Goscinny Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Hei! Fikk harddisken i posten i dag. Den skal være den eneste harddisken i PC-en og skal altså fungere som systemdisk. Plugget datakabelen inn i Port nummer én av fire på Asus A8n SLI SE-hovedkortet mitt. Deretter strømkabelen fra PSU. Jumpersene gjorde jeg ingenting med. Startet opp datamaskina og bootet i Vista for å installere. Imidlertid kommer det "Ingen stasjon funnet" eller noe liknende når jeg skal velge hvor jeg vil installere Vista. Hva gjør jeg galt? Trodde dette skulle være plug n' play, men det var det altså ikke. Har prøvd med DVD-rommen som primary og secondary IDE, men jeg tror da ikke det skal ha noe å si. HJELP! Goscinny Endret 17. juli 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Finner du harddisken i BIOS? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 *følge med* BTW: var jeg som mislykket som helpdesk her Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Inni bios under Main står jo de fire portene listet opp, men jeg finner den ikke under noen av dem. Er det andre steder jeg kan lete? Goscinny Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Hvis du ikke finner den i BIOS har ikke datamaskinen registrert at harddisken er der. Sjekk at alle kablene er godt festet. Du kan også prøve en annen SATA inngang på PC'en Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Kk, will do! Oppdatering følger straks. Goscinny Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Yay! Nå tok jeg den i port nummer 3 (helt random) og nå fant den harddisken i bios, ialflall. Regner med at Vista finner den greit også, da Takk for hjepen. Rart den ikke virket i nummer én, da. Nå skal jeg grille meg kveldsmat Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå