Ueland Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Hei, Det har i lengre tid vært ønsker om et bedre forumsøk blant brukerene. Vi har derfor nå implementert en ny søkemotor som vi regner med å erstatte dagens søk med. Da denne både er raskere, mer effektiv,og ikke minst så tillater den søk på ned til 2 tegn (Som er en grense vi selv har satt). Dog kommer vi ikke til å erstatte dagens søk før det nye systemet har blitt testet av brukerene. Noe dere nå kan gjøre ved å klikke her . Merk at man via det søkeskjemaet greit får tilgang til den gamle løsningen, noe som kommer til å fortsette å være mulig, siden det tillater søk på bla brukernavn etc. Endret 24. juli 2007 av Ueland Lenke til kommentar
binko Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Ser ikke helt forskjellen jeg. Selvom jeg trykker på "Advanced", så er det jo akkurat det samme som før. Eller...? EDIT: Jo vent, når man søker er det annerledes! Sorry... Ja, det her var mye bedre. Googelish, på den måten at man ser i forhåndsvisning hvor ordet du søker på er nevnt og i hvilken sammenheng. Strålende, 10/10! Endret 16. juli 2007 av Binko Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Takk for at dere gjør livet lettere for oss brukere Lenke til kommentar
Inc Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Veldig bra! Nå kan jeg søke etter "Usb" Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 søkte etter noe så generelt som "opera". men mange gamle tråder kom opp først, og det ble også svært mange resultater fra samme tråd. Dere kan kanskje vektlegge nyere innlegg litt bedre enn gamle - uten at gamle innlegg går helt i glemmeboka. hmm, vanskelig å få dette 100% vil jeg tro Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Det dårligste var at gamle innlegg kom opp først. Og som det blir nevnt over kunne man hatt sånn funksjon at kun et innleg fra vær tråd ble tatt med, så slipper man masse masse ekstra søke treff. Dette kan gjøres trådvis som som "Trådet versjon" av denne tråden. Da ville alt vært perfekt Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 søkte etter noe så generelt som "opera". men mange gamle tråder kom opp først, og det ble også svært mange resultater fra samme tråd. Det kan jo f.eks løses ved at vi legger inn et valg for tidsbestemt søk, nå går søket maks 3 år tilbake Det jeg da tenker er at søket som standard søker f.eks et år tilbake i tid, vil man ha flere resultater kan man velge å søke i hele forumets historie. Kan det være en ide? Direkte vekting av dato er litt vanskelig gjennomførbart, og heller ikke ønskelig i alle kontekster kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
nets Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Kjempebra , nå ble søke funksjonen mye bedre Endret 19. juli 2007 av Nets Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 der ja, endelig kan man søke på dette forumet. med den gamle hvis man søker f.eks The Darkness kommer det opp 90% av tråder som ikke er relevante, men nå kommer det 90% relevante tråder! Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 likte også det nye søket, men som andre her likte jeg ikke at det kom så mange innlegg fra samme tråd. Og det hadde vært bedre om de nyeste kom først. Synes jeg da. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Jeg håper dagens forumsøk fortsatt kommer til å bli beholdt. Denne nye søkefunksjonen er vel og bra. Likevel synes jeg ikke det skal erstatte dagens forumsøk 100%. Når det gjelder søket hang jeg meg opp i to ting. Resultater fra Admin Dump Space dukker opp. Det skal det ikke for oss vanlige brukere. Jeg kan med Opera ikke komme lenger enn til side 2. Endret 22. juli 2007 av TSP Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Uansett hvordan man vender og snur på det er denne funksjonen mye bedre en dagens, det skal ihvertfall være sikkert. Syns faktisk den gamle er så dårlig at jeg har gitt den opp for lenge siden, og bruker heller Google spesialisert søk. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Fant en minifeil. Jeg søkte på lol bare for og teste og da kom jeg over "ditt beste "LOL" spilleopplevelse!". Dette skal da egentlig stå "ditt beste "LOL" spilleopplevelse!". Ellers var denne søkemotoren bedre enn den gamle Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) EDIT: Never mind =P Endret 25. juli 2007 av Oxaren Lenke til kommentar
TSP Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Uansett hvordan man vender og snur på det er denne funksjonen mye bedre en dagens, det skal ihvertfall være sikkert. Syns faktisk den gamle er så dårlig at jeg har gitt den opp for lenge siden, og bruker heller Google spesialisert søk.9124393[/snapback] Jeg finner alltid frem til det jeg søker etter om det ikke inneholder 3 eller 2 bokstaver. Muligheter som at en kan søke i kun emnetittel, innenfor et visst antall dager, filtrere etter bruker osv er funksjoner jeg ofte bruker når jeg søker. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 En idé kan jo kanskje være å legge de nye trådene øverst i søket? Og jeg får ikke sett flere enn to sider og jeg bruker firefox. Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Hm, søket ga meg muligheten til å se store deler av innlegg som er blitt slettet og lagt i papirkurven. søk på brukernavn og "papirkurv" Edit: søk @ [brukernavn] + papirkurven Endret 23. juli 2007 av DiscoBoB Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Den feilen blir korrigert ved neste reindeksering, som er ferdig om et kvarters tid tenker jeg. Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hva skjer når man bruker "+" i søket? F.eks. +php +mysql... Synes resultatet ser en smule rart ut... Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hva skjer når man bruker "+" i søket?F.eks. +php +mysql... Synes resultatet ser en smule rart ut... 9129019[/snapback] Enig. https://www.diskusjon.no/index.php?search=+...=search&start=1 Forresten kan man bare bla i side 1 og 2 med mindre man leker seg i adressefeltet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå