Gå til innhold

Crysis i dx9

Anbefalte innlegg

Jeg har et sapphire radeon x1950Pro kort som jo er et av de beste dx9 kortene på markedet. Jeg har sett videoer av Crysis hvor dx9 blir brukt og jeg må si at grafikken er fantastisk selv i dx9.

Men det jeg lurer på er om trærne kan ødelegges og bladene beveger seg sånn som i dx10 i dx9?

Endret av Krissern_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, at trær kan ødelegges er p.g.a. at det er sånn spillmotoren til Crytek fungerer.

DirectX har ingenting å si om hvordan ting fysisk fungerer i spill (bare måten de oppleves på). Den største forskjellen mellom DX9 og DX10 er jo åpenbart det visuelle, men her er det hovedsakelig snakk om en bedre/nyere måte å behandle Shadere på, slik at man kan "gjøre mer med mindre". I tillegg er det innført Geometry Shadere, som (bl.a.) kan gjøre at teksturer ser mer detaljerte ut p.g.a. at de gir illusjonen av høyde på teksturer som er i utgangspunktet flate.

Ellers er det noen artige lys og morphing effekter som er nye (introdusert i DX10 fordi av akkurat den nye shader teknologien).

Lenke til kommentar
Hehe, at trær kan ødelegges er p.g.a. at det er sånn spillmotoren til Crytek fungerer.

DirectX har ingenting å si om hvordan ting fysisk fungerer i spill (bare måten de oppleves på). Den største forskjellen mellom DX9 og DX10 er jo åpenbart det visuelle, men her er det hovedsakelig snakk om en bedre/nyere måte å behandle Shadere på, slik at man kan "gjøre mer med mindre". I tillegg er det innført Geometry Shadere, som (bl.a.) kan gjøre at teksturer ser mer detaljerte ut p.g.a. at de gir illusjonen av høyde på teksturer som er i utgangspunktet flate.

Ellers er det noen artige lys og morphing effekter som er nye (introdusert i DX10 fordi av akkurat den nye shader teknologien).

9050924[/snapback]

ok... takk. Hva med view distance da? Er den like bra som i dx10?

Lenke til kommentar

Hvilken DX "generasjon" man bruker har ingenting å si for view distance'en heller. Men klart, jo kraftigere skjermkort du har, jo lengre (høyere) kan du stille view distance'en med mindre tap av FPS selvfølgelig... men dette gjelder jo bare spill som har mulighet til å forandre view distance.

Lenke til kommentar
CPU scoren i 3DMark 06 er 1061 hvis dere lurer på det. Hvordan vil stakkaren takle Crysis? :no:

9098702[/snapback]

1061 med x1950Pro? Ehh tror du skal ihvefall ha 3-5k.

9099045[/snapback]

CPU scoren er 1061. Til sammen får jeg 4437. Det er gratis versonen av 3DMark jeg har.

Endret av Krissern_
Lenke til kommentar
CPU scoren i 3DMark 06 er 1061 hvis dere lurer på det. Hvordan vil stakkaren takle Crysis? :no:

9098702[/snapback]

9099045[/snapback]

Tror muligens du misforstår litt.. Cpu scoren reflekterer cpu'ens krefter, ikke skjermkortet.

@Krissern_: Tror nok ditt oppsett vil kunne kjøre Crysis (med mindre det blir krav om dualcore, noe jeg ikke har hørt om ennå), men på forholdsvis lave settings.

Lenke til kommentar

9098702[/snapback]

9099045[/snapback]

Tror muligens du misforstår litt.. Cpu scoren reflekterer cpu'ens krefter, ikke skjermkortet.

@Krissern_: Tror nok ditt oppsett vil kunne kjøre Crysis (med mindre det blir krav om dualcore, noe jeg ikke har hørt om ennå), men på forholdsvis lave settings.

9100574[/snapback]

Ok. Jeg kan jo spille FarCry med 16xAF 6xAA og alt på ultra med 50-60fps.

BTW: Skjermen min støtter ikke mer enn 1280x1024 så det vil jo øke frameraten når oppløsningen ikke er høyere.

Endret av Krissern_
Lenke til kommentar

Kort fortalt så gjør DX10 (teoretisk) det 3x ganger lettere for Harware ditt å kjøre spillet.

Det sies at DX10'en ikke vil greie å prestere 3x lettere før om lang tid.. og faktisk at DX9 vil være BEDRE enn dx10 i en god tid fremover.

Edit; Sant så får du akkurat samme grafikken og spillet bare at det krever (teoretisk sett) 3x mer av hardware ditt.

Endret av Ludo_
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Har jeg sagt noe annet da? Jeg sa at demoen sikkert kommer rundt tidene ved utgivelsesdatoen. 1 måned før, noen uker før og kanskje etter utgivelse.

:)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...