Gå til innhold

NY! Community basert it-avis

Anbefalte innlegg

For å se det orginale innlegget:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg er kanskje ikke den eneste som er irritert på dårlige artikkler og gammelt nytt på itavisen og digi. (Hardware er faktisk den eneste it avisen med gode saker)

Derfor har jeg et forslag

1. Vi går sammen (de som ønsker såklart) å lager en community basert nettavis. Dette blir nesten som Wikipedia, der alle kan legge inn artikkler og så er det noen administratorer og moderatorer som bestemmer hvilke artikkler som skal bli publisert. Ved bruk av bilder som ligger under CC lisensen blir det 0,- i utgifter.

Med en slik nettavis som ikke betaler noen for noe, slipper vi å legge inn masse fjasete reklame bannere.. 0 utgifter - 0 inntekter

Hva synes folket?

Edit: Jeg kom til å tenke på noe, IT på Norsk er jo IKT.. (Informasjon og Komunikasjons teknologi), derfor burde kanskje avisen hete noe sånt..? IKT Avisen..?

Kanskje vi får med oss diskusjon.no? Slik at vi slipper å opprette et eget forum!

DigiTabloid

Vi har nå startet arbeidet med Norges nyeste it-relaterte nettavis, DigiTabloid!

Dette er verdens første (etter hva jeg kan se) community baserte nettavis.

"Av folket, for folket!"

Ønsker du å bidra?

sjekk ut vår IRC kanal #digitabloid.no @ efnet

irc://irc.homelien.net:6667/digitabloid.no (kopier og lim inn i adressefeltet)

Eller skriv et innlegg i denne diskusjons-tråden!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Statusrapport:

- Navn fastsatt

- System (CMS) fastsatt. Vi går for Wordpress

- Stor generell interesse

Endret av MrNeeon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er kanskje ikke den eneste som er irritert på dårlige artikkler og gammelt nytt på itavisen og digi. (Hardware er faktisk den eneste it avisen med gode saker)

Derfor har jeg et forslag

1. Vi går sammen (de som ønsker såklart) å lager en community basert nettavis. Dette blir nesten som Wikipedia, der alle kan legge inn artikkler og så er det noen administratorer og moderatorer som bestemmer hvilke artikkler som skal bli publisert. Ved bruk av bilder som ligger under CC lisensen blir det 0,- i utgifter.

Med en slik nettavis som ikke betaler noen for noe, slipper vi å legge inn masse fjasete reklame bannere.. 0 utgifter - 0 inntekter

Hva synes folket?

Edit: Jeg kom til å tenke på noe, IT på Norsk er jo IKT.. (Informasjons teknologi), derfor burde kanskje avisen hete noe sånt..? IKT Avisen..?

Kanskje vi får med oss diskusjon.no? Slik at vi slipper å opprette et eget forum!

P.s - Jeg lider av sykdomen "Skriver fort uten å tenke på hva jeg skriver".. så skriveleifer kan dukke opp her og der.. sorry..

9107758[/snapback]

Hosting koster minimum 200kr i året, mye mer hvis du skal ha en bra host, men det virket som et godt forslag.

IKT står for Informasjon og Komunikasjons teknologi btw

Lenke til kommentar
IKT står for Informasjon og Komunikasjons teknologi btw

beklager.. du har rett.. :)

Hosting er ikke et problem, jeg er har en dedikert server hos et hosting firma som takler ekstremt mye trafikk.. Dette har jeg allerede betalt for.

Jeg ønsker null reklame på denne nettavisen (Om den blir en realitet)

Om det i framtiden blir nødvendig med penger, så har vi to muligheter

1. Donasjoner

2. Egene lommer

Siste alternativ er vell ikke akkurat det beste, men jeg personlig kan gjerne spytte inn noen kroner..

Nei, trafikkmengden blir vel dessverre/forhåpentligvis for stor. Ellers er jeg veldig for ideen. Et problem kan bli kildekritikk og en smule fanboyism på enkelte saker, kan jeg tenke meg...

Vi må ha klare rettningslinjer for artikkler, blant annet må kilden oppgis slik at admin/moderator kan sjekke om før saker blir publisert..

Endret av MrNeeon
Lenke til kommentar

grimjoey; Likte det også.. om ingen har noe imot det, så tror jeg vi går for det!

Skal vi sette opp en liste på hvem som ønsker å være med å lage/opprettholde den nye nettavisen "teknologisk informasjon"?

Listen er som følgende:

- MrNeeon (Koding / Layout & Administrator)

- grimjoey (Koding & arkitektur /layout)

- Ståle (Koding)

- itsmebth (Koding)

- NgZ (Artikkelforfatter)

- DukeCoke (Artikkelforfatter)

- persistent (Artikkelforfatter)

- Kontorstol (Artikkelforfatter)

- CissaM (Layout & Artikkelforfatter)

Administratorer og Moderatorer må vi finne ut av på en senere tidspunkt. Det ligger en del ansvar i disse "stillingene" som utgjør litt mer arbeid..

Endret av MrNeeon
Lenke til kommentar

Går god for ideen!

Nettet er stort og vi alle surfer vel rundt og plukker opp interessant IT-stoff som ikke blir dekket av norsk media. Kommer vel av at få PC-entusiaster er målgruppe og at journalistene er få.

Sharing is caring ;)

Lenke til kommentar
Går god for ideen!

Nettet er stort og vi alle surfer vel rundt og plukker opp interessant IT-stoff som ikke blir dekket av norsk media. Kommer vel av at få PC-entusiaster er målgruppe og at journalistene er få.

Sharing is caring ;)

9110029[/snapback]

Vil det si at du er med?

Lenke til kommentar

Må si jeg har mer tro på webkafeen.no, og den er stillestående for øyeblikket :)

Ikke gidd å lag deres eget cms om dere ikke må, det er mitt forslag. Det finnes mengder med gratisk os cms systemer som kan brukes. Dette gjør at dere kan bruke tid på design og inhold istede.

Få en side opp raskt, så dabber det ikke av.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Har allerede et selv utviklet publiseringssystem som skal brukes. Det eneste av koding på det er en modul som gjør det mulig for folk å skrive artikkler uten å logge seg inn på administrasjons delen.. Dette er en relativ enkel jobb..

Jeg begynner med designet ikveld, skal lage noen utkast så kan vi bestemme oss i felleskap. Eller vi kan bruke det designet som "egentlig" vant IT avisens konkurranse (Det som fikk flest stemmer, men som IT Avisen valgte å vrake.!?)

86760.jpeg

Tror det er firmaet keytech som laget dette, så vi må vell spørre dem om lov.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...