Gå til innhold

Dell - bedriftsmodeller til privatkunder?


Anbefalte innlegg

Jeg la merke til at Dell har kommet med en ny serie av bærbare PC'er til små og mellomstore bedrifter, kalt Vostro. Disse ser mye bedre ut enn de vanlig Inspiron-modellene, og kommer (i motsetning til Inspiron 152X og 172X) med skjermkort utstyrt med GDDR3-minne.

 

Vostro 1700 frister meg mye mer enn Inspiron 1720, så jeg lurer på om man kan få Dell til å levere bedriftsmodeller til privatpersoner. Dell ser ut til å ha litt spesielle serviceavtaler for bedriftskunder, men jeg vet ikke om dette har noe å si.

 

Noen som har erfaringer? Jeg kunne ventet til i morgen og ringt Dell, men dere vet... :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det er fullt mulig for en privatperson å bestille en bedriftsmodell. Ikke bare er det mulig, men også smart. Selv kjøpte jeg meg privat en Dell Latitude D600 for over 3 år siden, og får nå en Dell Latitude D630 gjennom jobben (gleder meg veldig). Det lønner seg uansett å ringe Dell når du skal bestille. Det er en del alternativer du ikke kan velge på nettet. Med D630 fikk jeg grafikk fra nVIDIA selv om man bare kan velge GMA X3100 på nettet på D630.

Lenke til kommentar
Men ja lurer på om en kan få den levert til privatperson, med standard Vista og 7200 rpm HD .. Hmm.

9056031[/snapback]

Ja, det kan du. De fleste Latitude-modeller finner du kun hvis du går inn som bedrift, men du får bestilt de for det, da via telefon. Er ganske sikker på at dette også gjelder Vostro. Det er egentlig bare en fordel, for da kan du virkelig få skreddersydd PC'en etter eget behov, og du kan faktisk gjøre en god deal i samme slengen. Tro meg, jeg vet hva jeg snakker om.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Men ja lurer på om en kan få den levert til privatperson, med standard Vista og 7200 rpm HD .. Hmm.

9056031[/snapback]

Ja, det kan du. De fleste Latitude-modeller finner du kun hvis du går inn som bedrift, men du får bestilt de for det, da via telefon. Er ganske sikker på at dette også gjelder Vostro. Det er egentlig bare en fordel, for da kan du virkelig få skreddersydd PC'en etter eget behov, og du kan faktisk gjøre en god deal i samme slengen. Tro meg, jeg vet hva jeg snakker om.

9056072[/snapback]

 

 

Genialt, takker stigfjell :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så stor prisforskjell på Vostro 1500 og Inspiron 1520? De har nesten helt lik konfigurasjon, men ca 5000,- i forskjell :S

9057829[/snapback]

Hvis du ganger Vostro prisen med 1,25 så får du den reelle prisen med moms.

9058625[/snapback]

 

Damn, hvorfor gjorde ikke jeg det? Jeg ganget alltid med 25 og delte på 100. :)

Men, i tillegg til å legge til 25% mva må du legge til rundt 500kr for frakt.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så stor prisforskjell på Vostro 1500 og Inspiron 1520? De har nesten helt lik konfigurasjon, men ca 5000,- i forskjell :S

9057829[/snapback]

Hvis du ganger Vostro prisen med 1,25 så får du den reelle prisen med moms.

9058625[/snapback]

 

Årh, hater når prisene blir gitt uten mva... :nei:

Lenke til kommentar

Synes det er bra når noen på en pen måte sier ifra når de ser brudd på retningslinjene, ser ingen grunn til å kritisere brukeren for det. Ok, slutt på den diskusjonen.

 

Synes det er rart det ikke går an å konfigurere bedriftsmaskinene på nettsidene for hjemmebrukere. Det skulle da være en god del folk uten tilknytning til en bedrift som kunne tenke seg å kjøpe maskiner i disse seriene.

Lenke til kommentar
Hvilket Nvidia skjermkort kunne dere få med pr tlf?

9059022[/snapback]

På Latitude D630 kan man få nVIDIA Quadro NVS 135M istedet for Intel GMA X3100.

 

@zonko: Det ser ut til at Dell er ganske strenge på å skille mellom privat og bedrift. Egentlig litt synd, fordi de høyeste Latitude-modellene er virkelig knallbra. Det er her Dell har gjemt bort godbitene. Og som jeg tidligere har sagt i tråden, gleder meg virkelig til å motta min Latitude D630. Har Latitude D600 fra før av, og etter over 3 år holder den koken enda.

Lenke til kommentar

Da var det i boks :)

Snakket med en hyggelig dame som het Anne Kristin, som hjalp meg med å sette opp en Vostro 1700.

Fikk oppgradert til 160 GB HDD med 7200 RPM, selv om dette ikke er mulig på internett. Litt rart, da jeg over telefon forleden fikk beskjed om at dette ikke var mulig på Inspiron 1720 (som er samme maskin, mer eller mindre). Fikk til og med 100 kr i avslag på oppgraderingen :p Det var alt hun kunne fire på, sa hun. Kostet ordinært 1100,- å oppgradere fra 160 GB med 5400 RPM til 160 GB med 7200 RPM, men jeg fikk det altså for 1000 kr. Kostet litt i overkant av 300,- å oppgradere fra Vista Business til Home Premium.

 

Endte på 15.900 totalt, med printer og ryggsekk (fikk gratis frakt). Ble totalt 800 kr billigere enn tilsvarende konfigurasjon på internett, så jeg er godt fornøyd. Fikk en stiligere PC med bedre specs enn Inspiron 1720 til en litt lavere pris :)

Lenke til kommentar
Fikk oppgradert til 160 GB HDD med 7200 RPM, selv om dette ikke er mulig på internett. Litt rart, da jeg over telefon forleden fikk beskjed om at dette ikke var mulig på Inspiron 1720 (som er samme maskin, mer eller mindre). Fikk til og med 100 kr i avslag på oppgraderingen  :p Det var alt hun kunne fire på, sa hun. Kostet ordinært 1100,- å oppgradere fra 160 GB med 5400 RPM til 160 GB med 7200 RPM, men jeg fikk det altså for 1000 kr. Kostet litt i overkant av 300,- å oppgradere fra Vista Business til Home Premium.

 

Endte på 15.900 totalt, med printer og ryggsekk (fikk gratis frakt). Ble totalt 800 kr billigere enn tilsvarende konfigurasjon på internett, så jeg er godt fornøyd. Fikk en stiligere PC med bedre specs enn Inspiron 1720 til en litt lavere pris :)

9060688[/snapback]

Ja, telefonbestilling fra Dell er ganske greit. Rabattene jeg fikk på min Latitude D630 som jeg venter på er nok mye større enn 300 kr (utgjør nok et par tusen), men den ble kjøpt i et større parti gjennom jobben, og jeg får laptop'en av bedriften jeg jobber for. Dette er nok et eksempel på at det lønner seg å bestille pr telefon, da du får en del valgmuligheter du ikke finner på nettet (f.eks. grafikk fra nVIDIA selv om man bare kan velge integrert grafikk fra Intel når det kommer til D630). Men oppgradering fra Vista Business til Home Premium? Er det ikke slik at Vista Business er en oppgradering fra nettopp Home Premium?

 

Edit: vet at jeg skryter litt av det kjøpet nå, men avtalen er så god at jeg ikke kan dy meg, hehe.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Her ser du hva som er forskjellen. For en som skal bruke maskinen til hjemme eller skolebruk har ikke behov for Business, siden den mangler mye på multimedia-delen.

 

Sammenligning mellom Vista-versjonene

 

Med Home Premium har du:

-Windows Media Center

-Windows DVD Maker

-Windows Movie Maker i HD

 

Det som ikker er i Home Premium som Business har er:

-Enklere nettverkstilkobling for bedrifter

-Beskytt deg mot maskinvarefeil

 

Dette er det som hovedsaklig skiller versjonene. Så for en skal bruke maskinen mye hjemme og som skole-maskin er Home Premium det beste alternativet om en ikke går for ultimate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...