Gå til innhold

Hjelp til delvis heimespikka vannkjøling

Anbefalte innlegg

Morn, regner med å skaffe meg en Q6600 når G0 revisjonen ankommer norge(men vi tar ikke B3 vs G0 diskusjonen her ;O)

Har veldig lyst til å overklokke en del, og siden jeg har en kraftig pumpe og litt plexi liggende kunne jeg jo kanskje gå for vannkjøling?

Har prøvd meg med TT bigwater kittet med katastrofalt resultat, blokkene gikk i oppløsning etterhvert!

Uansett, vil prøve igjen. utgangspunktet er et Nexus Breeze kabinett med en 120mm. vifte som suger inn luft i bunn,. og som jeg planlegger å lage om til kabriolet, kappe av taket og sette inn en radiator med vifter istedet altså. slenger med en skisse her:

89103.jpeg

Jeg har en Eheim pumpe som jeg frykter er litt vel i overkant kraftig, det er enten en 1260, eller 1262(merkelappen er solbleket til ingenting), med henholdsvis 2400l/t eller 3400l/t, begge med løftehøyde 3.1m. jeg trenger forslag til:

CPU blokk ,

GPU blokk(usikkert hva slags kort det blir, så denne anbefalingn blir kanskje kinkig),

radiator(vurderte å bruke et varmeregister fra en bil, men tror det blir skikkelig kløn med overganger etc., og jeg har jo radiatoren fra TT bigwater kittet, men den er vel litt liten?)

Og stille vifter.(vil gå for to vifter som er bygget opp litt fra selve radiatoren slik at det ikke blir noen "dødsoner" under midten av viften, samt en tettning mellom ytterkant av radiator og vifter.)

Pumpen har jeg planlagt å legge i en lukket hjemmebygget plexiglass beholder med vann/kjøleveske for å dempe litt støy fra pumpa. vurderte en stund om den plexiglass beholderen skulle fungere som reservoir også, dvs. at ingangen på pumpa ikke er koblet direkte til en slange, men at slangen tømmer seg i (bunnen) av karret og at man dermed har en mulighet for påfylling og inspeksjon av vannstand etc. men vet ikke hvordan jeg skal designe beholderen for å unngå innsug av luft pga den kraftige vannstrømmen.

Fra dere trenger jeg innspill på om pumpen er brukbar til vannkjølingsprosjektet mitt, skissen på oppsettet(ikke den artistiske delen som ikke ble sånn kjempelekker akkurat) samt forslag til komponenter som tåler MYE trykk i tilfelle det blir en knekk på slanger eller lign.

Takker på forhånd og håper på innspill som kan føre til et gjennomtenkt og fruktbart prosjekt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...