warclowN Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Ey trenger litt hjelp her Det som er problemet mitt er at jeg ikke får bruke 4GB RAM på Asus P5N-E SLI. Jeg bruker dette settet med ram: http://www.psdata.no/ps.asp?it=129240 (2 av det settet). Har satt de riktig i hovedkortet, sjekket flere ganger. 3x rambrikkene funker, men når jeg setter inn den fjerde så vil ikke PCen boote. Den slår seg på, men skjermen kommer ikke.. og ikke den vanlige beep lyden. Fikk et tips om å oppdatere biosen, noe jeg nettop gjorde. Men det hjalp ikke. (Har også prøvd å stille mem-volten til 2,01 og litt over.. Selv om ramen bare krever 1.8 + at jeg har prøvd å stille timingen 5x5x5x15) What to do? :o Lenke til kommentar
aspic Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Har du feilsøkt? Dvs, sjekke om alle brikkene faktisk funker? Om du har 3x inni så starter den, ta utav den eine, og sett i den 4. brikka, booter den då? Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Er det en av RAMbrikkene som ikke fungerer, eller gjelder det alle brikkene om du kjører med 4 GB? Om du skjønner. Lenke til kommentar
warclowN Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Ingen av rambrikkene eller slotsa på hovedkortet er defekt. har feilsøkt : ) Men dette er visst et rimelig kjent problem med p5n-e sli. Men andre har klart å fikse det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå