Brian Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Da var min første bil innkjøpt, og derfor måtte jeg bare vise den her. Bilen ble kjøpt i oslo-området, så det ble en lang tur å dra fra nordmøre og helt ned dit. Tok nattbussen nedover og henta bilen, og kjørte bilen opp igjen samme dagen. Han jeg kjøpte bilen av var en voksen mann som jobbet hos BMW, så denne bilen er i topp stand når det kommer til motor, girkasse drivverk etc. Girkassa var dessuten nylig nyoverhalt da jeg fikk den, så den er i perfekt stand. Bilen hadde nettopp rullet 200 000km da jeg kjøpte den, og den hadde ikke preg av å ha gått så langt når jeg prøvde den i alle fall. Litt info om bilen: - 1991 mod - 2,0l rekkesekser - 201 000km - K&N filter - ABS - Skinninteriør og skinnseter - Sentrallås - Elektriske vinduer samt takluke - 16" felger med 205 55 dekk. - Senket - Ettermontert midtarmlene foran - Setevarmere - Diff. sperre Tja, alt jeg kom på akkurat nå, sikkert noe jeg har glemt av tipper jeg. Bilder før hellakkering &--#60;!--SPOILER BEGIN--&--#62;&--#60;div class="spoilertop" onClick="openClose('2a682f0a43c2cf2b63603b9155ffc2c3')" style="font-weight: bold"&--#62;Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor&--#60;/div&--#62;&--#60;div class="spoilermain" id="2a682f0a43c2cf2b63603b9155ffc2c3" style="display:none"&--#62;&--#60;!--SPOILER END--&--#62; &--#60;!--SPOILER DIV--&--#62;&--#60;/div&--#62;&--#60;!--SPOILER DIV--&--#62; Bilder av noen deler før hellakkering: &--#60;!--SPOILER BEGIN--&--#62;&--#60;div class="spoilertop" onClick="openClose('2cb5e7a93f9cf753ac73617f0c0ad740')" style="font-weight: bold"&--#62;Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor&--#60;/div&--#62;&--#60;div class="spoilermain" id="2cb5e7a93f9cf753ac73617f0c0ad740" style="display:none"&--#62;&--#60;!--SPOILER END--&--#62; &--#60;!--SPOILER DIV--&--#62;&--#60;/div&--#62;&--#60;!--SPOILER DIV--&--#62; Bilder Planer: Gjenstår: Grå Under arbeid/bestilling: Orange Ferdig: Grønn Utvendig: Hellakkering ///M Front ///M Bakfanger ///M Vinge ///M Baklykter Hvite blinklys CCFL Angel eyes Nye vinterfelger Dobbelt 3" Scorpion effektanlegg Justerbart senkesett Nye Brembo borra og slissa bremseskiver foran og bak Lakkere bremsekaliptere Montere spacere i forbindelse med nye felger Nye 17 - 18" Sommerfelger Valsing av hjulbuer Sveise kanaler Bytte bagasjelokk Støpe nye øyelokk i glassfiber Bytte spylevæskedyser for lyktene Rette opp og justere førerdør og evt passasjerdør om det trengs Bytte taklukepakning ved reparering av takluke Bytte takluke og taklukeramme med kasett Nye frontlykter med integrert CCFL ringer og 6000K Xenon Bytte alle pærer i fram og baklyktene samt kupeen til LED pærer Bytte teleskopdyse samt innsatshylse til lyktespyler på høyre side (lekkajse) Innvendig: Kutte ut plass til håndbrekkføler i festebraketten for midtarmlene Justere og stremme håndbrekk Ny CD spiller Kromringer i instrumentpanelet Fikse takluka Trekke om dørpaneler med nytt skinn Erstatte alle dørpanelklips med nye med gummioppheng Fjernstyrt sentrallås og alarm Demping av dører og evt bagasjerom Nytt frontsett Nye bakhøyttalere Ny forsterker 12" sub Legge opp, koble opp og montere målere i midtkonsollen Støpe om midtkonsoll for målere Støpe panel til turbotrykksmåler på midtkonsol Bytte bakre løftebrakett og wire i takluke Lodde og legge opp ledninger til LED lys i bakspoileren Montere sub og forsterker skikkelig i bagasjerommet Fikse slakke i hanserommet, siger ned på ene siden Motor: Montere BTR, samt justere den Montere datasprut/ chip Skaffe lambdamåler Skaffe turbotrykksmåler Skaffe oljetrykksmåler Skaffe oljetemperaturmåler Sveise og montere festebrakett for intercooler samt montere den Sveise, kutte og tilpasse intercooler-rør fra innsug til turbo og videre bak Sveise ny flens til turbo Montere pop-off ventil og wastegate Skaffe større dyser (315ccm) Skaffe større bensinpumpe Borre og legge opp olje inn og olje retur til turbo Bytte til kraftigere clutch + Alt annet småfiks som faller under turbobygget Rengjøre K&N filteret Montere tårnavstiver foran Skaffe dekselet som ligger på toppen av motorblokka Endret 29. juli 2012 av Brian Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 *misunnelig* Kul 3-serie, gøy å se en 320 her inne, i tillegg har den mye utstyr. Angel-eyes ville vært førsteprioritet hos meg, ville gjort seg spesielt siden bilen har klare blinklys. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Stilig den der.. Går ganske så greit også, husk å ta vare på skinnsetene og rattet osv da.. Ta på Leather Conditioner om du ikke har gjort det Ga du for den..? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 *misunnelig* Kul 3-serie, gøy å se en 320 her inne, i tillegg har den mye utstyr. Angel-eyes ville vært førsteprioritet hos meg, ville gjort seg spesielt siden bilen har klare blinklys. 9111881[/snapback] Ja, ageleyes har jeg også veldig lyst på, men jeg vil ta lakken og overflaterusten først siden det haster mer egentlig. Når lakkeringa er unnagjort så kan det hende det blir angeleyes og diverse godsaker på bilen etterhvert. Stilig den der.. Går ganske så greit også, husk å ta vare på skinnsetene og rattet osv da.. Ta på Leather Conditioner om du ikke har gjort det wink.gif Ga du for den..? I fohold til den andre bilen jeg lånte hjemme er dette rene lamborghinien i forhold, så ja det går bra. Hmm, leather conditioner har jeg ikke hørt om, men det skal jeg få tak i og ha på setene. I tillegg skal jeg få tak i cocpit shine eller hva det heter, for å friske opp litt fremme der også. Rattet synes jeg var veldig behagelig, så jeg ser ingen grunn til å bytte det egentlig, så det får stå. Jeg ga 41k for den, og da skal selgeren sende en ny komplett takluke oppover også. Du får jo så klart ikke kjøpt akkurat den delen som er ødelagt med meg, så hele taklukeinnmaten måtte kjøpes ved siden av. Så hvis jeg får fiksa ny lakk til ca 10k muligens, så har jeg en strøken bil som har kostet meg 50k, og lignende bmw'er selges for 60+k på nettet. Det var egentlig grunnen til at jeg gikk for en som var så billig, fordi da har jeg mer til overs å koste på den. Hadde jeg kjøpt en strøken en, så hadde jeg hatt lite til overs å koste på den. Derfor synes jeg denne var mye bil for pengene. Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Ser ut som du har gjort et veldig bra kjøp, får bare håpe på at den ikke rævakjørt og du får store verksted-regninger. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Neida, forrige eier var en mann i 40 åra med familie og greier, så tviler på at den er rævkjørt egentlig. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Pene biler dette, selv om jeg er mer fan av coupé-utgaven. Hvilken farge tenker du å lakkere bilen i? Selv synes jeg lyseblå gjør seg meget bra på E36. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Har ikke helt bestemt meg 100% enda, men liker fargen som er på nå også. Har du noen bilder av en slik bmw med den blåfargen du tenker på da? Bare til sammenligning. Kommer forresten nye bilder i løpet av dagen, var ute og tok noen nå nettopp når jeg dro fra jobb. Endret 22. juli 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Har dessverre ikke bilder nei. Husker bare naboen min hadde en helt cleanet 325 coupé i lyseblått, med M3-kit. Her fant jeg ett. Sexactly den fargen her. Endret 22. juli 2007 av EvenT Lenke til kommentar
Brian Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Den fargen der var ikke så helt ulik min heller da akkurat. Men slett ikke en ille farge. Her er et par bilder til som jeg tok med mobilen i morres. Her er godsakene. Endret 13. august 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Man bytter ikke en orginalfarge når den er så fin som denne.. Skal du lakkere så gjør det i orginalfarge. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Den 320'en der vekker gode minner fra da pappa hadde en slik, bare at hans var bergunderød Lenke til kommentar
325icab_88 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Gratulerer med flott bil! Bmw er tingen Si ifra om du skulle få lyst på ///M detaljer som pedaler, shortshift eller lignende! Har det meste til langt under normale priser Lenke til kommentar
Brian Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Man bytter ikke en orginalfarge når den er så fin som denne.. Skal du lakkere så gjør det i orginalfarge. Er enig der, mest sannsynlig så blir det samme farge, liker den egentlig veldig godt. Gratulerer med flott bil! Bmw er tingen Si ifra om du skulle få lyst på ///M detaljer som pedaler, shortshift eller lignende! Har det meste til langt under normale priser 9123552[/snapback] Takk takk, ja bmw er tingen. Fattern ble helt frelst da han prøvd den, så han driver å tutrer om at det kansje blir bmw på han neste gang også. Kunne tenkt meg ///M pedaler egentlig da, men shortshift? hva er det? Hva annet har du liggende? Lenke til kommentar
325icab_88 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Morro! Shortshift gir kortere avstand mellom girene. Dette er en ny girstang som byttes ut med den gamle. Har alt av stæsj på lur. carbon emblemer, m håndbrekk, girkuler osv osv..ca halv pris av hva en vanlig forhandler tar Send meg en Pm Lenke til kommentar
Brian Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Får tenke litt på det først, har hatt bilen knapt en uke. Så først må jeg prioritere lakkskadene før jeg tenker på ekstrautstyr. Shortshift tror jeg ikke blir aktuelt da, må vel ut med hele girkasa da eller? Skal ringe til lakkereren i morgen, så da venter jeg i spenning på hva han vil si, evt hvor mye han skal ha for jobben. Endret 23. juli 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
325icab_88 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Skjønner Må ikke ha ut kassa nei Montert på ca 1 time hvis du aldri hargjort det før. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Ok, shortshift er ikke akkurat noe livsnødvendig enda akkurat, så det får vente. Var forresten ganske pen og strøken bimmern din også. BMW er tingen, hehe. Endret 23. juli 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
325icab_88 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Takk for det Bimmer er det som gjelder Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Er det forresten noen som vet hvor mye et nytt gulvteppe, altså det belegget som dekker hele gulvet inni bilen koster? Noen som selger slikt brukt? Eller er det noe muligheter i sverige? Skal til sverige senere i år, så om noen vet om plasser der det er bra å handle bmw deler så er jeg glad for tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå