Gå til innhold

Kommentartråd: Min nye PC (første med vannkjøling)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lykke til med byggingen! Hvordan er prisene på hw i Singapore sammenlignet med i norge? Hvor høy temperatur er det vanligvis der pcen skal stå?

 

Pass på at radiatoren ikke står i sola  :p

9151967[/snapback]

 

Takk :)

 

Prisene på hw her er i gjennomsnitt omtrent som norske priser uten mva. Her nede er mva kun 7% så forskjellen uten mva er altså ikke så veldig stor. Enkelte ting kan være enda billigere mens andre ting igjen kan faktisk være dyrere.

 

Men utvalget er fantastisk, ikke pr postordre men digre butikksentre med flere etasjer fulle av datautstyr. Vannkjøling og andre litt mere spesielle ting er det imidlertid ikke så enkelt å få tak i. Komplette alt-i-ett kit finnes men er man ute etter spesielle vannblokker, radiatorer, løse nippler etc så er det ikke så enkelt. Da blier det enklest å bestille fra USA.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger.

 

Nei, jeg er ikke sponset av noen, hverken Thermaltake eller andre. Jeg bygger den PCen jeg selv har lyst på - ikke hva en eventuell sponsor vil at jeg skal bygge. :)

 

NB/SB/mosfet blokkene er fra MIPS Computer - http://www.mips-computer.de/

 

Du finner forøvrig link både til disse blokkene og det meste annet her. (Klikk i handlelista - det meste der er linker).

Lenke til kommentar

Til deg som lurte på om jeg skal modde kabinettet så er svaret nei, i utgangspunktet så ser jeg ingen grunn til det. Jeg har imidlertid bestilt ei sidedør med ei 25 cm vifte som erstatning for den døra som følger med. Den døre jeg har bestilt har fortsatt plexiglass (noe annet finnes ikke til dette kabinettet) så noe av innmaten blir jo synlig. Da er det jo greit at det ser ryddig og ordentlig ut. Jeg vil ha vifte i døra for å få litt ekstra luftgjennomstrømning for PCI kort og hovedkort.

 

Jeg er egentlig ikke så veldig opptatt av bling bling men siden mye av ""innmaten er UV reactive (i hvert fall DFI kortet, slanger og kjøleveske) så kan det nok tenkes at jeg monterer inn ett UV lysrør eller to etter hvert.

 

Jeg synes at Kandalf kabinettet ser fantastisk flott ut slik det er og skulle jeg begynne å modde det så er jeg redd det ikke lengre ville se fullt så flott ut :whistle:

Lenke til kommentar

Ja jeg planlegger å klokke denne så langt opp mot 4 GHz som jeg får den stabil med greie temperaturer og kjøre den slik 24/7. Ellers så har jeg håp om å komme et godt stykke over 4 GHz som maks klokk, dog ikke for 24/7 bruk. Temperaturen i Singapore er ikke noe problem, Air-Con sørger for det. :thumbup:

 

 

Ellers så har jeg akkurat oppdatert byggeloggen min som dere finner her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...