Startfanet Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Vendur sponser meg med gavekort på 200,- Disse skal jeg kjøpe vifter for. Tusen takk til Vendur! Fikk idèen en dag jeg kjeda meg, lagde noen skisser og vips, da var jeg igang:) Kabinettet nå: Kun satt sammen med teip. Støvete, skittent og fælt. Mangler tak. ------------------------------------------------------------------------------------------ Her er noen bilder av tegningene: Sammensetning: Jeg bruker finèr, da dette er smalt og lett å arbeide med. Vinduene kommer til å være i plexi, med eventuelle lister. Hardwaren fikk jeg av en jeg kjenner. Pentium 3 800mhz ~, 750mb RAM ~, Geforce 4 64mb skjermkort, Maxtor 120gb HDD, Asus CUSL2-C hovedkort, 250 watt PSU. Leter fremdeles etter en bil i liten skala som ingen bruker, som jeg skal bruke som HDD-rack. Mvh Jacob KOMMENTÈR Endret 13. oktober 2007 av Startfanet Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Hva skal kabinettet inneholde utenom hardware'n? -x1 40mm vifte i pipa -x2 92mm vifter på hver sin side -x2 katoder i andre etasje (depending) -Luke med mulighet til å åpne med knapp (depending) -HDD-rack inni en lekebil -Div. vinduer -Ringeklokke med restartfunksjon (depending) -Mini røykmaskin under pipa (depending) -Påknapp i form av en blomst i plexiglass -Utelys Takk til alle som har kommet med idèer! Her er forresten et bilde av arbeidsplassen: KOMMENTÈR Endret 13. oktober 2007 av Startfanet Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Sånn her blir lysbryterne seende ut, eneste forskjell er at jeg bare skal ha to brytere. Endret 13. oktober 2007 av Startfanet Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Update #2! Nå kom pappa hjem med finèrplata og plexiglasset! Her er noen bilder. Samlebilde: Plexiglassene: Plexiglass uten plasten på - litt vasking og det er klart som dagen Lys 9mm finèr : Blitt tradisjon med kjæledyr her inne:) (Katten ser ganske mental ut) Mvh Jacob KOMMENTÈR Endret 13. oktober 2007 av Startfanet Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Update #3, 20-7 00:15 Miniupdate! Har begynt å tegne på målene nå. Ene siden Da var jeg ferdig med alle sidene + bunn og topp. Kun tak som mangler nå! Jeg setter stor pris på kommentarer! KOMMENTÈR Endret 19. juli 2007 av Startfanet Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Jeg leter etter sponsorer! Har sendt en mail allerede, men om noen har noe hardware/ting som kan være nyttige for meg ( se liste noen innlegg over) PM meg her på forumet! ' Trenger blant annet x1 40-60mm kabinettvifte og x2 røde 30cm katoder. Noen forumbrukere som har, og selger billlig, kontakt meg på PM! Mvh Startfanet Endret 14. august 2007 av Startfanet Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Da fikk jeg vite at Vendur sponser meg med et gavekort på 200,- Tusen takk til vendur! Kommentartråd Endret 7. august 2007 av Startfanet Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Denne posten skulle helst vært slettet, overse! Endret 14. august 2007 av Startfanet Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Minner IGJEN på at kommentarer SKAL i kommentartråden. Takk til moderator som har fjerna feilposta kommentarer. ! Endret 22. juli 2007 av Startfanet Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Var på Clas Ohlson idag. Et lite bilde av hva jeg kjøpte: Mvh Jacob Edit: Fant denne geniale wizard'n etter litt googling . http://led.linear1.org/led.wiz Endret 13. oktober 2007 av Startfanet Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Nå har jeg faktisk begynt skikkelig! Har skjært ut og pussa alle sider, bunn/topp, mangler bare 2 takplater så har jeg skjært ut alt. Brukte stikksag/rotterompe med fint blad, så pussa jeg med først P100 og tilslutt P180. 2-3 strøk med hvert papir Bilder Setter stor pris på kommentarer! Endret 13. oktober 2007 av Startfanet Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Nå har jeg gjort 2 forsøk på å lage blomst i plexiglass, veldig i tvil hvilken jeg skal bruke Hva syns dere? Her er bilder: Alt1 Alt1 Alt2 Kommenter! ___________________ Idag fikk jeg den foreløpige hardwaren og mest sannsynlig den jeg skal bruke. Takk til RIP her på forumet! Asus Cusl 2-c hovedkort, Maxtor 120GB HDD, 64mb skjermkort, Pentium 3 866mhz, 768MB SDRAM. Om noen har noe bedre hardware til overs å bidra med, skrik ut:) Bilder: Alt samla: HDD: Skjermkort: CPU, kjøleribb. Han jeg fikk PC-en av har rett og slett brukt en 80mm vifte som kjøler for å få ned støyen: PSU: Beklager dårlige bilder! Jeg liker kommentarer ! Endret 13. oktober 2007 av Startfanet Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Får desverre ikke gjort noe idag pga at jeg må bygge PC'n til en kamerat, og deretter ha et lite LAN med han og noen andre. Mvh , Jacob Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 I morra skal jeg på norway cup, vet ikke helt hvor lenge jeg skal være der, tror det er en uke eller noe ^^, men skal kutte litt ikveld. Mvh Jacob Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Siste update før jeg drar på NorwayCup! Nå har jeg skjært ut forsida helt ferdig, + takplatene. Her følger noen bilder: Forsiden uten portene: Samme bildet, bare med noe plexiglass i vinduet ( plasten er fremdeles på ): Forsida i andre etasje.. Skal ha plexi der også. : Og da stakk jeg for å pakke til NorwayCup. Hjemme om noen dager. Ha en flott sommer folkens! Mvh Jacob Kommenter gjerne! Ris og ros, me wants Endret 27. juli 2007 av Startfanet Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Update! Nå er jeg hjemme fra Norwaycup, uten noe som helst annet enn en gøy tur og frustrasjon over en lei tendens til å dominere kamper uten å score mål. Fikk pakka fra Vendur dagen jeg reiste, men rakk ikke legge ut bilder, så her kommer det noen. Ikke så mye å si annet enn at jeg kommer til å fortsette på prosjektet nå som jeg er hjemme, og følg med og kom med kommentarer! Flinke til å pakke inn, hvem vet hva som kan skje på turen Alta- Krsand Mvh Jacob Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Updaaate! Nå har jeg ferdig med hovedkortmontasjen, begynt å feste på noen plexiglass og skjært ut enda mer. I neste update er jeg sannsynligvis ferdig med hele "andre etasje", altså ferdig montert med hardware og vifter, klart til å festes på hoveddelen. Noen bilder av det jeg har gjort: Hovedkortplata, undersiden. La på litt silikon i festet for å være sikker Plexiblomsten, fikk endelig satt inn påknappen: Undersiden av den ene takplata, akkurat satt på glasset. Takplata, framsiden. Glasset ser veldig ripete ut siden jeg ikke har tatt vekk plasten på baksiden Framsiden av loftet Vennligst kommenter! Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Update, eller en liten infopost om du vil. Sånn ser nå PC'n som forhåpentligvis ser ut som en garasje om ikke så altfor lenge:) Lite albueplass når jeg sitter og skriver dette gitt. Prosjektet har gått litt tregt nå i det siste ettersom det etterlengtede finværet har kommet til Kristiansand. Akkurat nå pøsregner det, så det tyder vel på mer tid til modding, og snart gjør skolen og høsten sitt inntog og bringer med seg mye tid. Følg gjerne med framover, skriv kommentarer. Hadde satt veldig stor pris på litt tilbakemelding:) Mvh Startfanet Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Update 15-08 Regnvær betyr tid, tid betyr modding:) Fikk gjort en god del idag, og er ganske fornøyd med resultatet. Har borra ut det siste viftehullet, lagd feste til viftene, kutta ut I/O panelet, satt inn påknapp, og lagd hull til bryterne til diodene/katodene. Har også kutta ut resten av vinduene, men venter med å feste dem til jeg har malt. Har allerede satt inn 2 glass, og nå ser jeg at det var dumt. Må begynne med maskeringsteip over glasset når jeg skal male, og er jeg riktig uheldig kommer det maling på glassene. Men alt til sin tid. Alle bildene er klikkbare. Mindre en vanlig pga siden jeg vanligvis bruker til bildeopplasting er nede atm. Hovedkortmontasjen er ferdig:) Gjorde dette for noen dager siden: En av bryterne til lysene. Skal kjøpe inn en til, helt indentisk til den jeg allerede har. Bildet ble veldig lyst så fiksa på det i PS, derfor det ser så rart ut. Vifte, bakside Vifte, forside. Skal pusse enda mer, no worries Forsiden. Her ser du påknappen montert. Ser nå at krokene er altfor store, skal finne noen mindre som ser mer ut som håndtak på en ekte garasje I/O panel /m viftehull. Vil det passe? ( Bakgrunnen : Min søsters rom, mitt er stufullt av andre ting. :!: ) Og den passet Litt skjevt, skal pusse det til. Slenger også med et bilde av utsiden på PSU'n sammen med veggen. Er det forresten noen som har en PSU brakett jeg kan få? Alt for idag.. Kommentarer, kritikk og synspunkter vil jeg gjerne ha! Endret 15. august 2007 av Startfanet Lenke til kommentar
Startfanet Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Dagens andre update, mini Leste Goscinnys "The Chipboard Dream" og leste avsnittet om sokk som viftefilter. Nølte ikke med å begynne, da jeg har lurt på hva jeg skal ha foran viftene, men jeg vil ikke ha viftegrill, siden dette ikke ville passet inn. Spurte mormi om sokk, og det var enkelt og fort som bare det. Nesten ferdige: Testet dem: Funket flott. Testet LED'sene fra Clas Ohlson i samme slengen, lyste overraskende godt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå