gaatil Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Min bærbare pc oppfatter at mine USB2-porter er USB1-porter, noe den ikke gjorde før. Tips til hvordan jeg kan ordne det? Jeg vet at det beste hadde vært om jeg hadde reinstallert operativsystem og drivere, men jeg har overtatt en jobbmaskin, med det resultat at jeg ikke har installasjonsdisker av noe slag. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Kanskje brukeren før deg hadde installert et PCI-basert usb2 kort som han nå har tatt ut av maskinen. Lenke til kommentar
gaatil Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Neida, jeg har hatt maskinen i tre år, det er først de siste seks månedene at dette har begynt å skje, og nå skjer det med ipoder, kameraer, bærbare disker, stort sett alt i hop. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Ganske rart at det "plutselig" skulle skje. Gå inn i bios-instillingen å se om USB2 er enablet. Har selv vært borti maskiner som man kan disable USB2 via bios, men har liksom aldri testet det ut. Alternativt kan du se i enhetsbehandling (du kjører vel win2k, XP eller vista) om det er noen enheter som har problemer med drivere. Lenke til kommentar
gaatil Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 I enhetsbehandlig ser alt fint ut. Hvordan jeg går frem ift bios vet jeg ikke. Jeg skal legge til at jeg har hatt en del virusproblemer de siste månedene - sist løst igår: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=804848&hl= Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Akkurat ja. Virus har en lei tendens til å ødelegge diverse funksjonalitet selv om man har kjørt antivirus. Du kan alltids forsøke å finne drivere til hovedkortet ditt å installere disse på nytt, men jeg vil nå likevel anbefale en fresh install av windows. Lenke til kommentar
gaatil Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Har ikke installsasjonsdisker - så mine virkemidler er begrenset til reparasjon av det systemet jeg har, dessverre. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Det er svært sjelden man ikke kan finne drivere til såpass nye produkter på produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
gaatil Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Vil det kunne holde å installere kun nye drivere til usb-portene mine? Å installere ny xp, og deretter spore opp alt jeg trenger av drivere, det har jeg ikke lyst på... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Vil det kunne holde å installere kun nye drivere til usb-portene mine?9183846[/snapback] Du får prøve. Det er forskjeller på maskiner imellom så på noen kan det funke. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 enhetsbehandling og oppdater driverene til usb kontrolleren Lenke til kommentar
gaatil Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Det hjelper dessverre ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå