NoPain74 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Hei, DVD filmene mine virker når jeg booter i Vista, men jeg klarer ikke å spille de av i Ubuntu. Jeg liker å bruke VLC, så jeg har installert denne, men når jeg prøver å åpne en DVD, så bare avslutter programmet. Prøver å spille den av i Totem, men det fungerer heller ikke. Det som er litt rart er at jeg klarer å lese disken, så jeg får opp filene, men jeg klarer tydeligvis ikke å spille av *.vob. Klarer å spille av vanlig mpeg filer. Har det samme problemet på flere maskiner, så jeg gjør sannsynligvis den samme feilen hele tiden. Jeg har installert med sudo apt-get install vlc. Ikke gjort noe annet. (samme som jeg har gjort i Windows) Jeg har forresten også fått hjelp i denne tråden for å kopiere over DVD'ene mine. K9copy får opp alt på disken, men den klarer heller ikke å rippe eller vise filmen. Marvin Endret 8. juli 2007 av GoldMarvin Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Feisty#...back_capability Lenke til kommentar
NoPain74 Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Feisty#...back_capability 9030083[/snapback] Jeg prøvde å følge den oppskriften sudo apt-get install libdvdread3 sudo /usr/share/doc/libdvdread3/install-css.sh sudo apt-get install totem-xine sudo apt-get install libdvdcss2 det så ut som at alt gikk ok, men det virker fremdeles ikke. Prøver i Totem, VLC og mplayer og ingen virker Mplayer sier : FATAL: Could not initialize video filters (-vf) or video output (-vo) Totem sier : Totem kunne ikke spille av "dvd://". Det finnes ingen tillegg som håndterer denne filmen. VLC bare lukker seg selv... Marvin Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hm, hvorfor skal du egentlig elgge inn totem-xine Prøvd å legg inn igjen totem-gstreamer ved å skrive: sudo apt-get totem-gstreamer og se om det fungere. Når det er sagt burde det egentlig fungere i vlc uten å legge inn noe som helst Lenke til kommentar
NoPain74 Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Hm, hvorfor skal du egentlig elgge inn totem-xine Prøvd å legg inn igjen totem-gstreamer ved å skrive: sudo apt-get totem-gstreamer og se om det fungere. Når det er sagt burde det egentlig fungere i vlc uten å legge inn noe som helst 9038621[/snapback] Vet ikke om det har noe med det å gjøre, men jeg installerte vlc med sudo apt-get install vlc. Nå prøvde jeg på nytt med : sudo apt-get install vlc vlc-plugin-esd mozilla-plugin-vlc og da virket plutselig VLC. Plutselig ser det ut som om K9copy har blitt friskmeldt, driver å tester den ut akkurat nå. Kan se ut som at noen av problemene mine har løst seg Totem og mplayer virker fortsatt ikke, men det er ikke så farlig, fordi det er helst vlc jeg vil bruke. Ikke fordi at den nødvendigvis er bedre enn noe annet, men de er den jeg er vant til. Marvin Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Du bruker ikke beryl eller lignende composite effekter? Hvilket skjermkort har du? aiglx eller xgl? Funker det å spille av filmene om du slår av beryl/compiz ? Edit: Jeg tenker på at xvideo kanskje ikke virker med vindushåndtereren din. Da kan du forsøke andre videosinks for gstreamer. I vlc: settings->preferences->video->output module->advanced->x11 Endret 9. juli 2007 av HavarN Lenke til kommentar
NoPain74 Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Du bruker ikke beryl eller lignende composite effekter?Hvilket skjermkort har du? aiglx eller xgl? Funker det å spille av filmene om du slår av beryl/compiz ? Edit: Jeg tenker på at xvideo kanskje ikke virker med vindushåndtereren din. Da kan du forsøke andre videosinks for gstreamer. I vlc: settings->preferences->video->output module->advanced->x11 9039224[/snapback] Nå virker VLC og K9copy, så da er jeg egentlig ganske fornøyd. Jeg bruker Beryl akkurat nå, men det ser ikke ut som om det er noen forskjell når jeg stopper Beryl. Jeg har ett Nvidia 7950GTX skjermkort. Marvin Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 xvideo skal virke selv om beryl er slått på med nvidia sin proprietære driver, så da må det være noe annet som gjør det. Men det høres ut som du har fått det til, så da er vel alt bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå