Gå til innhold

Hvor ble kontrollpanel av?

Anbefalte innlegg

Skulle åpne kontrollpanel i Vista, men det blir bare et kjapt flash øverst på skjermen, og ingenting mere?

Har prøvd å reparere med Vista-platen, og søkt etter kontrollpanel, men det virker som det ikke er på maskinen lenger.

Alt annet virker helt fint.

Er det bare å resignere og legge inn på nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle åpne kontrollpanel i Vista, men det blir bare et kjapt flash øverst på skjermen, og ingenting mere?

Har prøvd å reparere med Vista-platen, og søkt etter kontrollpanel, men det virker som det ikke er på maskinen lenger.

Alt annet virker helt fint.

Er det bare å resignere og legge inn på nytt?

9129951[/snapback]

Er et issue med Vista + 8800 + WD Raptor disker.

http://www.tomshardware.co.uk/wd-raptor-nv...eview-2336.html

Har selv Vista og disse hardwarekomponentene men ingen problemer. Likevel, ingen røyk uten ild, dette er nok en reelt (om enn ikke garantert) issue som sannsynligvis er årsaken til dine problemer, enn så merkelig det måtte høres ut.

/DFN

Lenke til kommentar

TUSEN;) TUSEN TAKK for utmerket hjelp.

Har slitt med disse problemene siden begynnelsen av Mars :cry:

Nå har den ene disken krasjet totalt, og lagrings-disken er bare delvis tilstede(127Gb vises av 500Gb?)

Har fått retur på disse to, så skal spørre pent om å få returnere den siste og bytte i nye disker.

Kjøre 4 disker i raid 0+1, fungerer sikkert kjempebra det også.

Med vennlig hilsen

Ronny :thumbup:

Lenke til kommentar
TUSEN;) TUSEN TAKK for utmerket hjelp.

Har slitt med disse problemene siden begynnelsen av Mars :cry:

Nå har den ene disken krasjet totalt, og lagrings-disken er bare delvis tilstede(127Gb vises av 500Gb?)

Har fått retur på disse to, så skal spørre pent om å få returnere den siste og bytte i nye disker.

Kjøre 4 disker i raid 0+1, fungerer sikkert kjempebra det også.

Med vennlig hilsen

Ronny :thumbup:

9130961[/snapback]

Når du sier det så lurer jeg fortsatt på hvorfor jeg ikke har problemer selv...

Setupen min er

2x Raptor 150 i raid (kjørte tidligere én single, np)

2x 8800gts SLi'd

Vista x64

Eneste jeg kan se er at dette muligens bare er et kompatibilitetsissue i Vista x86 og ikke i x64. Har ikke klart å finne noen informasjon som direkte bekrefter/avkrefter dette. For egen regning kan jeg imidlertid si at jeg hadde imidlertid problemet på denne riggen da jeg kjørte Vista x86 for en del mnd siden i en kort periode (skjønt jeg viste ikke da at det var et problem eller hva årsaken var). Mao virker det på meg som om min hypotese muligens har litt vann i seg :p

/DFN

Lenke til kommentar

Referer til min tråd https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=784570&hl=

Jeg slet lenge før jeg fant ut at det var WD diskene som lagde krøllet. Alt fungerte i XP, men ikke Vista.

Jeg har nå kommet frem, til det jeg for meg sjøl tror er konklusjonen, og det er at WD ike har fulgt Sata standarden til punkt og brikke. Det er noe av standarden Vista har tatt i bruk (husker ikke i farta hva, hvar et eller annet) som gjør at de ikke fungerer optimalt i alle oppsett.

Lenke til kommentar

Må bare henge meg på her, og kan dermed også bekrefte at dette problemet også gjelder de eldre Raptor 74GB.

Har 2 stk sammen med 8800GTS og har nøyaktig samme problem som Rastafari.

Jeg har kjørt systemgjenoppretting ved å starte manuelt fra System32 mappa, og det løser problemet. Men dagen etter er kontrollpanel og egenskaper borte igjen :thumbdown:

Lenke til kommentar
AGGHHH..........

har lagt inn OS på den Raptor-disken jeg hadde igjen som fremdeles fungerte...mens jeg venter på at de nye diskene skal komme i posten, men vet dere hva??..........NÅ HAR SAMME DRITTEN SKJEDD IGJEN!!

:cry:

9162046[/snapback]

Samme dritten som i at disken gikk føyken eller?

/DFN

Lenke til kommentar

Samme dritten som i at disken gikk føyken eller?

/DFN

9162257[/snapback]

Samme dritten som at kontroll-panel er borte igjen.

Har ikke kommet en sånn skrapelyd fra disken enda, men er vell like før det også.

De nye diskene er nå på vei i posten , og jeg gleder meg bare sinnsykt til disse IRRITERENDE problemene er borte for godt :D

Lenke til kommentar

Ja, jeg er nødt til å flytte min Vista vekk fra Raptor jeg også. Kan ikke drive med systemgjenoppretting fra System32 hver bidige dag. Og selv om andre ting tilsynelatende fungerer greit vil jeg gjerne ha kontrollpanel og egenskaper meny.

Vedrørende den lyden er det ikke noe konstant altså, men har dukket opp av og når maskinen har stått idle en stund.

Men må si det er et merkelig problem dette her, at det rammer bare akkurat den kombinasjonen, og at det heller ikke gjelder alle.

Vel vel, datamaskinens veier er vel uransakelige... :p

Lenke til kommentar

Vedr. lyden vår :thumbup:

Den lyden var ikke konstant hos meg heller.

Hørte den bare av og til, men resultatet vet du jo om allerede.

Var akkurat som om noe var løst inni,og skrapet borti platene når de roterte, men så ble den borte igjen?

Jaja, jeg driter i det nå egentlig.

tenkte på å legge inn os på nytt i dag, men fant ut at jeg bare skal sitte å surfe til over helga.

Sånn er det :mad:

Lenke til kommentar

HVA I HEITE H.......

Nå har jeg innstallert nye disker (4x500GB i Raid 0+1) og det fordømte problemet med kontrollpanel slo til med en gang igjen :cry:

Var det ikke bare Raptor-disker som ev. hadde dette problemet da?

Er det en feil på min Vista-plate eller HVA ER DETTE FOR NOE :wallbash:

Lenke til kommentar
HVA I HEITE H.......

Nå har jeg innstallert nye disker (4x500GB i Raid 0+1) og det fordømte problemet med kontrollpanel slo til med en gang igjen :cry:

Var det ikke bare Raptor-disker som ev. hadde dette problemet da?

Er det en feil på min Vista-plate eller HVA ER DETTE FOR NOE :wallbash:

9187938[/snapback]

Er ikke akkurat overrasket. Er en god sjanse for at alle disker som feks bruker samme "chipset", altså i bunn og grunn dilldallet på printkortet som styrer harddisken, som Raptorne kan oppleve dette. Harddiskprodusenter kjøper vanligvis (en del) slike deler fra eksterne produsenter som godt kan tenkes å selge til flere enn bare feks WD.

/DFN

Lenke til kommentar

Hei DFN.

Mener du da at problemet kan løses ved å få nytt hk, nye disker, kaste hele dritten ut vinduet, smadre det med slegge?

Diskene er Seagate Barracuda 500GB 7200.10SATA2NCQ.

Hva skal jeg gjøre nå?

Dette kan jo ikke fortsette :cry:

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar
Hei DFN.

Mener du da at problemet kan løses ved å få nytt hk, nye disker, kaste hele dritten ut vinduet, smadre det med slegge?

Diskene er Seagate Barracuda 500GB 7200.10SATA2NCQ.

Hva skal jeg gjøre nå?

Dette kan jo ikke fortsette :cry:

9188042[/snapback]

Well i mitt tilfelle om jeg hadde hatt problemer hadde jeg gått tilbake til XP for the time being, eller bare swappet skjermkort, feks fra 8800gts som jeg har til nyeste og feiteste ATI-kortet. Klart det er noe forskjell i ytelse, men ikke sååå mye ;) Kan leve med det.

/DFN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...