Mann_Av_Gull Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Lurer på om andre har lagt merke til dette problemet... Link http://forums.3drealms.com/vb/showthread.php?t=18852 Det er svært irriterende og det ødelegger mye av spillet når man begynner å legge merke til det. Spillet hakker selv om man har bra FPS. Noen løsninger på dette? Lenke til kommentar
koronag Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg sliter av og til med det samme i Silent Hunter 4. 70-80 fps og "lagg", sykt irriterende. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg sliter av og til med det samme i Silent Hunter 4. 70-80 fps og "lagg", sykt irriterende. 9077534[/snapback] Ja, det ødelegger hele spillet. Hører dette problemet også rammer Doom3, Quake4 og Prey. Har sett det selv i Quake4. Men med disse spillene finnes det forskjellige ting man kan gjøre for å bedre dette. Men ikke for Oblivion. Det er synd og skam. Det går slik som dette.... Flyt, flyt, flyt, hakking, flyt, flyt, flyt og hakking. Og det har ikke noe å gjøre med ytelse. For kjører man Fraps så har man bra FPS. Det er noe feil med spillet eller drivere. Men jeg får det både med X1900XT, 8800GTX og 7800GT. Og folk med helt forskjellige oppsett opplever også det samme. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Er det virkelig ingen andre som har sett dette problemet? Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Denne frame skippingen skjer vel fordi spillet laster inn objekter og diverse i overgangen mellom to soner, som Oblivion er delt inn i... Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Denne frame skippingen skjer vel fordi spillet laster inn objekter og diverse i overgangen mellom to soner, som Oblivion er delt inn i... 9095405[/snapback] Nei, det har ikke noe med lasting av spillet å gjøre. Ikke dette problemet. Det har noe med synkronisering mellom monitor, skjermkort og PC å gjøre. Feilen er der konstant. Mange vet ikke om at de har den før de begynner å legge merke til det. Altså man har bra FPS, men når man går fremover eller sidelengs så hakker/hopper bildet etter man har gått noen få skritt. Slår man av V-Sync så blir dette litt bedre, men da blir hakkingen/hoppingen en slags strek som følger figuren når man går fremover eller sidelengs. Så det har noe med synkronisering av bilde å gjøre. Endret 18. juli 2007 av OcMax Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hmm, ok. Denne feilen har jeg faktisk ikke opplevd selv... rare greier. Eller jeg kan hvert fall ikke komme på det. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Merket det noen ganger i Oblivion, men det var ikke noe spillødleggende for meg selv om det noen ganger gjorde spillet vanskeligere mht å gå forover mot noen motstandere, lagge og plutselig være midt blant dem. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Merket det noen ganger i Oblivion, men det var ikke noe spillødleggende for meg selv om det noen ganger gjorde spillet vanskeligere mht å gå forover mot noen motstandere, lagge og plutselig være midt blant dem. 9095856[/snapback] Det er nok ikke den typen lagging jeg snakker om. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Prøv en annen skjermkabel kanskje? prøv kanskje en dårligere, dersom du bruker f.eks. DVINoe som forstyrrer signalet? (legg noen slike bly-kumlper-ting, inni PCèn og isoler skjermkabelen?Bare ett par forslag, har ikke peiling. Endret 5. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
koronag Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Det har ikke noe med skjermkabel å gjøre, jeg opplever det samme med Silent Hunter 4 (men ingen andre spill), det er akkurat som om det kommer en "puls" ca hvert sekund, hvor alt på skjermen hopper et lite stykke fremover. Jeg ser på subsim.com at andre av og til opplever det samme, mens andre ikke. I mitt tilfelle skjer dette med god fps (70-100), så det er ikke maskinvaren som har problemer med å henge med. Nå har ikke jeg prøvd Oblivion, men jeg antar det er samme problem trådstarter snakker om. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Det har ikke noe med skjermkabel å gjøre, jeg opplever det samme med Silent Hunter 4 (men ingen andre spill), det er akkurat som om det kommer en "puls" ca hvert sekund, hvor alt på skjermen hopper et lite stykke fremover. Jeg ser på subsim.com at andre av og til opplever det samme, mens andre ikke. I mitt tilfelle skjer dette med god fps (70-100), så det er ikke maskinvaren som har problemer med å henge med. Nå har ikke jeg prøvd Oblivion, men jeg antar det er samme problem trådstarter snakker om. 9097695[/snapback] Ja, jeg tror nok at vi snakker om samme problem Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Enda en link som beskriver problemet http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.ph...pic=623714&st=0 Lenke til kommentar
Gravemaskin Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hvis det er at spillet og monitoren ikke samarbeider helt, burde ikke vsync fikse problemet? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Hvis det er at spillet og monitoren ikke samarbeider helt, burde ikke vsync fikse problemet? 9100915[/snapback] Jo, men den gjør ikke det. Og den ene flatskjermen min støtter 75Hz i 1024x768 i DVI modus. Så testet med 75Hz og det ble ikke noe bedre. Så en annen som bedret problemet med å øke Hz. Lenke til kommentar
DarkAvatar Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Har også et laggproblem i Oblivion, men det går utpå at spillet (bildet)stopper opp i 3-4 sekunder før det fortsetter som før uten noe lagg. Lyden er helt i orden. Dette skjer oftest når en creature oppdager meg og skal til å angripe, eller akkurat når jeg har drept et krapyl. Er det noen fix for dette? Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 DarkAvatar: Det kan vel være minneproblemer eller noe. Hvor mye RAM har du? Lenke til kommentar
DarkAvatar Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Sitter med 2 GB ram her. Forøvrig har jeg en C2D E4300 klokka til 3 GHz og et 8800 GTS-kort. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Har også et laggproblem i Oblivion, men det går utpå at spillet (bildet)stopper opp i 3-4 sekunder før det fortsetter som før uten noe lagg. Lyden er helt i orden. Dette skjer oftest når en creature oppdager meg og skal til å angripe, eller akkurat når jeg har drept et krapyl. Er det noen fix for dette? 9141787[/snapback] Du har et annet problem. Tror jeg har sett andre med slike problemer som du har. Prøv å deaktiver lydkortet fra enhetsbehandling og se om problemet forsvinner. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Hadde problemer med hakking i Oblivion i starten, men etter at jeg fikk ny PC (står i profil tror jeg) så har jeg ikke hatt noen form for problemer med framerate. Heller ikke den typen du nevner, bortsett fra "vanlig" FPS drops når man går inn i noe "loading soner". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå