aspic Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Her er kommentartråden for dette prosjektet mitt. No treng eg hjelp til følgjande: Kor tjukke bør finèrplatene vere? (Pappa seier 12 eller 16 millimeter, held dette?) Korleis skal eg feste DVD-rom, harddisker osv til kabinettet? (Eg såg på nokon "drevrammer" hjå microplex, men dei virka berre klare til å bli monterte i ferdigkabinett). Fyr laus! Endret 10. juli 2007 av aspic Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Heihei Dette ser jo veldig lovende ut, bra du liker å planlegge! Det er det som må til for at prosjektet skal kunne gjennomføres (nesten) uten feil. Du har tatt deg god tid til skissering og gjennomgang av tankene dine, det er bra! Når det gjelder tykkelsen, 10-12 holder, ellers blir det veldig tungt Ang. Dvd/Hdd-festing, du kan ta fra det gamle kabinettet ditt, eller du kan lage nye rack Jeg vil si det blir penest med nye rack i tre, godt gjennomført så det matcher resten av kabinettet. Men, det blir også fint hvis du lakkerer de i svart! Når det kommer til kjøleløsningen, så ser den forsåvidt grei ut. Men tenker du på noe kjøling til harddiskene da? Ser de skal stå over vifta, da blir det jo lite gjennomstrømning og varmen lagres jo. Hvis du vurderer å sette harddisk-racket nederst foran vifta, så vil du få bedre luftgjennomstrømning ved harddiskene, det kan gjøre godt Pass også på å ha litt mellomrom mellom diskene (hvis du skal ha flere), rundt 10-15mm. Du kan jo også lage en rack der du kan feste harddiskene med o-ringer, så slipper du at støyen forplanter seg videre Ellers får du jo 2 vifter (?) som blåser inn (foran+topp?), og 2 vifter som blåser ut (bak+PSU), det er helt greit, da får du balanse så det ikke blir over/undertrykk Har ikke annet å si enn lykke til, følger med på prosjektet ditt! Mvh Øyvind Endret 10. juli 2007 av DJ Ovin Lenke til kommentar
aspic Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Først og fremst, takk for knall tilbakemelding! Når det gjelder tykkelsen, 10-12 holder, ellers blir det veldig tungt Oki, men kor mykje vil du seia bør vere minimum? Eg vil jo helst klare meg med minst mogeleg vekt. Eg skal ta rådet ditt om å sette hdd-racket foran vifta i front.. Eg må få eksperimentera litt for å sjå korleis eg skal lage racket. Å lage det i tre virkar som ein god idè.. Eg klør i fingrane etter å starte med sjølve bygginga.. Endret 10. juli 2007 av aspic Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Lagde et lignende prosjekt for en stund sia. En ting du burde passe på er når du fester hengslene at døra ikke slår seg og at det er helt rett. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Kva meiner du med at døra ikkje slår seg? =o Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 à la, ikke allà. Prosjektet ser ut til å ha bra planlegging, så er vel bare å sette i gang om du har alt. =) Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Kva meiner du med at døra ikkje slår seg? =o 9046661[/snapback] Vis du har kunskap om tre vet du hva det er Lenke til kommentar
aspic Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Vis du har kunskap om tre vet du hva det er Er nettopp derfor eg har laga denne arbeidsloggen, for å få hjelp! Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Kva meiner du med at døra ikkje slår seg? =o 9046661[/snapback] Vis du har kunskap om tre vet du hva det er 9046771[/snapback] Hva er det for et svar? Tror du virkelig han hadde spurt om han visste hva du mente? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Først og fremst, takk for knall tilbakemelding! Jo, bare hyggelig Oki, men kor mykje vil du seia bør vere minimum? Eg vil jo helst klare meg med minst mogeleg vekt. Tja, 10mm burde holde lenge Eg skal ta rådet ditt om å sette hdd-racket foran vifta i front.. Eg må få eksperimentera litt for å sjå korleis eg skal lage racket. Å lage det i tre virkar som ein god idè.. Eg klør i fingrane etter å starte med sjølve bygginga.. Det skjønner jeg da, hadde gjort det selv Begynn så fort du har alt inne! Øyvind Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Når treet slår seg vil det si at det bøyer seg, du må bare være veldig forsiktig når du du flytter på selve tre platen før du fester den på kabinettet. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Når treet slår seg vil det si at det bøyer seg, du må bare være veldig forsiktig når du du flytter på selve tre platen før du fester den på kabinettet. 9049404[/snapback] Ahh.. Oki, skal vere obs på det.. Eg har peika meg ut ei stor finèrplate eg såg nede i "redskapshuset" til pappa. Plata ligg oppe under nokon bjelker, så eg har enno ikkje fått sitt om den dug, eller er tjukk/tynn nok. Men skal få den ned idag, og rydde meg "arbeidsplass". Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Prosjektet ditt ser veldig bra ut så langt. Skal du bruke plexi i vinduet? Skal følge med! Mvh Mr.Anki Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Jepp.. Plexi er målet =) Har jo kjøpt litt diverse eg vil "vise" fram no då.. =) Forslag til kor eg kan få tak i plexi, og korleis eg skal feste det til treverket? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Du får kjøpt det hos en glassmester. Du kan lime eller skru plexien fast. Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Funker jo å poppe fast platene, om man er forsiktig. På mitt prosjekt skal jeg poppe, slik at jeg får blanke nagler mot den svarte overflaten på døren. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det som hadde blitt fint var om du hadde klart å frest ut et spor i plata, så den gikk i ett med finèrplaten Laget et spor på omlag 3-4cm og lime fast med epoxy ellernoe. Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Går rådig framover detta gleder meg til å se det ferdig resultatet Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Det som hadde blitt fint var om du hadde klart å frest ut et spor i plata, så den gikk i ett med finèrplaten Laget et spor på omlag 3-4cm og lime fast med epoxy ellernoe. 9065369[/snapback] Ja, fres ned. Det blir fint, men tre til fire centimeter virker nå litt mye. Jeg har bare rett rundt en centimeter, og der er mer enn nok. Goscinny Lenke til kommentar
aspic Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Hehe.. Skal sjå kva eg får til.. Men treng litt hjelp her no: Korleis skal eg feste platene? Eg tenker å skru dei fast (med trelim i mellom) men då ser eg hovudet til metallskruene i treverket.. Kan eg sparkle det og berre spraye over? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå