nilja Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Hei Jeg tenkte å kjøpe meg en UPS, og så litt på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=320300&view=detailed Nå har jeg ikke peiling på noe som har med strøm/elektronikk å gjøre, så dette høres kanskje dumt ut, men hadde satt pris på et svar. Jeg har en PSU på 580 watt. Vil denne UPSen med 405 watts Output Power Capacity være kraftig nok for den? Den er veldig stygg, men jeg trenger 8 strømuttak, så tenkte denne var passende for meg sånn sett. Den har to forskjellige strømuttak.. 4 x strøm 3-pols (Frankrike/Belgia) ( transient ) 4 x strøm 3-pols (Frankrike/Belgia) ( UPS og spenningsbølge ) Hva er forskjellen på de to typene strømuttak, og hva bør jeg benytte til de forskjellige delene på datamaskinen? Skal koble selve PC'n, skjerm, 2 eksterne harddisker, router, hub, printer og pc-høytalerne til den. Beklager alle de teite spørsmålene, men tenkte det var best å spørre noen som har peiling istedetfor å bare lure på det til evig tid Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Jeg har en PSU på 580 watt. Vil denne UPSen med 405 watts Output Power Capacity være kraftig nok for den? 9050827[/snapback] Vist du leser "anmeldelser" nederst på siden, så er det en som kjører 580W PSU, skjerm, høytalere og Printer(+nettverket), så det bør funke ja. Lenke til kommentar
starks Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Vet ikke helt om dette er rett for deg, men funker utmerket for mitt bruk https://prisguiden.no/product.php?product_id=63784 Denne leverer ren strøm til dine elektroniske apparater, og fungerer også som strømforsyning i tilfelle strømbrudd. Den tar dog ikke vanlige kontakter, bare sånne strømkontakter som PC, projektor og skjerm bruker. Det er vel fire innganger på den. Leverer strøm til PC og skjerm i godt over en time ved strømbrudd. I tillegg gir Trust garanti på utstyret som er sikret med denne her Godt mulig dette ble helt feil i forhold til det du spør om.. Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Hvis denne UPS har overspenningsværn må du huske på at du må koble UPS'n til strømnett med jordingskontakt. Da vil, Gud forby, om lynet slår ned, overspenningsværnet i UPS'n sikre ditt kjære datautstyr. Har du ikke jordet kontakt eller UPS'n mangler overspenningsværn - er det bare bynne å be - og det noe volsomt. Lenke til kommentar
nilja Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Hvis denne UPS har overspenningsværn må du huske på at du må koble UPS'n til strømnett med jordingskontakt. Da vil, Gud forby, om lynet slår ned, overspenningsværnet i UPS'n sikre ditt kjære datautstyr. Har du ikke jordet kontakt eller UPS'n mangler overspenningsværn - er det bare bynne å be - og det noe volsomt. 9051120[/snapback] Dette skjønte jeg ikke helt, virker bare overspenningsvernet hvis det er koblet til en jordet kontakt? Det har jeg vel bare på våtrom o.l. Har en jordfeilbryter e.l. i sikringsskapet vet jeg, men de vanlige stikkkontaktene er ikke jordet så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå