krister461 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Hva vil jeg ha? - Den bør se liten og bra ut (Høy WAF) - Den må være relativt stillegående - Den må gjerne være oppgraderbar (Ha 3.5' disk og drev) - Den må gjerne ha laptop-cpu og brikkesett (mindre varme og bråk) - Den må gjerne ha en ekstern strømforsyning (mindre varme og bråk) Pris - Maks 15 000,- men veldig gjerne under 10 000,- Bruksområder - Spilling er ikke et must (har stasjonær til det) - Musikkspilling (mp3) - Bildevisning - Ta opp programmer fra parabol - Noe surfing - Den vil til tider også bli brukt til å se DVD, evt HDDVD/Blueray i fremtiden. Hovedsakklig musikk-DVD'er, jeg har et dedikert kinorom til film i tillegg så det er ikke kritisk. - ++? Kjøp ferdig vs. bygg selv Jeg vil veldig gjerne bygge selv, da jeg synes det er kjekt og jeg liker at den er oppgraderbar. (Trenger i så fall forslag til komponenter) Men, jeg liker veldig godt ferdig-bygde som disse: Acer Aspire iDea 510 Amitech HomeCenter Living 570 Noen synspunkter / råd etc? edit: har forøvrig startet egne tråder for anlegg og tv som skal matche pc'en: anlegg tv Endret 10. juli 2007 av krister461 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Hovedproblemet med å bygge selv er å finne et ok kabinett. Fant dette som så ok ut: mCubed HFX Mini Chassis Men, det fulgte veldig mye dill med! Noen andre kabinetter som bør vurderes? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Tar meg frihet til å bumpe denne da det ikke kom så mange svar... ...heller forøvrig mest mot Aceren nå..... Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Fortsetter litt på denne solo-tråden: Kjøpte meg Acer'en idag...er sånn passe fornøyd. Er kult med medie-pc. Men, jeg har enda ikke fått til å styre parabol-tuneren skikkelig...blir bare rot når jeg skal sette opp fjernkontrollen. Og, jeg får ikke til å bruke optisk-utgang når jeg kjører 2.1...jeg er nødt til å bruke vanlige phono-kabler... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå