lurt der før, har levert pc`3 ganger på grunn av feil med nettverkskort. Den 3 gang sa de at det var HDD, men det var ikke det jeg klaga på..! Så sendt jeg nå igjen, men har sendt til en pc specialist og har merket HK så vi for se om de sier noe ant..!! kanskje de prøver å bytte HK og sier at det er noe ant som er feil.. For håper det, da blir søksmål herfra og til måne på de..!! håper vi klarer å få et svar fra de..!!

Lenke til kommentar
Sendte for 2-3 uker siden en skjerm i retur på angrerett til Netshop, den kom fram den 18. juli (forbi 14-dagers fristen altså). Har fortsatt ikke mottatt penger eller klart å fått kontakt med returavdelingen. Sendte en mail på mandag, som de fortsatt ikke har svart på, og prøvde å ringe de nå nettopp uten å få svar.

9193576[/snapback]

 

Samme her. Det verste her var at de nektet angreretten da og automatisk sendte varene tilbake til meg i oppkrav. Jeg nektet og hente varene (siden det garantert hadde blitt et helvette å få tilbake de pengene jeg ville lagt ut da) og nå er varene tilbake hos Netshop igjen. De har nå hatt varene i 1 uke, fortsatt ingen penger fra Netshop og veldig lite svar. Jeg mailet de 15 minutter etter at de sendte mail om at de sendte til tilbake, men der fikk jeg autoreply om at folkene hadde ferie og kom tilbake om 2 uker :no: . menne, man får vel bare vente å se. Loven stadfester at så lenge man har meldt ifra til selger om bruk av angrefrist innen 14 dager og sender tilbake innen "rimelig tid" skal du ha tilbake pengene dine innen 14 dager etter at de har mottatt varene. Etter dette kan du bitche rimelig hardt og kreve renter av beløpet og kreve å få refundert dine utgifter ved å få tilbake pengene (dvs, telefonbruk og evnt advokatbistand++++).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jaja, sendte nok en mail til Netshop, men har lite håp om å få noe svar.

Har gått nøyaktig 4 uker siden de mottok varen min, fristen for å betale meg er vel 14 dager?

 

Hvem må jeg kontakte for å få noe til å skje? Forbrukerrådet?

Lenke til kommentar

Hadde en retur på 2 minnebrikker selv. Tok 3-4 uker fra jeg sendte pakken til jeg fikk tilbake pengene. Naturligvis ble jeg meget skuffet over denne behandlingstiden, så min neste investering vil trolig falle hos en annen nettbutikk. Komplett og Netshop svertet av dårlig kundeservice i løpet av sommermånedene, skal si det har gått i nedoverbakke for disse to butikkene. Hva angår komplett er det noe irrelevant akkurat her, men stikkordet leveringstid bør nevnes.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oppdatering:

 

Fikk mail på fredag:

 

"Varen du har returnert er betalt med Visa kort. Beløpet er tilbakeført dit den 2.8 så dette burde være i orden."

 

Siden dette da er ren løgn, sendte jeg mail tilbake med en gang, men har fortsatt ikke fått svar. :)

Lenke til kommentar
Ren løgn du liksom? Hvilket grunnlag har du for å påstå at de lyver for deg?

 

Kanskje beløpet er registrert ut fra de, men ikke motatt igjen på din konto? Da har det skjedd en FEIL. Men ikke noen LØGN.

 

Viktig forskjell her.

9421116[/snapback]

 

Enig. NetShop svindler ikke, punktum.

 

Det har vært en del negative saker her på forumet om NetShop i det siste, men halvparten har vært personer som har vært utålmodige, og "ikke svar" betyr gjerne over 10 minutters ventetid.

 

Jeg skal returnere to stk. HK til de, og det ene er allerede på vei. Jeg måtte da ringe returavdelingen hos de, og jeg fikk svar etter ca. 5 min. Jeg snakket også med en hyggelig kar, som hjalp meg med hva jeg skulle gjøre (var en litt spesiell retur), og alt gikk smertefritt.

 

Det eneste jeg kan klage på er at Posten har snart brukt 7 dager på å få pakken til Sandefjord. Nå har den stått registrert på omlastningssentral i Stokke i 4-5 dager, uten at noe har skjedd.

 

Selv har jeg bare gode erfaringer med NetShop, og derfor liker jeg dem.

Lenke til kommentar

Det er uansett feil, om de lyver eller er inkompetente er umulig for meg å si.

