NiloPilo Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Hei! Har endlig klart å overføre de fleste famile filmene som var på VHS over til MPEG, og er klar til å brenne på DVD. Nå er jeg veldig usikker på hva slags dvd'r jeg skal bruke. Jeg trenger kvalitets dvd, som varer en stund fremover. Kan dere anbefale noen? Takk! Edit: Hadde vært fint om dere kunne fortelle meg hva DVD-"R" de bokstavene bak "DVD" står for, har egentlig aldri skjønt det! Endret 12. juli 2007 av NiloPilo Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Jeg kjøpte noen DVD'er som skal holde i 100 år. Merket er Delkin, og koster ca 350,- for 10 stk. Tom Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Taiyo Yuden går for å være de beste platene. Desverre ikke lette å oppdrive i Norge, men med litt Googling fikk jeg treff hos www.brenner.no For "trygg" lagring bør det brukes forskjellige merker eller være forskjellig batch (produksjonsserier) på platene. 2 eksemplarer av hver DVD på hvert sitt merke/batch. EDIT: Fant på PXP.no også Endret 12. juli 2007 av Rivers Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Tråden er feilpostet. Gjør deg kjent med de ulike kategoriene før du poster neste gang ##Flyttes til rett kategori## Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Enkelte 50 pk. med Verbatim DVD+R er Tayio Yuden produserte plater. De fåes ihverfall på Computercity og Komplett. Regner med at andre butikker har eller får inn disse også. Lenke til kommentar
jd10 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Taiyo Yuden finnes i noen butikker i Norge bla. www.pxp.no, www.brenner.no og www.dvdink.no som er klart billigst på disse platene i norge Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 De "nye" pakkene med Verbatim Advanced Azo 50 pk. DVD+R med en slik "kant" nederst er Taiyo Yuden plater. Helt nederst på pakken er det en slags kant på 1 tomme som er litt bredere enn resten av lokket. Som nevnt så vet jeg Komplett har de, samt Computercity, Lefdal og Elkjip for å nevne noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå