kakt_us Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Hei.. Har nylig kjøpt meg ett P5N32-SLI Premium kort. Jeg kjører 2stk Nvidia 7950 GT (512mb ram) Når jeg skal spille CSS, så hakker det veldig.. Noen som har noen tips?? Endret 25. juli 2007 av kakt_us Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 finnes det spesielle skjermkortdriver for sli-oppsett ? Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 God gammeldags "lag" det der :!: Se etter drivere på nett eller prøv å installere spillet på nytt. Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 finnes det spesielle skjermkortdriver for sli-oppsett ? 9033444[/snapback] Jeg har lagt inn di jeg fant på nvidia.com.. (http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp - Graphics Driver - Gforce 7 series - Win XP/2000) Spiller fungerte bedre med 1 skjermkort, men jeg la kunn inn Backup dataen som jeg tok før jeg la inn win igjen.. Tips motas med store takk.. Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 ingen som har noen råd å komme med her eller?? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Som jeg sa i en annen tråd, hvilken PSU har du? Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Er det her PCI express 16? Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Som nevnt over, kan godt være at du har en for svak PSU til å dra 2x7950GT. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Har du reinstallert windows siden du skiftet hovedkortet, for om du har feil hovedkortdrivere innstalert kan mye rart skje. Fjernet du de gamle grafikkdriverne med drivercleaner(elns) før du la inn nye drivere? Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg har Hiper 580W`s strømforsyning.. Hovedkortet : https://www.psdata.no/ps.asp?IT=130170 Jeg har lagt inn på nytt, og lastet ned driverne fra Nvidia på nytt og lagt inn.. (http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp - Graphics Driver - Gforce 7 series - Win XP/2000) Min pc har jeg : 2x Skjermkort 7950GT Fatal1ty lydkort. Cd-rom 7- hardisker. minnekort leser. 5vifter, og 2 på hovedkortet samt 1 på Prosessoren.. Det tror jeg blir alt.. -kim Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Da kan det godt være noe annet enn PSU. Regnet meg fram til 510W med det oppsettet. Men: Er det powertilkoblinger på begge skjermkortene dine? Har du kanskje seriekoblet for mange enheter på en molex-kobling? Husk at det er begrenset hvor mange enheter du kan drive per ledning. Jeg fikk litt trøbbel med dette når jeg hadde for mange HDDs på en ledning. Hvordan er temperaturene dine? En effekt av for høy CPU-temp kan være at ting går ursakte. Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Vist jeg napper ut alt deg jeg ikke trenger, så synes jeg det hakker fortsatt.. Feks tar av strømkabelen til alle diskene mine, men får prøve på igjen når jeg har fått kortslutta den andre strømforsyningen min, og satt inn 2 Da skal det ikke være mere trøbbel med strøm.. Hvor mye kan jeg ha på 1kontakt da? Da jeg sjekket i går hvor tempen lå på, så sto det mellom 50-60 grader. dette er vell alt for mye? Jeg kan også eventuelt flytte ned 1 vifte, så den står å blåser litt på kortene mine, men noe stor forandring tror jeg neppe det blir, men er vært å prøve.. Men har dere noen tips til dette, så gjerne si fra.. Endret 14. juli 2007 av kakt_us Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 ingen flere råd? Jeg skal til å få skjært ut hull til en ny strømforsyning rett over helgen, så vi får da testet dette med 2stk.. Men er litt rart om det skal hakke om jeg napper ut alle HDD`ene. (bortsett fra win disken) Flere råd tas mot med stor takk.. Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hei. Slått på sli i nvidia controlpanel ? Slått på sli i bios? Hvis det finns? Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Hei. Slått på sli i nvidia controlpanel ? Slått på sli i bios? Hvis det finns? 9103611[/snapback] ja inne i win har jeg det, da jeg gikk igjennom oppsettet i BIOS`en,så kan jeg ikke finne noe for å aktivere SLI der.. -kim Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) vell, akuratt det samme skjedde meg med 2 stk 7600gs i sli, spill funka bedre med 1 kort. veldig skuffende, men sli er bare ikke bugfritt. mange som mente jeg måtte reinstalere xp. det gadd jeg bare ikke og solgte likegodt bare begge skjermkorta og kjøpte meg noe som var omtrent like sprekt som de skulle vere i sli. man må likksom bare oppleve det for å forstå problemet. alle som mener det er psu, det er ikke det som er galt. det er ikke på drivernivå heller. og ikke i DX eneste som hjelper er vell å reinstalere xp. jeg prøvde så mye rart før jeg ga opp at det er utrolig. uansett så har trådstarter min dypeste sympati! Endret 19. juli 2007 av kjellthore Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Spørs nok om dette ikke er på program/driver nivå gitt. Tviler sterkt på at det er hardwaren. I nvidia drivern kan du gjøre utrolig mye rart. Har du deaktivert SLI og prøvd å spille da? Hakker det like ille da? Lek litt rundt med innstillinger på profilen til spillet i skjermkortdriveren. Skru av alle åpne programmer som kjøres (som antivirus prog osv) og prøv å spill igjen, med og uten sli aktivert. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 eller har du satt på vsync? ligger på 59 fps med 8800GTX i sli med vsync på Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Da jeg spilte med 1 kort, lå jeg nesten konstant på 100fps konstant. driverne mener jeg å være helt rett, ifølge nvidia sine nettsider der jeg lastet de ned.. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Da jeg spilte med 1 kort, lå jeg nesten konstant på 100fps konstant.driverne mener jeg å være helt rett, ifølge nvidia sine nettsider der jeg lastet de ned.. 9109273[/snapback] det du vill finne mest merklig av alt er at du får ca 2x så høy 3dmark med sli enn uten, selv om du ser det lagger mer med sli! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå