JohnsonsWhatever Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hei, jeg holder på og spare til Canon EOS 400D nå men jeg veit med erfaring at objektiv som følger med ikke holder mål så lenge. Kan noen gi meg forslag til objektiv som er bra til under 3000 kroner ca? OBS! Jeg er amatør når gjelder digitalt speilrefleks kamera. Har hatt Canon EOS 400D før i en kort periode bare. Skal kjøpe den igjen nå. Lenke til kommentar
dr.steen Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Kjøp Canon 50mm F/1.4 og forstå viktigheten av blenderverdier. Lenke til kommentar
JohnsonsWhatever Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Kjøp Canon 50mm F/1.4 og forstå viktigheten av blenderverdier. 9081372[/snapback] Forklar "blenderverdier"? *Google* men ja, forklar hva du mente med det? Canon 50mm F/1.4 god på nærbilder og mer vanlige? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Kjøp med kit-zoom og bytt den når _du_ mener den ikke holder mål og samtidig vet hva du trenger. Kjøper du en 50/1-4 uten å ha noen som helst peil på hva du vil ha, blir du muligens skuffet. Om du vil ha et objektiv du kan zoome med er Tamron 17-50/2.8 eller Sigma 18-50/2.8 gode alternativ i den lavere prisklassen (3000,-) Lenke til kommentar
JohnsonsWhatever Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Kjøp med kit-zoom og bytt den når _du_ mener den ikke holder mål og samtidig vet hva du trenger. Kjøper du en 50/1-4 uten å ha noen som helst peil på hva du vil ha, blir du muligens skuffet. Om du vil ha et objektiv du kan zoome med er Tamron 17-50/2.8 eller Sigma 18-50/2.8 gode alternativ i den lavere prisklassen (3000,-) 9081465[/snapback] Jeg mener den ikke holder, jeg har hatt Canon EOS 400D før men måtte selge den pga studieregninger kom tok meg igjen. Jeg trenger noe bedre enn det til ca 3000, mer eller mindre. 4000 også går fint. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Holdt den ikkje på grunn av den ikkje dekker nok brennvidde, eller fordi kvaliteten er for dårlig. Du har fått anbefalt normalzoomar frå Tamron og Sigma, men dersom den ikkje fungerer fordi du ikkje har nok tele, eller vidvinkel så må ein nesten vite kva du vil ha... Lenke til kommentar
JohnsonsWhatever Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Holdt den ikkje på grunn av den ikkje dekker nok brennvidde, eller fordi kvaliteten er for dårlig. Du har fått anbefalt normalzoomar frå Tamron og Sigma, men dersom den ikkje fungerer fordi du ikkje har nok tele, eller vidvinkel så må ein nesten vite kva du vil ha... 9081486[/snapback] Altså kvaliteten, jeg kan vel si det er mye bilder av mennesker jeg tar og så nær bilder av f.eks øye eller annet dvs. Også dyr som beveger seg i fart, he he. Men hva med kanskje gi meg 2 forskjellige objektiv forslag her? Kunne trenge en som tar bra bilder fra lang avstand, f.eks fotball kamp! Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 God spm av archanois... Lenke til kommentar
archanios Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Dersom du skal ha eit teleobjektiv, så ville eg nok gått litt meir opp i pris. Canon sin 70-200L f4, gir etter mi meining ganske mykje for pengane, då bygge og den optiske kvaliteten er veldig god. Evt så har både Canon, Sigma og Tamron nokre billigare telezoomar, men desse har eg ikkje noko særlig erfaring med. Er eit Tamron(?) objektiv 70-300 elns som har vorte anbefalt her tidligare, som har hatt svært lav pris, og som gir mykje for pengane. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Post først i rett forum. Det du gjør er å spare opp til kameraet, med kit. Så bruker du det en stund før du finner ut hva det er som begrenser deg, eller om det er noe som begrenser deg. Så kjøper du ut i fra det. Til meg tok det 1,5 år før jeg kjøpte inn ny optikk, etter mitt første dslr kjøpr, og det har ennå ikke blitt mer enn en 50mm f/1.8 men nå kommer det snart makro og vidvinkel i hus Lenke til kommentar
archanios Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Post først i rett forum. Det du gjør er å spare opp til kameraet, med kit. Så bruker du det en stund før du finner ut hva det er som begrenser deg, eller om det er noe som begrenser deg. Så kjøper du ut i fra det. Til meg tok det 1,5 år før jeg kjøpte inn ny optikk, etter mitt første dslr kjøpr, og det har ennå ikke blitt mer enn en 50mm f/1.8 men nå kommer det snart makro og vidvinkel i hus 9081538[/snapback] Han har jo hatt kameraet tidligare og funne ut at kit-objektivet ikkje er godt nok. Då er det jo greit å spørre om råd om objektiv, men klart, inlegget kunne nok vore lagt under Objektiver, filter osv-kategorien. (Du skal få den. ) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Post først i rett forum. Det du gjør er å spare opp til kameraet, med kit. Så bruker du det en stund før du finner ut hva det er som begrenser deg, eller om det er noe som begrenser deg. Så kjøper du ut i fra det. Til meg tok det 1,5 år før jeg kjøpte inn ny optikk, etter mitt første dslr kjøpr, og det har ennå ikke blitt mer enn en 50mm f/1.8 men nå kommer det snart makro og vidvinkel i hus 9081538[/snapback] Han har jo hatt kameraet tidligare og funne ut at kit-objektivet ikkje er godt nok. Då er det jo greit å spørre om råd om objektiv, men klart, inlegget kunne nok vore lagt under Objektiver, filter osv-kategorien. (Du skal få den. ) 9081550[/snapback] Sorry mate, leste ikke det aller siste av innelegget hans. Da vil nok tamron 17-50mm f/2.8 (jeg skal kjøpe ) passe bra. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Sorry mate, leste ikke det aller siste av innelegget hans. 9081555[/snapback] Det står i det første inlegget også. hehe. Men ja. Tamronen er anbefalt av dei fleste som eit veldig godt alternativ. Du vil nok bli fornøgd med den. Sjølv vil eg helst ha 17-40L f4 og ventar egentlig berre på at en kamerat skal finne ut korleis ting fungerer frå Hong Kong... Dersom det fungerer så havnar nok litt av dimmepengane der nede... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Sorry mate, leste ikke det aller siste av innelegget hans. 9081555[/snapback] Det står i det første inlegget også. hehe. Men ja. Tamronen er anbefalt av dei fleste som eit veldig godt alternativ. Du vil nok bli fornøgd med den. Sjølv vil eg helst ha 17-40L f4 og ventar egentlig berre på at en kamerat skal finne ut korleis ting fungerer frå Hong Kong... Dersom det fungerer så havnar nok litt av dimmepengane der nede... 9081570[/snapback] Mente siste del av 1. innlegget Lenke til kommentar
JohnsonsWhatever Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Kan dere gi meg noen tips som dere har gjort, bare til Canon objektiv, veit ikke hva det er. Men siden har Canon EOS 400D, eller jeg skal ha så føler jeg vil ha ett Canon objektiv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå