Gå til innhold

ps3 eller xbox 360, hva anbefaler dere?

Flamme73

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva dere anbefaler av disse to konsollene.

Dette er også med på ossen spill det er der.

Har bare hatt ps2 før(min eneste konsoll) så vet bare om sony, ikke microsoft.

Men sannheten er at jeg nå sitter med helsikkes lite penger og må tenke på penger også.

Lurte litt på om Call Of Duty 3 er til 360.

Grunnen til at jeg ikke vil ha WII er at jeg er sulten på Battlefield bad company, Call of duty 4 modern warfare og GTA IV.

Jeg lurer også på om det er et billig sted og kjøpe xbox 360.

Og hva ligger den billigste 360 og ps3en på?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

COD3 er på 360 ja og er også en god del bedre enn PS3 versjonen.

COD4 kommer også til 360 senere i år og er kanskje det mest lovende spillet i denne sjangeren for øyeblikket.

Kjøp en 360 du, den koster bare halvparten av PS3 eller enda mindre hvis du kjøper core versjonen uten harddisk.

Lenke til kommentar

For en tynn lommebok vil jeg anbefale en XBOX360 av én grunn: Den er billig. Konsollen er også god, for all del. Ikke noe galt med den, bortsett fra at den kan dø for deg. (Det har ikke hendt meg).

Eventuelt kan du spare opp 6000 kroner hvis du ønsker å få kjøpt PS3-pakken med to spill o.l. i den nærmeste fremtid, eller eventuelt importere en PS3. Uansett vil det bli billigst å gå for M$-løsningen.

Lenke til kommentar

Per dags dato mener jeg XBOX360 har det beste spillutvalget og er et bedre kjøp med hva du får for pengene. Er endel spennende titler på vei til PS3 så vil ikke avskrive den heller.

Jeg har selv en XBOX360 og er veldig fornøyd med den, men må innrømme at hvis noen av de spill titlene som er på vei til PS3 blir så bra som de virker, da ender jeg nok opp med en PS3 og :)

Lenke til kommentar

Leste litt i gamereactor bladet nr. 51 og der var det jo MANGE lovende spill som kom til PC/360 og pcen min kan nok ikke kjøre Call of duty 2 eller noe sånt og de andre nye spillene er jo til ps3/360 så taper jo ikke noe på det da heller.

Og har nettopp kjøpt et nytt videokamera så jeg er ikke alverdens rik nå heller akkurat men ossen pris ligger egentlig en 360 på med tilbehør:

To kontroller

Harddisk

2-4 spill

annet nødevendig tilbehør

Lurer veldig på hva det ligger på så må nok spare opp en del for det ble godt over 3000 med videokameraet og resten av tilbehøret.

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Leste litt i gamereactor bladet nr. 51 og der var det jo MANGE lovende spill som kom til PC/360 og pcen min kan nok ikke kjøre Call of duty 2 eller noe sånt og de andre nye spillene er jo til ps3/360 så taper jo ikke noe på det da heller.

Og har nettopp kjøpt et nytt videokamera så jeg er ikke alverdens rik nå heller akkurat men ossen pris ligger egentlig en 360 på med tilbehør:

To kontroller

Harddisk

2-4 spill

annet nødevendig tilbehør

Lurer veldig på hva det ligger på så må nok spare opp en del for det ble godt over 3000 med videokameraet og resten av tilbehøret.

Takker for svar :D

9067341[/snapback]

Sjekk på elkjop.no. De har en del forskjellige pakker der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

derfor må man ha x360:

Timeshift

Bioshock

GTA4

Halo3

COD4

Resident Evil 5

Silent Hill 5

Fracture

Kane and Lynch

Assasins Creed

Brothers in Arms; Hells Highway

Mass Effect

Burnout 5

Turok

Medal of Honor: Airborn

Blacksite: Area 51

Stranglehold

Half-Life: Orangebox

Alan Wake

PGR4

Splinter Cell: Conviction

Clive Barker's Jericho

Too Human

pluss masse mer...

Lenke til kommentar
Ein annan ting å vurdere: Er du filminteressert, og har du ein HDTV? I sofall er PS3 ei svært bra, og ganske rimeleg, løysning for å få ein full HD-pakke, for både speling og filmsjåing. :)

Kay

9068453[/snapback]

Kan man ikke se filmer med xbox 360?

Og foresten lurer jeg på om det koster noe/mye for og få xbox live(det må jeg bare ha :yes: )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jo 360 har HD-DVD og du kan streame f.eks WMV med den.

men ser man mye på film kommer man lengere med å bruke en PC eller DVD/HD-DVD/Blu-Ray standalone spiller,

og bruke konsolen til det den er laget for ..... spilling... men da må man ha spill :p

Live Gold koster 500kr i året,... super billig for hva du får

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Ein annan ting å vurdere: Er du filminteressert, og har du ein HDTV? I sofall er PS3 ei svært bra, og ganske rimeleg, løysning for å få ein full HD-pakke, for både speling og filmsjåing. :)

Kay

9068453[/snapback]

Men kan jo se film med pcen og ps2en :)

Lenke til kommentar
derfor må man ha x360:

Timeshift

Bioshock

GTA4

Halo3

COD4

Resident Evil 5

Silent Hill 5

Fracture

Kane and Lynch

Assasins Creed

Mass Effect

Burnout 5

Turok

Medal of Honor: Airborn

Blacksite: Area 51

Stranglehold

Alan Wake

PGR4

Splinter Cell: Conviction

Clive Barker's Jericho

Too Human

pluss masse mer...

9068081[/snapback]

Mange av de spilla er også til PS3 da.. Så det er dårlig begrunnelse syns jeg.

Timeshift

GTA4

COD4

RE5

Silent Hill 5

Fracture

Kane and Lynch

Assassin's Creed

Burnout 5

Turok

Medal of Honor: Airborne

Black Site: Area 51

Stranglehold

Clive Barker's Jericho

pluss mange andre som også blir multiplatform.

Pr i dag kommer mange gode spill parallellt på 360 og PS3. Så det du må fokusere på er de eksklusive titlene, pluss hvilken konsoll som har de ekstra funksjonene som du har behov for.

Rent elektronikkmessig så har de brukt ganske gode deler i PS3. Og du vet aldri om din 360 er en rød ring-tilhenger.

Pr i dag er PS3 den beste blu-ray spiller (film) i motsetning til andre rene blu-ray spillere som koster ca 10 000. For å være helt ærlig så mener jeg du bør holde unna HD DVD og BR filmer helt til formatkrigen begynner å dra en konklusjon.

Og jeg liker ikke utseendet på 360, PS3 passer inn sammen med andre elektronikk mye bedre.

Men til sjuende og sist...hver sin smak.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

joda med hitil har alle 360 spillene sett bedre ut og de er utviklet på 360.

kontrollen er bedre, rumble har den også

og de fleste kommer senere til Ps3

360 har flest eksklusive titler og som er mest interesange etter min mening

Lenke til kommentar
joda med hitil har alle 360 spillene sett bedre ut og de er utviklet på 360.

kontrollen er bedre, rumble har den også

og de fleste kommer senere til Ps3

360 har flest eksklusive titler og som er mest interesange etter min mening

9069089[/snapback]

Har du noen kilder? Og hvordan ser 360 spilla bedre ut? Og det er faktisk lettere å porte fra PS3 til 360 enn omvendt. Gudene veit hvorfor utviklere da velger den vanskeligste måten.

Jeg fikk min Darkness samtidig som 360 versjonen kom ut. Samt RE5 kommer ut samtidig i Canada. Jeg gidder ikke å gå gjennom releasen til alle spilla nå. Men jeg vil gjerne vite hvor du har det fra :)

Edit: Assassins Creed kommer også samtidig ut. Såvidt jeg har opplevd spillkjøpet mitt så har multiplatformspill kommet ut samtidig. Men jeg har alltid importert siden jeg fikk min GameCube, så om det er forsinkelse i PS3 versjoner av et spill i det norske markedet så gjelder det ikke for meg.

Og man må også ta i betrakning at PS3 er en yngre konsoll enn 360.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...