N_R Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Hei, har reparert et lass av gamle pc'er, og i den forbindelse har det blitt en del minnebrikker tilovers som i all hovedsak fungerer. Problemet er at jeg må få testet dette på noe vis....... Planen var å lage en bootbar minnepinne / cd-rom som jeg kunne kjøre noe memtest på, hvordan gjør jeg dette på enklest måte? Hva foreslår dere at jeg bruker av programvare? (Se også en lignende post om harddisker , ønsker gjerne tips om dem også! ) Endret 13. juli 2007 av N_R Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Er vel bare å teste på en maskin du har stående? Svett jobb, men.......... Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Yeah, trur ikkje det er nokon enklare måte å feilsøke på.. =/ Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Last ned Memtest86, brenn iso-filen, og boot ifra cd'n. http://www.memtest86.com/ Lenke til kommentar
N_R Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Er vel bare å teste på en maskin du har stående?Svett jobb, men.......... 9068629[/snapback] Hehe, hvis det er EN celle i brikka som er fokked, så kan man utmerket godt fyre opp WIndows osv - og etter en (tilfeldig) tid så krasjer alt, uten at man fatter hvorfor. Ok, visste ikke at memtest kom på cd-image - takker for tipset, skal teste den ut! Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Last ned Memtest86, brenn iso-filen, og boot ifra cd'n. http://www.memtest86.com/ 9068675[/snapback] Jeg bruker alltid memtest 86+ fra www.memtest.org står en del om testen på siden der. Memtest 86 fra .com siden ble inntill det kom en oppdatering i januar i år ikke oppdatert siden 2004.. så derfor har jeg trodd 86+ var å foretrekke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå