Gå til innhold

Netshop kjøpte Zepto,men fraskriver seg ansvaret?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter med en Zepto maskin der den ikke lenger vil lade. Om det er selvforskyldt eller ikke spiller liten rolle da varen er forsikret (de solgte med 3 års forsikring).

Problemet er bare at Zepto er kjøpt av Netshop, og jeg undres, kan jeg rette kravet ditt?

 

Er litt bekymringsfult når dne piper konstant når jeg setter inne ladekabelen i maskinen nemlig.

 

 

 

 

Edit 17:21: Ny overskrift som følge av flere tilsvarende saker.

 

Edit 08.august kl 22:41 Etter dagens versjoner har jeg vurdert headingen og stilt spørsmål ved situasjonen. Jeg stiller meg enda bak headingen, men jeg lar den nå stå noe mer åpen enn tidligere basert på den nye informasjonen. Dette forandrer dog ikke mitt standpunkt i saken om at det her er store uklarheter som ansvaret i forhold til "eldre" Zepto kunder.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det høres ut som at det "bare" er batteriet som er brukt opp, det skjer jo etter en 2-3 års tid. Batterier er bruksvare og har vel ikke mer enn 1 års garanti.

9166642[/snapback]

 

Det er et sporadisk problem som kun kommer om ladekabelen tas ut og inn. Startes maskinen om igjen så går det helt fint, og batteriet varer ca 2-3 timer enda.

Lenke til kommentar

Ueland: Dette handler ikke om garanti. Garanti er en frivillig ting fra produsent, og kan variere sterkt.

 

Forbrukerkjøpsloven fastslår at en pc skal svare til det forbrukeren har grunn til å forvente av en pcen ved kjøp, og om noe skulle skje som ikke svarer til det man har grunn til å forvente, så har varen en mangel.

 

Da har man reklamasjonsrett på mangelen i 2 år, eller 5 år dersom varen er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år.

 

Så må man bestemme om feilen er noe man kan forvente eller ei - et batteri som paier etter 1.5-2 år er ikke en mangel. En skjerm som ryker er en mangel.

 

En banan har også 2 års reklamasjonsfrist som absolutt frist, men man kan ikke kalle det at den råtner for mangel :).

Lenke til kommentar
Ueland: Dette handler ikke om garanti. Garanti er en frivillig ting fra produsent, og kan variere sterkt.

 

Forbrukerkjøpsloven fastslår at en pc skal svare til det forbrukeren har grunn til å forvente av en pcen ved kjøp, og om noe skulle skje som ikke svarer til det man har grunn til å forvente, så har varen en mangel.

 

Da har man reklamasjonsrett på mangelen i 2 år, eller 5 år dersom varen er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år.

 

Så må man bestemme om feilen er noe man kan forvente eller ei - et batteri som paier etter 1.5-2 år er ikke en mangel. En skjerm som ryker er en mangel.

 

En banan har også 2 års reklamasjonsfrist som absolutt frist, men man kan ikke kalle det at den råtner for mangel :).

9166681[/snapback]

 

@Alastor: Dette handler ikke om reklamasjon, men, som moderposter sier, en garantisak.

 

@Christian86: Om netshop ikke vil hjelpe deg (som jeg er sikker på at de vil) kan du ta direkte kontakt med forsikringsselskapet.

 

Simen

Lenke til kommentar
Han ønsker å ta dette på forsikringen,da har reklamasjon ingenting å si.

Finn ut hvilket forsikrings selskap som har forsikret den og ta kontakt med dem,så sender dem deg videre..Værre er det ikke.

9171407[/snapback]

 

Er jo jeg som har valget da, men i utgangspunktet er jeg i tvil om jeg kan ta reklamasjon da.

Lenke til kommentar
ring netshop en mail og hør

9171485[/snapback]

 

allerde gjort, men uten svar. uansett, så avventer jeg ut uken slik at de får noe tid å svare.

Men jeg var noe usikker på hvor mye jeg kunne forvente. Det å ringe netshop for å spørre om det er jo som å la bukken vokte havresekken.

Lenke til kommentar
@Alastor: Dette handler ikke om reklamasjon, men, som moderposter sier, en garantisak.

 

@Christian86: Om netshop ikke vil hjelpe deg (som jeg er sikker på at de vil) kan du ta direkte kontakt med forsikringsselskapet.

 

Simen

9171135[/snapback]

Hvor nevner han garanti? Jeg kan ikke se noe :).

Lenke til kommentar

Netshop Oslo antydet at de bare hadde kjøpt merkevaren, ikke selve selskapet. Men nyheten her på Hardware sier jo direkte at Netshop kjøpte opp både Microplex og Zepto, og at Zepto flyttet inn hos dem.

 

Uansett, de mistenker bios og software som skyldige i at maskinen piper når jeg skal lade den. jeg er litt skeptisk, men ja, skal formatere den til helgen og se hva som skjer da.

Lenke til kommentar
Netshop Oslo antydet at de bare hadde kjøpt merkevaren, ikke selve selskapet. Men nyheten her på Hardware sier jo direkte at Netshop kjøpte opp både Microplex og Zepto, og at Zepto flyttet inn hos dem.

 

Uansett, de mistenker bios og software som skyldige i at maskinen piper når jeg skal lade den. jeg er litt skeptisk, men ja, skal formatere den til helgen og se hva som skjer da.

9185375[/snapback]

 

Uansett har du forsikret produktet. Så om ikke Netshop vil ta imot Zepto maskinen din, kan du jo alltids ta kontakt med selskapet der produktet er forsikret?

Lenke til kommentar
Netshop Oslo antydet at de bare hadde kjøpt merkevaren, ikke selve selskapet. Men nyheten her på Hardware sier jo direkte at Netshop kjøpte opp både Microplex og Zepto, og at Zepto flyttet inn hos dem.

 

Uansett, de mistenker bios og software som skyldige i at maskinen piper når jeg skal lade den. jeg er litt skeptisk, men ja, skal formatere den til helgen og se hva som skjer da.

9185375[/snapback]

 

Uansett har du forsikret produktet. Så om ikke Netshop vil ta imot Zepto maskinen din, kan du jo alltids ta kontakt med selskapet der produktet er forsikret?

9185829[/snapback]

 

Tja, jeg fant ut at Zepto aldri gav med noen vilkår, så jeg aner faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Netshop Oslo antydet at de bare hadde kjøpt merkevaren, ikke selve selskapet. Men nyheten her på Hardware sier jo direkte at Netshop kjøpte opp både Microplex og Zepto, og at Zepto flyttet inn hos dem.

 

Uansett, de mistenker bios og software som skyldige i at maskinen piper når jeg skal lade den. jeg er litt skeptisk, men ja, skal formatere den til helgen og se hva som skjer da.

9185375[/snapback]

 

Uansett har du forsikret produktet. Så om ikke Netshop vil ta imot Zepto maskinen din, kan du jo alltids ta kontakt med selskapet der produktet er forsikret?

9185829[/snapback]

 

Tja, jeg fant ut at Zepto aldri gav med noen vilkår, så jeg aner faktisk ikke.

9185916[/snapback]

 

Men det står på kvitteringen din at du har forsikret produktet?

Lenke til kommentar
Netshop Oslo antydet at de bare hadde kjøpt merkevaren, ikke selve selskapet. Men nyheten her på Hardware sier jo direkte at Netshop kjøpte opp både Microplex og Zepto, og at Zepto flyttet inn hos dem.

 

Uansett, de mistenker bios og software som skyldige i at maskinen piper når jeg skal lade den. jeg er litt skeptisk, men ja, skal formatere den til helgen og se hva som skjer da.

9185375[/snapback]

 

Uansett har du forsikret produktet. Så om ikke Netshop vil ta imot Zepto maskinen din, kan du jo alltids ta kontakt med selskapet der produktet er forsikret?

9185829[/snapback]

 

Tja, jeg fant ut at Zepto aldri gav med noen vilkår, så jeg aner faktisk ikke.

9185916[/snapback]

 

Men det står på kvitteringen din at du har forsikret produktet?

9192080[/snapback]

 

japp, 3 års forsikring for utstyr inntil 10 000 kr.

Lenke til kommentar
Netshop Oslo antydet at de bare hadde kjøpt merkevaren, ikke selve selskapet. Men nyheten her på Hardware sier jo direkte at Netshop kjøpte opp både Microplex og Zepto, og at Zepto flyttet inn hos dem.

 

Uansett, de mistenker bios og software som skyldige i at maskinen piper når jeg skal lade den. jeg er litt skeptisk, men ja, skal formatere den til helgen og se hva som skjer da.

9185375[/snapback]

 

Uansett har du forsikret produktet. Så om ikke Netshop vil ta imot Zepto maskinen din, kan du jo alltids ta kontakt med selskapet der produktet er forsikret?

9185829[/snapback]

 

Tja, jeg fant ut at Zepto aldri gav med noen vilkår, så jeg aner faktisk ikke.

9185916[/snapback]

 

Men det står på kvitteringen din at du har forsikret produktet?

9192080[/snapback]

 

Sjekk ftp://ftp.zepto.dk/Forsikringsinformation/

Lenke til kommentar

takk :) Fikk nytt svar i dag, hvor de sier at de mistenker at hovedkortet er defekt, men at de sliter med å skaffe deler til Zepto maskiner.

Skrev tilbake at maskinen er dekket av reklamasjonstid, og/eller forsikring om det er min skyld, så får se hva de sier da.

 

I går døde tastaturet også en stund.

 

Edit; beskjeden var at de ikke vedkjenner seg ansvaret. Slik de vinkler det har de ikke kjøpt selskapet slik at de har det ansvaret.

 

mens pressemeldingen sier

 

Daglig leder Svenn-Aage Lysebo har som mål å gjøre Netshop.no til en av Skandinavias ledende nettbutikker for IT-utstyr. I en pressemelding fremgår det at selskapet tar et steg nærmere denne målsetningen, når nettbutikken Microplex.no og bærbar-PC-produsenten Zepto nå kjøpes opp.

 

Formelt sett er det selskapet Netshop ASA som kjøper Microplex Norge AS og Zepto Computers AS. Kjøpesummen er ikke offentliggjort, men oppgjøret består av en kombinasjon av aksjer og kontanter. De tidligere eierne av Microplex og Zepto blir dermed aksjonærer i Netshop.

 

rart jeg blir forvirret?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...