Gå til innhold

Knalltilbud hos Elkjøp.....!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Elkjøp på sitt beste... Verste er at det faktisk er folk som kjøper slik skvulp, hvordan skal "mor (48)" se forskjell på denne og en pc med C2D, 8800gts og 320gb harddisk?

9083231[/snapback]

Hva skal "mor (48)" med gamer-PC?

Lenke til kommentar
Elkjøp på sitt beste... Verste er at det faktisk er folk som kjøper slik skvulp, hvordan skal "mor (48)" se forskjell på denne og en pc med C2D, 8800gts og 320gb harddisk?

9083231[/snapback]

9083719[/snapback]

Hvorfor skal "mor (48)" betale overpris for utrangert datautstyr ?

Forøvrig virker det som prisen på celeronpc'er har stått stille hos Elkjøp de siste 4 årene :dontgetit:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

9083231[/snapback]

9083719[/snapback]

Hvor skal "mor (48)" betale overpris for utrangert datautstyr ?

Forøvrig virker det som prisen på celeronpc'er har stått stille hos Elkjøp de siste 4 årene :dontgetit:

9083746[/snapback]

For noen er den kanskje verdt det ettersom en ikke må bygge den selv? Dette forumet later ikke til å forstå at det er en forskjell mellom segmentene Elkjøp henvender seg til og de Komplett henvender seg til.

Lenke til kommentar

9083231[/snapback]

9083719[/snapback]

Hvor skal "mor (48)" betale overpris for utrangert datautstyr ?

9083746[/snapback]

For noen er den kanskje verdt det ettersom en ikke må bygge den selv? Dette forumet later ikke til å forstå at det er en forskjell mellom segmentene Elkjøp henvender seg til og de Komplett henvender seg til.

9084004[/snapback]

9084017[/snapback]

Elkjøp hendvender seg til de lettlurte altså, eller folk som liker tørke seg sjøl ræven med tusenlapper? :thumbup: Ps! jeg vet at du jobber hos elkjip, men å si at ting hos elkjøp er fornuftig priset blir som å prøve å si at Hitler egentlig var koselig mann.

Endret av Lolliken
Lenke til kommentar
Elkjøp hendvender seg til de lettlurte altså, eller folk som liker tørke seg sjøl ræven med tusenlapper? :thumbup:

9084026[/snapback]

Elkjøp henvender seg til folk som ikke føler for å dulle med å bygge egen PC, og som foretrekker å kunne ta med boksen sin til en butikk for å få hjelp. At du ikke har evnen til å se at andre kanskje ikke har samme behov som deg er ikke det samme som at de blir lurt. Selv har jeg veldig bevisste foreldre som nærmer seg 60. De valgte Elkjøp istedet for Komplett ganske enkelt fordi det er enklere om noe går galt.

å si at ting hos elkjøp er fornuftig priset blir som å prøve å si at Hitler egentlig var koselig mann.

En sånn kommentar viser vel egentlig bare at fornuftige priser hos Elkjøp er lettere å finne enn folk uten fjortisstendenser i Elkjøp-trådene på HW.no.

Lenke til kommentar
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=51258#

Nå kan dere sammenligne ;)

9084325[/snapback]

Om du ikke kan data og får et problem du ikke kan fikse, og din "pc-venn" er på sydentur i 2 uker.. hva gjør du da?

Hva gjør du om din lokale elkjøpbutikk en dag bare har en ansatt igjen når du kommer og lurer på noe om en data til ditt behov (med tanke på den eldre morra tidliere nevnt) fordi de har sagt opp resten av de ansatte for å kunne matche prisene til nettbutikkene?

Hva gjør du om du går inn på din lokale elkjøpbutikk midt i kaldeste februar og ser det er rim på de trådløse tastaturene inne og du puster frostrøyk pga elkjøp sparer på fyringa?

Det koster litt penger å ha så mange ansatte i et varehus. Det koster å leie et så stor hus. Det koster å holde det med så mye strøm som et slikt varehus bruker. Det er faktisk ikke så veldig vanskelig å forstå er det vel?

Allikevel kjøres det i dag Maxtor 320GB eksterne harddisker til 599..

Forrige mandag kunne over 2500 gå fornøyd hjem med et HP digitalkamera til 399 kroner.

Allikevel kjører elkjøp (moss) bærbare med T7200,2GB ram, 160Gb HDD til under 7000..

Det at du fant en sammenlikning du syns var bedre er fint :) det gir meg et fokus på å heller finne det kunden ønsker neste dag jeg skal gå på jobb :)

-Øivind-

Lenke til kommentar

Tja, der var det jo en viss forskjell selv om frakt kommer i tillegg, samt at service i butikk er ...en smule mer verdt enn support per telefon/email/post ;) Elkjøp maskinen er, i mine øyne, en skammens maskin hehe, men Elkjøp hadde også en meget fin Centrino laptop til nesten samme pris for en tid tilbake så det går faktisk begge veier.

EDIT: Skrivefeil, en = enn.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Jeg har jobbet i butikk lenge :) hvor og hvilken kjede spiller ingen rolle med denne tråden! Ville bare peke ut noen ting som gjør at priser blir sprikende, og det er uunngåelig.

Spartan: Var de tre eksemplene jeg nevnte gode nok tilbud for Ola nordmann tror du?

Lenke til kommentar

Ja det er horribelt. Der er jeg helt klart enig. Men tankegangen bak prisen på den maskinen skal jeg ikke prøve å forstå :)

Har dog sett elkjøp selge en pc med pentium D820 prosessor, 512 MB ram, 160 GB hdd til 3495.- (2495.- ved nytegning av telenor ADSL) da begynner ting å bli mindre sprikende når du også får den hjelpen du kanskje trenger på stedet? For det er mange som faktisk trenger hjelp, og ikke kjenner noen som kan "alt" om en data også i denne verden..

Lenke til kommentar
Om du ikke kan data og får et problem du ikke kan fikse, og din "pc-venn" er på sydentur i 2 uker.. hva gjør du da?

Svinger laangt utenom Elkjøp og kjører rett til IKTSupport. Konge bedrift med ansatta som _kan_ det de holder på med, har _fornuftige_ priser, samt prima _service_. Spesielt sistnevnte er 100% fraværende i min lokale Elkjøp-butikk, derfor styrer stort sett alle som vet at de blir lurt der unna. Er jo alltid mange som kjøper katta i sekken, rett og slett fordi de ikke vet bedre, og fordi de ansatta på Elkjøp sier det er et bra kjøp. Direkte løgn.

Hva gjør du om din lokale elkjøpbutikk en dag bare har en ansatt igjen når du kommer og lurer på noe om en data til ditt behov (med tanke på den eldre morra tidliere nevnt) fordi de har sagt opp resten av de ansatte for å kunne matche prisene til nettbutikkene?

Hmm, si det du. Nevnte jeg IKTSupport? Du nevner nettbutikker, jeg får tusen ganger bedre kundeserivice samt priser på alle nettbutikkene jeg stikker nesa innom. Samt at der er det mer sannsynlig at jeg ender opp med en faktisk gamer-pc hvis jeg spør om det, eller en ren skole-pc hvis jeg ønsker det.

Hva gjør du om du går inn på din lokale elkjøpbutikk midt i kaldeste februar og ser det er rim på de trådløse tastaturene inne og du puster frostrøyk pga elkjøp sparer på fyringa?

Ler høyt og priser meg lykkelig over at jeg har IKTSupport?

Det koster litt penger å ha så mange ansatte i et varehus. Det koster å leie et så stor hus. Det koster å holde det med så mye strøm som et slikt varehus bruker. Det er faktisk ikke så veldig vanskelig å forstå er det vel?

Vanskelig å forstå nei, forventer ikke at utsalgssteder skal kunne matche nettbutikker, men det må da være lov til å stille spørsmål til selgere fullstendig blottet for kompetanse og serviceinnstilling? På min lokale Elkjøp-bk er det _en_ ansatt som _tror_ han kan noe om data, og de dagene han ikke er der kan vi rett og slett ikke få hjelp med noe pc-utstyr. Jeg sendte inn mobilen min til reperasjon på Elkjøp (kun fordi IKTSupport ikke driver med mobiler), det tok _tre_ måneder og få den tilbake etter at et _løse knapper_ hadde blitt fikset. Jeg kunne reparert det hjemme med superlim, men mtp eventuelle garantier etc. fant jeg det best å spørre noen som "visste" hva de holdt på med. Når jeg sendte inn mobilen ble jeg forresten også anklaget for å ha åpnet den (noe jeg aldri har gjort) og fikk dermed beskjed om at det ikke gikk på garantien. (fuckers). Krangler meg tilbake garanti, og sverger fortsatt høyt at jeg ligger unna Elkjøp så langt som overhodet mulig.

...fokus på å heller finne det kunden ønsker neste dag jeg skal gå på jobb :)

Fint at du har den innstillingen, synd at ingen her klarer å utføre målet pga manglende kompetanse.

Alle mine erfaringer er fra min lokale Elkjøp-butikk, aner ikke om det er representativt for resten av landet, men det håper jeg virkelig ikke for deres skyld.

Ha en ellers fin dag!

Edit: Jaha, skjer med quotes i dag?

Edit2: Anførseltegn hjalp ikke. Prøvd å trykke på "Svar" til ett innlegg og copy-paste alt inn her, funker ikke da heller. *bang head in wall*

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Det kommer altså frem her at hvis jeg kjøper meg en maskin hos elkjøp, tar den med hjem og oppdager at maskinen fryser under spill, så kan jeg ta den med ut til butikken og få hjelp til å fikse problemet?

Det ble nevnt noe om pc-venn som var på sydentur i 2 uker, som kanskje ville fikset dette på 20minutter ved oppdatering av drivere eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Alle mine erfaringer er fra min lokale Elkjøp-butikk, aner ikke om det er representativt for resten av landet, men det håper jeg virkelig ikke for deres skyld.

9084675[/snapback]

For Elkjøp sin skyld håper jeg ikke at DET er et inntrykk Ola Nordmann sitter igjen med etter å ha vært innom elkjøp. Men jeg forstår GODT din frustrasjon over kompetansenivået til de ansatte på din lokale elkjøp butikk om det du beskriver er fakta? Men allikevel, alle er ikke Eksperter :) Og det fins noen selgere som ikke har interesse av å lære om produktene sine men bare ser på det som en "jobb", mens det på andre siden av skalaen fins de som ser på det som en hverdag de liker og interesserer seg for!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...