Gå til innhold

VGA til SCART?

MadMike

Anbefalte innlegg

Har en shuttle PC med digital og vga utgang på skjermkortet. Playstation2'en har tatt kvelden, så hadde tenkt til å bruke PC'en som DVD spiller. Men finnes det egentlig en overgang fra vga eller digital utgang til SCART? TV'en har bare scart ingang. Har også TV inn på PC'en, men ikke S-VIDEO. Noen mulighet for meg å få koblet PC'en til TV'en??

Skjermkortet er et NVIDIA GeForce PCX 5900

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se her; VGA -> Scart

Edit;

S-video

kortet skal jo ha s-video

9174259[/snapback]

Trodde også at kortet hadde S-Video. Kjøpte derfor en 10m s-video kabel, men ikke faen om den passet =/

Tror det bare er TV inn den har...

edit: ingen steder i Oslo det selges? Skal ha noen venner over på pils og film på torsdag, tviler på at amazon rekker å sende det innen den tiden.

Endret av MadMike
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trodde også at kortet hadde S-Video. Kjøpte derfor en 10m s-video kabel, men ikke faen om den passet =/

Jeg hadde samme problemet med å koble til s-video! Men så fant jeg en slags converter som fulgte med pc'n, der s-video passer inn i pc og s-video kabelen til tv passer inn i både converteren og i tv'n!

Har du nå sånt?!

Lenke til kommentar

hvis man samenligner tv-utgangen på et moderne skjermkort med den s-video kontakten som sitter på et tv så ser men at en ekte s-video kontakt sitter kontakt punktene i en slags bue/sirkel rund kanten. utgangen på skjerm kortet har i tillegg noen kontakt punkter inne i "sirkelen".

som på ps2 kontakten til musen eller tastaturet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...