akristina92 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Hei, jeg ser det blir laget tråder i ny og ne som spør om noen vil være med og spille et eller annet spill, og da fallt det meg inn; kan vi ikke arrangere spillkvelder til helgene og eventuelt hverdagene i ferien? Fått noen med en respektabel bredbåndsfart til å hoste en hamachi-server, og eventuelt en ventrilo/teamspeak-server. Så kan vi sette oss ned og "game" diverse spill i alle sjangre. Warcraft 3, Diablo, Counter-Strike, kanskje racing-spill også om folk viser interesse for det! Så hva sier dere? Høres dette bra ut, eller vil hele styret kollapse rimelig kjapt? EDIT: Hamachi kan skaffes her: https://secure.logmein.com/products/hamachi/vpn.asp?lang=en Ventrilo-informasjon: http://ventrilo.spackfish.com/ (Mange takk til JohndoeMAKT) 2.1.4 Klient: http://spackfish.com/ventrilo-2.1.4-Windows-i386.exe Hamachi-server: Servernavn: gamer.no Passord: 123123 Servernavn: gamer.no #2 Passord: 123123 IRC: Kanal: #spillekveld Nettverk: Quakenet For ein GOD guide for korleis du set opp IRC, gå her! Du treng ikkje å bry deg om innleiinga, men kan heller hoppe rett på steg 1. Steg 1 til steg 3 er essensielle, medan steg 4 bør du absolutt vurdere, sidan det er ein fin funksjon om du bruker IRC mykje. Så kobler du deg opp mot kanalen #spillekveld På den kanalen finn du hamachi/ventrilo passord og informasjon, samt kva spel vi skal spele og når vi skal spele det Vi snakkes! EDIT2: Lager en liten liste jeg. Kjekt med oversikt: Flaringo Bink Pebino Oriuss J@cob Løve zeox smelx SvennAndre TomFu jH- DukeCoke¨ Tafse vargaz lago Stones_ Kuldesjokk mESA oblivion_-__ Xtra Gi lyd om jeg har glemt noen! Spillforslag: SWAT 4 med The Stetchkov Syndicate 16 spillere med ekspansjonspakken om jeg ikke husker helt feil. Flatout 1/2 Støtter 8 spillere. Dawn of War(og evnt. ekspansjoner) Støtter 8 spillere. Counter-Strike: Source Alltid en klassiker og plass til mange spillere. Joint Operations: Typhoon Rising Kanskje ikke utrolig kjent spill, men sabla gøy når du har nok folk. Det er et FPS-krigsspill i nær fremtid og det er enorme maps med opptil 64 spillere. Splinter Cell serien Støtter opptil 4 spillere med 2 spillere på hvert lag. Company of Heroes Temmelig likt gameplay som i Dawn of War, bare at her foregår handlingen under WW2. Støtter opptil 8 spillere. Garry's Mod 10 Utrolig morsomt sandbox spill med støtte for en del spillere. Spillet koster 60NOK på Steam. WC3+TFT Starcraft C&C (alle sammen) Stalker Battlefield 2 Alt av Half-Life 1 og 2 (bortsett fra Gmod og DOD:S) Quake 4 RTCW UT2004 Halo 2 Dungeon Siege 2 HoMM3 Star Wars Jedi Academy Counter Strike 1.6 Endret 20. august 2007 av Flaringo Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hva er en resbektabel bredbånds hastighet? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Høres vel og bra ut. Men er dette plassen for å arrangere slike møter? Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 oblivion_-__: Tja, jeg vil si at 10 ned og 6 opp er idéelt. Neppe: Tja, hvor ellers? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 10 ned er vel ein god del som har men 6 opp då begrenes antall plasser betrakteleg. Då er det så og sei berre fibergjengen igjen. Men kvar i "verden/Norge" var det du tenkte på? Tviler på at det er så mange som er intressert i å reise til Bergen for speling når ein bur i Oslo og motsatt. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Var vel snakk om spillkvelder over nett? Sikkert med bruk av mic. Ikke å fysisk møte for å treffe hverandre. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg tenkte online ja. Ved hjelp av hamachi kan man emulere et fysisk lan-nettverk, så da slipper vi å styre med dedikerte spillservere. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hvorfor ikke bare starte en server på det multiplayer systemet som er laget å sette passord på gamet? Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Fordi ikke alle har muligheten til å bruke den innebygde multiplayertingen:P Endret 16. juli 2007 av GW Lenke til kommentar
Løve Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg ville vært veldig interessert i å prøve ut noe spilling over Hamachi hvis det blir noe ut av. Lenke til kommentar
zeox Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg er veldig interessert i dette . har latterlig opplastingshastighet, så blir nok ikkeno hosting på meg Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Flott at folk viser sin interesse! Hadde sikkert vært fint om noen kunne slenge inn idéer om hvordan vi kunne gjort opplegget organisert! Lenke til kommentar
smelx Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Høres ut som en kjempeidè Forslag til spill - så påmelding eller noe slikt og klokkeslett osv. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Kan jo fyre opp Hamachi nå hvis noen hoster. Jeg kunne hostet, men har bare 0.5Mbps opp så det er sikkert noen som har kjappere enn meg. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Funker Hamichi @ mac? Hvis ja, i'm in. Lenke til kommentar
Oriuss Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 det veit ikkr jeg... men er gjerne med jeg... kunne gjerne tenkt meg og spille litt diablo 2: lod... er så artig i lan=) Lenke til kommentar
binko Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg er sikkert med jeg, har ikke hamachi men det kan vel fikses. Eller noe. Har latterlig opplasting, så hosting er nok utelukket. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Hamachi støtter mac, ja. Lenke til kommentar
Pebino Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg er med på racing-spill Lenke til kommentar
binko Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Kan noen linke meg hamachi please..? Finner det ikke noe sted. En tutorial, hvis det er nødvendig hadde vært fint og. EDIT: Nedlastingen av det, altså! Endret 16. juli 2007 av Binko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå