Hagr Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hei! Jeg haqqr et problem. Jeg har koblet opp pcen med surroundanlegget mitt for å kikke litt film og høre litt musikk.. (har hverken cdspiller eller dvdspiller for tiden) Som overføringskabel bruker jeg en digital coax-kabel fra digitalutgangen på lydkortet mitt (M-Audio Revolution 5,1) Dette fungerer veldig fint og overfører finfin lyd.. problemet kommer når jeg skal se film i 5.1 og velger S/PDIF som audiomodus... Da bare hakker lyden. Den skifter "hakkelyd" (som den spiller av med kort mellomrom) ca. hvert 4 sekund. Spørsmålet er: Hva skal jeg gjøre? litt info om systemet mitt: Lydkort: M-Audio Revolution 5.1 Reciever: NAD T753 Signalkabel: Digital Coaxkabel Mediaspiller: VLC MediaPlayer Har alle nyeste drivere osv. Håper virkelig at noen kan hjelpe meg her Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hva ligger prosessor-ytelsen på, når det begynner å hakke? Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Husker jeg hadde samme problem med VLC en gang i tiden. Lyden hakker og noen få sekunder går i "loop". Prøv å gå inn i instillingene. Settings -> Preferences -> Huk av for Advanced Options (nederst) -> Lyd -> Output Modules -> Win32 waveOut extension output. Så klikker du på Lyd -> Use S/PDIF when available. Klikk på Save. Lukk VLC og prøv å spille DVD. Håper det fungerer. Endret 16. juli 2007 av resn Lenke til kommentar
Molbo Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Se om du kan sette sampling raten til 48 KHz. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) flyndrefjes: prosessorytelsen ligger på helt vanlig level (ca. 10% hvis jeg har oppe en del oppgaver) Det virker nesten som om det er lyprosessoren som hakker, men jeg har vondt for å tro det også... resn: Har allerede prøvd det, uten hell Molbo: Jeg finner ikke noe sted å sette sampling-rate på vlc. noen tips angående akkurat det?? Endret 16. juli 2007 av Hagr Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg fant ut at problemet lå i VLC... vet ikke om den kan spille på den måten.. Men lasta ned en K-Lite Codec pack og innstallerte den.. Det gjorde at jeg kunne bruke WinDVD til å spille av CD-kvalitet-fimene mine.. Takk for all hjelp gutta Snakkes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå