Vice Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Men slik LCD nå har utviklet seg er det ikke lenger noe vits i å inngå kompromiss på oppløsningen. Med en god LCD får man like godt bilde som på en plasma samt at man får skikkelig oppløsning også. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Er det ikke litt ironisk at du, som sikkert ikke har sett noen av disse tvene i andre omgivelser enn elkjøp tror du ser dette bedre enn de profesjonelle? Jeg tror ikke, jeg vet at jeg kan se forskjell på en god del Tv'er. Og er forskjell på de Tv'ene man har i stua og de nye "super" TV'ene som du snakker om Lenke til kommentar
Reite Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) super tvene? Det er da helt vanlige plasma skjermer bare med en god del bedre kontrastnivå. Vanskelig å diskutere noe som er så subjektivt som dette, men om du går inn på et forum som f. eks. www.avsforum.com så vil du se at den generelle meningen er at plasma fortsatt ligger en god del over LCD når det gjelder bildekvalitet. Samtidig sier folk at oppløsning ligger helt nede på 3-4 plass når det gjelder viktighet for bildekvaliteten. edit: Tenkte jeg bare skulle legge inn en quote fra en tekst om oppløsning på TVer, kan legge inn link om ønskelig: (ISF) states the the most important aspects of picture quality are (in order): 1) contrast ratio, 2) color saturation, 3) color accuracy, 4) resolution. Resolution is 4th on the list and plasma is generally superior to LCD in all of the other areas (but much more prone to reflections/glare.) . Endret 23. juli 2007 av Reite Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Vanskelig å diskutere noe som er så subjektivt som dette, men om du går inn på et forum som f. eks. www.avsforum.com så vil du se at den generelle meningen er at plasma fortsatt ligger en god del over LCD når det gjelder bildekvalitet. Samtidig sier folk at oppløsning ligger helt nede på 3-4 plass når det gjelder viktighet for bildekvaliteten. Guess who is a member there? And guess who doesnt give a tiny rats ass about what other people think looks the best? I got my own opinion and my own mind, and i can think for myself. Ifølge meg vinner den Samsungen der over Panasonicen. Kanskje ikke på ren svartnivå og kontrast, men rett og slett fordi i HD filmer så er den såpass mye bedre å se på, rett og slett fordi HD filmer ikke er støttet ordentlig av Panasonicen. Men nok om mitt ord mot ditt ord. Vi er uenige om hva som er bra og se på, og det komer vi altid til og være. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hve, seriøst gidder å ha 1024x768 oppløsning på TV-en? Er jo bare patetisk da man som oftes drar nytte av enten 720p eller 1080p.. Lenke til kommentar
Reite Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 mindtooth du har tydeligvis absolutt ingen aning hva du prater om. Pikslene på plasmaskjermer er avlange noe som gjør at de i praksis kjører 720p oppløsning helt fint. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) mindtooth du har tydeligvis absolutt ingen aning hva du prater om. Pikslene på plasmaskjermer er avlange noe som gjør at de i praksis kjører 720p oppløsning helt fint. Noe sier meg at en piksel kan være så lang den vil, men så lenge den er en lang piksel, vil den ikke vise de samme detaljene som 5stk etterhverande på linje Endret 23. juli 2007 av Lakus Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Nei, altså jeg blir ikke helt overbevist over at 1024x768 er bedre enn 1920x1080. Samme hvor mye du vender å vrir på det. Lenke til kommentar
Reite Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Nei dette er nyttesløst ser jeg. Ettersom de 3 punktene som er viktigere enn oppløsning ikke kan måles i nøyaktige nummere på papir er visst de helt irellevante for dere. Jeg prøver bare å hjelpe trådstarter til å gjøre et godt valg for ham, det er så oppløsningshysteri for tiden at det er helt drøyt, eneste folk bryr seg om er 1080p uansett om det bare er en liten del av kaka. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Det stemmer nok det du sier. Men jeg ville foretrekke å si filmene i native 720p eller 1080p, enn at TVen skalerer ned for å passe en herpa oppløsning når det kommer til TV. Har lest noen tester, og de klager på oppløsningen. Ser ut som en bra TV. Lenke til kommentar
Reite Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 kan du være vennlig å linke til testene hvor de klager på oppløsningen? Takk:) Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70/Conclusion.php Lenke til kommentar
Reite Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Denne testen skryter jo TVen oppi skyene både på SD og HD materiale. Selvfølgelig er oppløsningen en "con" siden det alltid er ønskelig med 1080P, men man kan ikke få alt Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Du ser vel på en PC-skjerm med bra farger, men med en oppløsning på 800x600 når du er på PC'en tenker jeg? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Bare å komme til meg det, så ser du at den oppskalerer til 1080p = ) ...........kjører PS3/blu ray i 1080p her og det er knall = ) Nei, den nedskalerer fra 1080p til oppløsningen den kan vise. Lenke til kommentar
Reite Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 hahahaha ok, med den kommentaren der kan vi avslutte hele debatten:) Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Men hvorfor vil man skalere ifra 1080p? Hvorfor vil man miste kvalitet? Lenke til kommentar
Reite Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hører du meg ikke? det er KLART man VIL ha 1080P, men faktumet er at oppløsningen kun er en LITEN DEL av bildeopplevelsen.. Forstår du? Det er 3 ting som er VIKTIGERE enn oppløsning for bildeopplevelsen og plasma er BEDRE på ALLE disse. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hva er så de tre tingene? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hører du meg ikke? det er KLART man VIL ha 1080P, men faktumet er at oppløsningen kun er en LITEN DEL av bildeopplevelsen.. Forstår du? Det er 3 ting som er VIKTIGERE enn oppløsning for bildeopplevelsen og plasma er BEDRE på ALLE disse. Nå har du tydeligvis forandret standpunkt siden vi startet her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå