Gå til innhold

[Guide] Hvordan gjenopptrette halv-bricket PSP


Anbefalte innlegg

I denne guiden skal jeg skrive om hvordan du kan fikse din PSP etter halv-bricket PSP, det vil si om du får en blå-skjerm og kan ikke gjøre noe annet, PSP'en vil ikke starte opp osv.

 

Det eneste som kreves for å fikse PSP'en sin er at du må få opp recovery mode, noe som igjen krever at du har OE på din PSP. Hvis du ikke får recovery mode så er det ingen andre måter å få fikset sin PSP (utenom å innstalere modchip på den)

 

Jeg vil anbefale at de som har 3.40 OE-A beholder firmwaren, og de andre som har lavere skal recovorer til dette, siden dette er det beste Costum firmware hittil. Har ikke lagd hvordan man recover til 3.30 OE-A siden 3.40 OE-A er bedre og det har blitt fikset mange feil fra 3.30.

 

Det fins to måter å gjenopprettes sin PSP på:

- Kjøre recovory fra et annet OE til et annet, eller til det samme OE

- Kjøre recovory til 1.5

- Legge inn backup av flash0 og flash1 på PSP'en. Om du ikke har disse får du søke etter disse filene eller bare bruke annet metode for å gjenopprette

 

----------------------------------------

 

Recovering til annet OE, til samme OE eller 1.5

Merk: Du trenger DATA.DXAR til 3.03 OE-C, 3.10 OE-A, eller 3.40 OE-A. Hvordan du lager disse ser du litt under

 

Jeg vil recover til 3.03 OE-C Last ned dette

Jeg vil recover til 3.10 OE-A Last ned dette

Jeg vil recover til 3.40 OE-A Last ned dette

 

Husk: Du kan ikke burke DATA.DXAR til 3.03 OE-C og bruke det til 3.40 OE-A.

 

Recovering til 3.40 OE-A

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1. Kjør Recovory mode på PSP, og skru på USB (Toggle USB som du finner med en gang du er i Recovory Mode)

 

2. Åpne 340OE-A.zip og kopier recovory mappen til ms:0\PSP\GAME

 

3. Legg 3.40 OE-A DATA.DXAR inni recovory mappen

 

Bilde:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
revfoldernz8ia5.jpg

 

4. Gå ut av USB og gå på "Run program at /PSP/GAME/RECOVERY/EBOOT.PBP" (du er fortsatt i recovery mode ja)

 

5. Trykk på X. Når det er ferdig vil du få en 3.40 OE-A som funker.

 

Recovering til 3.10 OE-A

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1. Kjør Recovory mode på PSP, og skru på USB (Toggle USB som du finner med en gang du er i Recovory Mode)

 

2. Åpne 310OE-A.rar og kopier recovery mappen til ms:0\PSP\GAME

 

3. Legg 3.10 OE-A DATA.DXAR inni recovery mappen

 

Bilde:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
revfoldernz8ia5.jpg

 

4. Gå ut av USB og gå på "Run program at /PSP/GAME/RECOVERY/EBOOT.PBP" (du er fortsatt i recovery mode ja)

 

5. Trykk på X. Når det er ferdig vil du få en 3.10 OE-A som funker.

 

Recovering til 3.03 OE-C

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1. Kjør Recovery mode på PSP, og skru på USB (Toggle USB som du finner med en gang du er i Recovery Mode)

 

2. Åpne 303OE-C.rar og kopier recovery mappen til ms:0\PSP\GAME

 

3. Legg 3.03 OE-A DATA.DXAR inni recovery mappen

 

Bilde:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
revfoldernz8ia5.jpg

 

4. Gå ut av USB og gå på "Run program at /PSP/GAME/RECOVERY/EBOOT.PBP" (du er fortsatt i recovery mode ja)

 

5. Trykk på X. Når det er ferdig vil du få en 3.03 OE-A som funker.

 

Recovering til 1.5

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1. Last ned Recovory til 1.5

2. Kjør Recovory mode på PSP, og skru på USB (Toggle USB som du finner med en gang du er i Recovory Mode)

3. Pakk ut og åpne recovery150.rar og kopier Recovery mappen til ms0:\PSP\GAME\

4. Gå ut av USB og gå på "Run program at /PSP/GAME/RECOVERY/EBOOT.PBP" (du er fortsatt i recovory mode ja)

5. Følg det som står på skjermen på PSP

6. Du vil nå ha en fullt fungerende 1.5 PSP.

 

----------------------------------------

 

Hvordan lage DATA.DXAR til 3.03 OE-C, 3.10 OE-A, eller 3.40 OE-A

Lage en DATA.DXAR til 3.40 OE-A

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1. Last ned:

Recovory mappe

1.5 Update

3.40 Update

2. Kjør Recovery mode på PSP, og skru på USB (Toggle USB som du finner med en gang du er i Recovery Mode)

3. Åpne 340DATA-Recovery.zip og kopier Recovery mappen til ms0:\PSP\GAME\

4. Kopier 1.50 update EBOOT og skift navn til 150.PBP, og 3.40 update EBOOT og skift navn til 340.PBP til ms0:\PSP\GAME\RECOVERY

5. Gå ut av USB og gå på "Run program at /PSP/GAME/RECOVERY/EBOOT.PBP" (du er fortsatt i recovery mode ja)

6. Når du er ferdig vil DATA.DXAR være i recovery mappen.

 

Lage en DATA.DXAR til 3.10 OE-A

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1. Last ned:

Recovory mappe

1.5 Update

3.10 Update

2. Kjør Recovery mode på PSP, og skru på USB (Toggle USB som du finner med en gang du er i Recovery Mode)

3. Åpne 310DATA-Recovery.zip og kopier Recovery mappen til ms0:\PSP\GAME\

4. Kopier 1.50 update EBOOT og skift navn til 150.PBP, og 3.10 update EBOOT og skift navn til 310.PBP til ms0:\PSP\GAME\RECOVERY

5. Gå ut av USB og gå på "Run program at /PSP/GAME/RECOVERY/EBOOT.PBP" (du er fortsatt i recovery mode ja)

6. Når du er ferdig vil DATA.DXAR være i recovery mappen.

 

Lage en DATA.DXAR til 3.03 OE-C

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1. Last ned:

Recovory mappe

1.5 Update

3.03 Update

2. Kjør Recovery mode på PSP, og skru på USB (Toggle USB som du finner med en gang du er i Recovery Mode)

3. Åpne 303DATA-Recovery.zip og kopier Recovery mappen til ms0:\PSP\GAME\

4. Kopier 1.50 update EBOOT og skift navn til 150.PBP, og 3.03 update EBOOT og skift navn til 303.PBP til ms0:\PSP\GAME\RECOVERY

5. Gå ut av USB og gå på "Run program at /PSP/GAME/RECOVERY/EBOOT.PBP" (du er fortsatt i recovery mode ja)

6. Når du er ferdig vil DATA.DXAR være i recovery mappen.

 

----------------------------------------

 

FAQ

Hvordan kan jeg få opp recovery?

Hold R mens du skrur på PSP

 

Hva er halv-bricket PSP?

Om du ikke ikke får noe annet enn en svart skjerm på PSP, eller om det kommer en blå skjerm og du ikke kan gjøre noe annet, men du får opp recovery mode, så er det halv-bricket PSP. Altså en PSP som kan fikses.

 

 

Vil gjerne ha tilbake meldinger om denne guiden, eventuelt hva som kan forandres på (: Om det er mer som bør være på FAQ vil jeg gjerne høre hva spørsmålet er, du trenger ikke å vite svaret ;)

 

Håper dette er til nytte!

Endret av Uylum2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en automatisk installer for 3.03 OE-A som halvbricket enkelte PSPer. Tror det var en dårlig 1.5 fil eller noe.

Men uansett så kan det skje. (ikke bare med OE install heller. Men hvis man f.eks flasher en wavefil galt slik at man ikke kan starte eller noe).

 

edit: Noe jeg har lurt på lenge: kan jeg kjøre alle slags programmer fra recovery? F.eks pspfiler for å rette opp en feil hvis jeg har flashet noe?

Endret av BigFatty
Lenke til kommentar
Det var en automatisk installer for 3.03 OE-A som halvbricket enkelte PSPer. Tror det var en dårlig 1.5 fil eller noe.

Men uansett så kan det skje. (ikke bare med OE install heller. Men hvis man f.eks flasher en wavefil galt slik at man ikke kan starte eller noe).

 

edit: Noe jeg har lurt på lenge: kan jeg kjøre alle slags programmer fra recovery? F.eks pspfiler for å rette opp en feil hvis jeg har flashet noe?

9035845[/snapback]

 

Hva mener du nå? Hvis du gjenopptretter din OE fil som jeg har skrevet i denne guiden, så får du tilbake de gamle flash0 filene, altså de som skal være der, da får du tilbake themen osv, men mye lettere å bare legge backup av flash0 hvis du har denne slags feil..

Lenke til kommentar

Jeg mener at hvis jeg f.eks har brukt PSPFiler til å flashe en wavefil, også finner jeg ut at PSPen ikke vil starte etterpå. Kan jeg da kjøre PSPFiler fra recovery ved å legge den i game/recovery først slik at jeg kan erstatte den ødelagte filen med backupen?

De gamle OE firmwarene har ikke flash0 tilgang over USB.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...