pelsner Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg har lest tråden angående vista som fryser. Første gangen jeg installerte vista 64 bits så gikk det faktisk bra. Jeg har Abit k9 hovedkort WD 500 gb sata 2 amd 4200 x 64 Etter den første installen har jeg prøvd installere vista ca 10 ganger, samme har skjedd hver gang. Hele installasjonen fryser når den skal boote ordentlig for første gang. Xp 64 bits virker knirkefritt på systemet. Ser ut som det kan være noe problemer med Sata i installen . Men hvordan kan jeg løse dette? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg har lest tråden angående vista som fryser. Første gangen jeg installerte vista 64 bits så gikk det faktisk bra. Jeg har Abit k9 hovedkort WD 500 gb sata 2 amd 4200 x 64 Etter den første installen har jeg prøvd installere vista ca 10 ganger, samme har skjedd hver gang. Hele installasjonen fryser når den skal boote ordentlig for første gang. Xp 64 bits virker knirkefritt på systemet. Ser ut som det kan være noe problemer med Sata i installen . Men hvordan kan jeg løse dette? 9159951[/snapback] Hvor mye minne har du? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Som DFN spør, hvor mye minne har du? Og er plata de skadet? Stopper cdrommen din å "lese" etter ei stund? Lenke til kommentar
pelsner Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Okey litt mer detaljert info her: Jeg klarte installere Vista 64 bits første gangen jeg prøvde. Jeg skulle reinstalle, men så fryser den hver gang den skal starte opp etter at den har kopiert filer og oppdataringer. Feilen som kommer er at den prøver boote opp OS men den kommer ikke lenger enn til svart skjerm med muspekeren. Det går ikke ann bevege den. Den kommer inn i Sikkermodus, men installasjonen kan ikke fullføres derfra. Jeg har sjekket Ram med både Vista og Memtest (linux) så den skal være ok. Jeg har Arctic Cooling Silentium T2 Pro OCZ TECH DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB Kit(2x1024MB) 4-5-4 WESTERN DIGITAL 500 GB, 7200RPM, SATA, WD5000AAKS "Caviar" 16 MB Cache AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 POWERCOLOR Radeon X1950PRO 256MB GDDR3, ABIT KN9S, nForce 550, DDR2, Socket-AM2, Jeg kommer inn i sikkermodus, men får bare beskjer at jeg ikke kan fullføre installasjonen derfra. Jeg har den nyeste biosen til hovedkortet. Jeg har prøvd følgende: Jeg har prøvd koble til en IDE disk for å så installere på den, samme frysing skjer. XP 64 bits virker fin fint på pcen, ingen problemer i oppstart Jeg har ingen ekstra komponenter tilkoblet som kan skape trøbbel. Lenke til kommentar
pelsner Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Som DFN spør, hvor mye minne har du? Og er plata de skadet? Stopper cdrommen din å "lese" etter ei stund? 9160141[/snapback] Jeg har 2 GB minne. Plata stopper ikke lese nei, jeg har som sagt klart å installere Vista før med den platen og samme pc. Jeg kan ikke skjønne hva om plutselig er galt. Jeg formaterer og repartisjonerer hver gang jeg prøver installere. Lenke til kommentar
pelsner Skrevet 28. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg har sjekket enda litt mer nå. Det som skjer er at CDRomen spinner opp, men så stopper den opp og alt låser seg. Jeg har en relativt gammel DVD rom ATA 33. Kan det virkelig være derfor? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg har sjekket enda litt mer nå. Det som skjer er at CDRomen spinner opp, men så stopper den opp og alt låser seg. Jeg har en relativt gammel DVD rom ATA 33. Kan det virkelig være derfor? 9161012[/snapback] Prøv å ta en ny kompi av plata, kan hende det har skjedd noen minor error med den platen du prøver å installere med. Jeg hadde iallefall det problemet med vista da jeg installerte på laptopen min. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Hadde samme problem når jeg skulle installere Vista Business 64-bit på min stasjonære, problemet var feil på DVDen, så det ordnet seg med engang jeg brente ut ny DVD (helt lovlig DVD image og lisens fra e-academy.com som høgskolen min har avtale med). Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Bruk CDcheck til å sjekke DVD plata du bruker for error. Lenke til kommentar
pelsner Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Jeg har nå testet følgende: 3 forskjellige cder, en iso fra licening microsioft og en fra msdn. Jeg har utelukket dette som problemet. Jeg har testet install med cdene med vmvare på andre pcer. Det som skjer er at etter 2-3 sekunder fryser hele pcen. Feilen må være at en eller annen driver som lastes låser hele systemet. Jeg har prøvd bytte ram. bytte hdd. Det kan jo være en eller annen bios instilling som ødelegger for meg. Jeg har sata 2 disk. Det neste jeg skal prøve å flashe bios tilbake tre versjoner siden vista faktisk installerte seg første gangen jeg prøvde med den. Etter første install var jeg tilbake til freeze modus. Det låser seg etter restart når dette bildet er ferdig Noen som har noen tips? Endret 30. juli 2007 av pelsner Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Sjekk følgende i Bios: Er plug and play OS satt til: Yes? Har du floppy satt til: enabled uten at du har det? Installerer du fortsatt med WD disken i? Lenke til kommentar
pelsner Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Jeg har satt floppy satt til disabled og none. Jeg installerer fortsatt med WD disken ja, det ser egentlig ikke ut som den er problemet siden jeg fikk samme feil med en IDE disk (den var også WD). Plug and play regner jeg med er standar yes, må sjekke når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg vurderer flashe bios tilbake 3 versjoner siden det virket der, men det kan kanskje være skjermkort driveren som låser seg? Skal teste med annet skjermkort senere idag. Så du hadde problemer med WD disker på ditt inlegg. Lenke til kommentar
pelsner Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Sjekk følgende i Bios: Er plug and play OS satt til: Yes? Har du floppy satt til: enabled uten at du har det? Installerer du fortsatt med WD disken i? 9171079[/snapback] Har testet å bytte ut både Skjemkort og WD disken nå( bytta med en maxtor 300gb), men ingen hjelp der heller.. Det må være noe med hovedkortet mitt, jeg har prøvd laste inn satadrivere inn i installsjonen, det virker heller ikke. Jeg kommer så langt at den starter windows for første gang også skal den fullføre installsjonen, men der låser det seg midt i. Skal det virkelig være så mye drit for å få inn Vista på en ny bygd pc. Endret 30. juli 2007 av pelsner Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Burde ikke være noe problem. Men jeg brukte 14 dager med gjennomsnittlig 5 timer før jeg jeg fant ut at det var wd diskene mine som krangla. Ikke helt det første som slo meg Men det at den fryser på loadinga, når den skal fortsette installasjonen, etter å ha kopiert filene ,virker rart. Mulig det skjer noe korrupsjon under filoverføringa. Jeg regner også med at sata kabel er bytta? Lagt til sata driver før install og? Du får bare dobbeltsjekke og trippelsjekke bios instillingene. Er vel ikke annet enn hk som som står igjen. Hva hk er det du har? Endret 30. juli 2007 av sesteen Lenke til kommentar
pelsner Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Burde ikke være noe problem. Men jeg brukte 14 dager med gjennomsnittlig 5 timer før jeg jeg fant ut at det var wd diskene mine som krangla. Ikke helt det første som slo meg Men det at den fryser på loadinga, når den skal fortsette installasjonen, etter å ha kopiert filene ,virker rart. Mulig det skjer noe korrupsjon under filoverføringa. Jeg regner også med at sata kabel er bytta? Lagt til sata driver før install og? Du får bare dobbeltsjekke og trippelsjekke bios instillingene. Er vel ikke annet enn hk som som står igjen. Hva hk er det du har? 9173657[/snapback] har ABIT KN9S, nForce 550, DDR2, Socket-AM2. Jeg testet andre disken brukte jeg annnen sata kabel på og fikk akkkurat samme problem. Den låste seg under fullføring av installsjonen. Og ja jeg laster seriel sata driver før jeg installerer, dette gjør jeg fra minnepenn. Laster x64 driverene som jeg fant hos Abit sine sider.. Jeg tror fortsatt det er noen hkort instillinger, men jeg kan ikke se noen plug n play mode på phenix biosen jeg har. Jeg skal prøve flashe den tilbake 3 versjoner nå. Kan det være at jeg allerede har en første partijon med XP liggende på hdd ? bør ikke ha noe å si. Det som er så veldig rart er at jeg faktisk fikk installert vista første gangen jeg prøvde, men etter den ene gangen har det aldri virket. var engang jeg fikk blåskjerm på nvstor64.sys. Xp 64 virker uten problemer og det installerte seg uten problemer også Håper på flere tips på hva jeg kan gjøre, begynner bli rimelig lei dette her nå. Alle delene skal liksom være "vista" kompatible.. ye right! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Da er jeg tom for ideer i øyeblikket desverre. Men siden den stopper under fullføringen, så er det fordi den sliter med en enhet. Det er her den legger de til. PC er ikke til å bli klok på, det er sikkert. Prøv den eldre biosen, kan være en bug i den nyere du har. Lenke til kommentar
pelsner Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Da er jeg tom for ideer i øyeblikket desverre. Men siden den stopper under fullføringen, så er det fordi den sliter med en enhet. Det er her den legger de til. PC er ikke til å bli klok på, det er sikkert. Prøv den eldre biosen, kan være en bug i den nyere du har. 9174332[/snapback] Da har jeg prøvd gammel bios med egenkomponert vista iso image der jeg bakte inn driver til sata og gfx kort. det samme skjer den låser seg etter ca 5 når den skal fullføre installasjonen. Hva kan jeg egentlig prøve fornoe mer? jeg har jo testet med annet skjermkort og annen hda på hkortet. Det må jo være en feil på hovedkortet? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Regner med at rammen er sjekket og testet? Lenke til kommentar
pelsner Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Regner med at rammen er sjekket og testet? 9176762[/snapback] ja, tror jeg skrev det lenger oppe her. Har sjekka med winvista sin diagnose og linux sin memtest Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Da er det vel ikke noe annet enn å skifte hk og se om det bedrer seg da. Merkelig det gikk første gangen. Kanskje vista tok knekken på hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå