Gå til innhold

Ny gaming pc til ca. 10k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51169

Der har du et oppsett som jeg har satt opp. Pris vil være på ca 10k.

Nå kan jeg begynne og argumentere litt. Valgte e6750 prosessor fordi den er mye bedre enn q6600. Dessuten vil det ta lang tid før quad vil ta over. Derfor bedre ytelse og mindre kostnader på cpu.

Lian li kabinettet er meget bra. koster faktisk bare 700kr på www.netshop.no nå. Det er ikke så meget fancy, men meget brae løsninger og generelt et bra kabinett til den prisen. Vil du ha noe mer lan friendly for å imponere, Cooler Master ammo er et alternativ eller kabinett med fancy lys etc. Jeg er ikke opptatt av hvor stilig et kabinett ser ut, så lenge det ikke er "stygt".

Cpu-kjølern er markedets beste med henhold til ytelse. Bråker vel litt mer enn enkelte andre. Ser du dette som et problem, kan du heller velge Zalman 9700 NT.

PSU fra ocz er meget bra. leverer masse strøm og kan konkurrere med enkelte 1000w i pålitelighet. Igjen, hvis støy er meget viktig kan du heller velge corsair sin 620w, https://prisguiden.no/product.php?productId=48089. Denne er også meget bra og støy er no heard of her.

Har satt opp bra ram fra ocz, en kvalitetsleverandør av ram. Samsung spinpoint anbefales sterkt og jeg har derfor valgt denne. Vil du ha et "litt" bedre skjermkort, får du selv bestemme om du putter et par flere lapper der.

Alt i alt ser jeg på dette som et bra gamer oppsett. Håper du setter pris på dette, tok faktisk litt tid å sette opp. mvh kristoffer :)

Lenke til kommentar

Ja, det ser greit ut det oppsettet der, men om eg skulle bruke så mykje pengar på eit kabinett, så ville eg ha tatt Antec Nine Hundred. Supert kabinett. God plass, mange hdd-plassar og god kjøling. Og så ser han attpåtil knallfin ut.

Lenke til kommentar

3dgamerman hadde ein test av det, og han gav det ratingen "kickass". :)

Berre pass på å kjøpe ein PSU med litt lange leidningar! PSUen skal monterast nede i kabinettet, og ikkje oppe. Sidan eg hadde eit stort skjermkort, så måtte den korte 4-pins-kabelen over skjermkortet, og hadde den straumkabelen vore 0,5cm kortare, så hadde det ikkje gått... *phew*...

Kabinettet er stort, det er god plass, og det er noko av det mest solide og stilige eg har sett. Kjøpte det for ei veke sidan, og har ikkje angra eit sekund! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...