Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

sat her og testa D 925en til vennen min. Dte var D0 stepping. Og veit de kva? Den klarer 5 ghz orthos stabil ved 1,52V! Skal sjå kor lenge den klarer

han har vannkjøling, og tempen på CPUen viser 66 grader load akkurat nå. Skal kome med updates!

Update: Virka som om CPuen blir veldig varm ved 1,55V, 75 grader. Så eg kan tenke meg at dte er der problemet ligger.... Får sjå om han gidd å kjøpe ny radiator...

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

yess, bilde skal dde få. Veit at det ikkje er heilt å stole på :) Eg ffekk også sjokk då eg sat og overklokka CPUen hans. Men eg veit ikkje kortid de får bilde, men eg skal prøve ¨skaffe det.

Eg har også ein D 925, og den kjører eg på 4,3 ghz ved 1,38V. Det er ei C1 revisjon

Han har D0 og dne klarer iallefall 4,8 ghz utan problem. Har ikkje fått den stabil på 5 ghz endå pågrunn av høg temperatur. Det kan hende at han skaffar seg ny radiator :)

CPUen vart kjøpt på Netshop.no!

Lenke til kommentar

Du har PM.

Ja, men den D 930 var spesielt sta når det gjaldt overklokking :p Den fortjente å få litt ektre spenning gjennom seg, men den var like sta då og... Får sjå om eg skal modde hket, eller kjøpe eit gigabyte hk der eg kan gje CPUen 2,35V :D

Lenke til kommentar
Hei!

sat her og testa D 925en til vennen min. Dte var D0 stepping. Og veit de kva? Den klarer 5 ghz orthos stabil ved 1,52V! Skal sjå kor lenge den klarer

han har vannkjøling, og tempen på CPUen viser 66 grader load akkurat nå. Skal kome med updates!

Update: Virka som om CPuen blir veldig varm ved 1,55V, 75 grader. Så eg kan tenke meg at dte er der problemet ligger.... Får sjå om han gidd å kjøpe ny radiator...

9155967[/snapback]

Er det Cedar Mill?

I så fall klarer jeg det samme, bare på 1.35 volt ;)

(10 timer Orthos, og ikke en BSOD/spontan RS på 2 måneder)

EDIT: Men jeg har ikke dual-core da

Endret av Farnsworth
Lenke til kommentar

Det er dual-core/presler bygd på 65nm. Så det var litt utruleg. Begynte nesten å lure på om alt var bugga. :p Men er på ferie nå. Kjem heim igjen på mandag, og eg skal prøve å få lasta opp screen av orthos 1 min på 5 ghz :p Hvis vennen har tid då...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
nice, så en på break.com han hadde 5 ghz men han brukte flytende oksygen eller nitrogen..(usikker).

men, hva er vitsen med 5 ghz? :p

men bra var det

9262945[/snapback]

Takk, dette er gjort på ein heilt vanleg vannkjøling, og med vanleg romtemperatur. Tvela på at kompisen min får bruk for 5 ghz, men til vanleg kjører han 4 ghz...

Lenke til kommentar
Legg ut resultatet på hwbot.org, hjelpe hw.no med litt poeng :- )

9268795[/snapback]

hvis du forklare meg step-by-step, så skal eg gjere det. Har gjort det før, mne det er lenge sidan.

9268875[/snapback]

1. Logg deg på hwbot.org

2. Velg Benchmarkin -> Benchmark result -> Submit score

3. Skriv 925 i prossessorfeltet og vel din CPU

4. Legg ved et bilde av CPU-Z ved 5GHz

5. Skriv inn nøyaktig mhz i score feltet.

6. Trykk OK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...