 

Har ikke fått penger inn på konto, og hver gang jeg har snakket med dem (snakket med dem 5-6 ganger iløpet av august) så har de sagt noe sånt som "Jaja, her har det skjedd en feil og saken har ikke blitt behandlet enda, skal sende pengene straks". Nå har de plutselig ombestemt seg og mener pengene ble sendt for lenge siden, noe som ikke stemmer. Om det har skjedd en feil så hadde det vært jævla greit å ikke bli ignorert i seks uker, sånn at feilen kunne blitt rettet umiddelbart.

Lenke til kommentar
Det er uansett feil, om de lyver eller er inkompetente er umulig for meg å si.

 

Har ikke fått penger inn på konto, og hver gang jeg har snakket med dem (snakket med dem 5-6 ganger iløpet av august) så har de sagt noe sånt som "Jaja, her har det skjedd en feil og saken har ikke blitt behandlet enda, skal sende pengene straks". Nå har de plutselig ombestemt seg og mener pengene ble sendt for lenge siden, noe som ikke stemmer. Om det har skjedd en feil så hadde det vært jævla greit å ikke bli ignorert i seks uker, sånn at feilen kunne blitt rettet umiddelbart.

9421364[/snapback]

 

Vel det er bare å be om å bli satt over til regnskap så fikser de biffen temmelig fort, hadde selv et problem der jeg plutselig ble skyldig masse penger (jeg får faktura) en rask telefon til regnskap og noen få mailer oss mellom og saken var fikset i læpet av dagen :cool:

Lenke til kommentar

Nå burde saken endelig være i orden, fikk tak i en fyr i dag som mente hele problemet var at de ikke hadde kontonummeret mitt...

Sånn rent bortsett fra at jeg har sendt de kontonummeret mitt to ganger, så har ingen av de jeg har snakket med på Netshop tidligere nevnt at de trengte det. De har bare sagt at de "fører det tilbake til det visakortet du bestilte med", noe som ble vanskelig for dem siden jeg hadde betalt en annen ordre kontant...

 

Fikk til slutt pengene mine, men blir jaggu lenge til neste gang jeg handler der.

Lenke til kommentar
Ren løgn du liksom? Hvilket grunnlag har du for å påstå at de lyver for deg?

 

Kanskje beløpet er registrert ut fra de, men ikke motatt igjen på din konto? Da har det skjedd en FEIL. Men ikke noen LØGN.

 

Viktig forskjell her.

9421116[/snapback]

Skjedd en feil? Hva slags feil skulle det være? Penger forsvinner ikke på veien fra én konto til en annen. Kanskje har de trykket inn feil kontonummer, men det er ikke bare en feil, det faller inn under mange andre svært negative kategorier.

 

Jeg legger heller til et tredje alternativ: UVITENHET. Det er ikke utenkelig at en eller annen deltidsansatt ikke har forstått hvordan han skal lese en hendelseslogg, og bare sier det han tror.

Lenke til kommentar

Når jeg så denne topicen her følte jeg meg hjemme.

 

En disk jeg har kjøpt der for ett og et halvt år siden har totalhavarert nå, og jeg sendte mail til de søndag for en uke siden... Fikk ikke noe svar, så onsdag sendte jeg en mildt irritert mail til dem. Fredag fikk jeg en mail der det stod "Logg inn på kontoen deres og fyll ut returskjema online (ny funksjon)".

 

Jeg logget inn, og fant omsider denne nye funksjonen. "Beklager, ingen ordre funnet." OK... For å få litt fart på prosessen tenkte jeg at jeg kunne scanne inn pakkeseddel og faktura på varen fra da jeg kjøpte den, og mailet den til dem på fredag kveld.

 

Nå er denne arbeidsdagen over, og jeg har enda ikke fått svar. Dette er jo helt kriseelendig fra Netshop sin side! Jeg har alltid sett på dem som en bra nettbutikk, men nå synker respekten min drastisk i takt med dagene som går. Komplett, psdata og egentlig de fleste konkurrentene til Netshop klarer vel som regel å svare iløpet av en dag eller to, og få ordnet saken iløpet av noen dager (LES: ikke uker).

Lenke til kommentar
Nå er denne arbeidsdagen over, og jeg har enda ikke fått svar. Dette er jo helt kriseelendig fra Netshop sin side! Jeg har alltid sett på dem som en bra nettbutikk, men nå synker respekten min drastisk i takt med dagene som går. Komplett, psdata og egentlig de fleste konkurrentene til Netshop klarer vel som regel å svare iløpet av en dag eller to, og få ordnet saken iløpet av noen dager (LES: ikke uker).

9425414[/snapback]

 

Virker ikke som de har noe rutiner for å ta tak i gamle saker. Jeg hadde en sak som lå noen uker uten svar, jeg måtte sende en ny mail og opprette en ny sak hvor jeg etterlyste svar i gammel sak. Da fikk jeg svar i løpet av et par dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...