Gå til innhold

Samsung G800 - 5 megapixler og 3x optisk zoom!


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Det finnes egne diskusjonstråder for bildetelefonene Sony Ericsson K850i og Nokia N95, så tenkte at jeg nesten måtte lage en for Samsung sin nylanserte konkurrent: Samsung G800! Alt man foreløpig vet er kun basert på uoffisiell informasjon som har lekket ut. Telefonen er også en etterfølger til den allerede lanserte telefonen Samsung G600 som kommer ut i august.

 

Telefonen er - etter min mening - vanvittig elegant. Den tilbyr et 5 megapixel kamera med autofokus og 3x optisk zoom!

 

User interface

Jeg velger å putte "user interface" delen før bildene siden mange brukere er opptatt av brukergrensesnittet på nye mobiler. Det viser seg at Samsung G600 skal få et oppgradert brukergrensesnitt. Dette skal visstnok også være bekreftet av Samsung offisiellt. Jeg tolker situasjonen slik at Samsung G800 også vil få en ansiktsløftning i menysystemet siden den er etterfølger! :) Dette er kun en spekulasjon fra min side, men det skulle ikke være helt fjernt.

 

919409891_7e1c31f57c.jpg

919409907_3843baaa26.jpg

 

Design

Forsiden av mobilen avslører foreløpig ikke så mye om dens utforming. Samsung har mange mobiler med slide utforming, og det ser ut til at denne mobilen også vil melde seg inn i gruppen. Det er dog noen som spør om det ikke kan være en stor touchscreen telefon, noe som kanskje ikke er så usansynlig i disse dager. Jeg tror selv at det er en slider, men dette svaret vil vi nok få svaret på etter hvert som mer informasjon blir tilgjengelig for allmenheten. Med tanke på at det også er en etterfølger til Samsung G600 - som er en slider telefon - så er nok det det mest aktuelle å gå ut ifra på dette tidspunktet.

 

Gleden fortsatte da jeg så bildet av baksiden. Baksiden er dekket av lær, samt et kameradeksel som skal beskytte linsen og blitsen mot fysjomheter. Mobiltelefonen burde derfor være god å holde, samtidig som at det gir inntrykk av god byggekvalitet (som det forhåpentligvis også er)!

 

Spesifikasjoner

Dimensjoner: 103mm x 51mm x 168mm

Utforming: Skyvbart tastatur

Skjerm: OLED, 2,4", 240x320 pixler

Batteri: 960 mAh

Teknologi: GSM-frekvenser ukjent, EDGE, HSDPA og kanskje 3G

Trådløst grensesnitt: Blutetooth 2.0, USB 2.0

Minne: MicroSD

Kamera: 5 megapixler, bildestabilisator, autofokus, makrofokus, 3x optisk zoom, xenon-blits.

 

3G er gjerne forbeholdt Z-serien fra Samsung, så jeg tolker - ut ifra informasjonen fra GSMArena.com - at denne mest sannsynlig vil komme med HSDPA.

 

Håper i alle fall at dette var litt nyttig informasjon, og at noen på dette forumet muligens ble litt interesserte! :)

 

Telefonen skal etter planen komme tidlig i 2008

 

Kilder: GSMArena.com - PhoneArena.com - Amobil.no

 

Ha en riktig god kveld!

Endret av SkyFly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

synes den er vanskelig å ta gode bilder med den, må nesten spennes fast i skrustikke for å holde den stille nok.

har tatt noen eksempler

 

i skumringa på jakt

Foto020.jpg

 

litt vanskelig å holde stille

Foto011.jpg

Foto013.jpg

 

på jakt

Foto026.jpg

Foto021.jpg

 

broom broom

Foto014.jpg

Foto015.jpg

 

med 3 ganger zoom

Foto017.jpg

Foto016.jpg

 

som dere ser så trengs det gjerne noen forsøk før det blir sånn noenlunde

Lenke til kommentar

Akkurat samme erfaringer som alle andre her. En strålende telefon og jeg har ikke oppdaget mye å sette fingeren på, bortsett fra noen petitesser uten betydning. Det eneste jeg fortsatt stiller meg undrende til er som dere skriver over at den kan være vanskelig å få stabile bilder med. Men jeg tror at det har med å gjøre at det så mange innstillinger i forhold til et vanlig mobilkamera. Jeg har oppdaget at å eksperimentere med forskjellige ISO- og andre innstillinger gir veldig forskjellig resultat på bildene.

 

Kan laste opp noen eksempler på bilder jeg har tatt med den.

 

Edit: Hadde bare noen få bilder på telefonen da jeg har slettet mange av de jeg tok i helga pga for dårlig kvalitet. Jeg lærer fortsatt og tror det har mer med det å gjøre enn at kameraet tar dårlige bilder.

 

post-133814-1197299010_thumb.jpg

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
Er det noen som har fått til å sette antiristefunksjonen til konstant på? Jeg får det ikke til.

 

Har samme problem jeg også, så den må stilles hver gang du skal bruke kameraet :thumbdown: . Er sikkert en bug i telefonen.

 

Foresten, noen som vet om det er mulig å oppdatere mobilen noen plasser?

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Har heller ikke fått antiriste greia til å være på hele tiden

Men for dem som synes bildene til G800 ikke er bra så kan jeg trøste dere med at de ikke er bedre på K850i som liksom skal være kamera mobilen

En annen ting er at det er veldig vanskelig å få gode bilder på denne årstiden uansett hvilken mobil du har

 

En gledelig nyhet er nå at mobilen funker veldig bra opp mot A2dp. Faktisk så har jeg aldri opplevd at Mp3 spileren slår seg på ved aktivering av det trådløse headsettet: Jeg har nermest revet av meg håret i frustrasjon over å få opp denne spilleren på diverse mobiler jeg har hatt

Nei telefonen er helt konge

 

Ja, uten tvil. En av de deiligste mobilene (til en fornuftig pris) jeg har holdt i.

 

skal love deg at der er fryktelig mange telefoner som koster laaaangt mere som ikke når denne opp til "kamera tasten" engang :new_woot:

Lenke til kommentar

Men seriøst, jeg sliter veldig med å få til å ta bra bilder med kameraet. Hvis noen har funnet ut en lur måte for å få bedre bilder på så si fra. Jeg forventer ihvertfall at den skal ta nogenlunde ok bilder innendørs. Selv om lyset kanskje ikke blir det beste, så forventer jeg ihvertfall at fokus er bra, og det sliter jeg veldig med å få til. Tror imidlertid ikke det er så mye mobilen sin skyld som min egen, har fortsatt troa på at man her må lære seg kamerafunksjonene godt og forstå hvordan de fungerer for å kunne ta bra bilder. Lykkes man med det så tror jeg at bildene blir bedre enn på noen annen mobil.

Lenke til kommentar
Å om noen finner ut hvordan du får lyd på Mail meldingene(på linje med sms/mms) så si fra.

Så lenge der er tastelys så har du Mail lyd....men slik skal det vel ikke være?

 

Jeg tror dessverre det er en uvane Samsung har. Det har vært likedan på andre mobiler. Det samme gjelder forøvrig lukkerlyden på kameraet, den fungerer heller ikke hvis tastelyden er av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...