Gå til innhold

Hyperkriminell innvandrerungdom i Oslo

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=149663

De er ikke gamle karene, mange av de hardbarkede kriminelle i Oslo. 15 yngre gutter er anmeldt hele 416 ganger, og den kriminelle løpebanen startet de allerede som 11-åringer. De 15 mindreårige guttene står alene for 7 prosent av barne- og ungdomskriminaliteten i Oslo, skriver Dagsavisen. Guttene er i dag alle mellom 15 og 17 år. Bare to av dem har etnisk norsk bakgrunn, men begge disse to har en forelder av utenlandsk opprinnelse.

Hva tror folk egentlig? At dersom vi bare viser dem nok tålmodighet og barmhjertighet, så vil disse ungdommene se lyset, og bli en produktiv del av samfunnet?

Sorry norwegians, men her ser vi konturene til et fenomen som er blitt vanlig i mange andre land. Desillusjonert minoritetsungdom som tror de kan gjøre hva de vil pga. den totalt fraværende disiplinen fra autoriteter og straffene i det norske systemet.

Hvor lenge vil folk egentlig tolerere dette? Så lenge det ikke hovedsakelig går utover dem selv? Hva tror folk vil skje når disse drittungene vokser opp? Synes dere A og B gjengen og Young Guns osv. var ille? Vent 5-10 år... men da kan mye være for sent.

Alle tanker og tiltak om integrering er åpenbart bullshit. Mange om ikke de aller fleste av disse er tross alt sansyneligvis oppvokst i Norge. Hva gjør vi når integrering feiler? Lar vi de kriminelle løpe amokk? Eller tar vi kanskje og putter dem det gjelder i fengsel, slik at ikke andre innvandrere også blir stigmatisert for ting hyperkriminelle drittsekker gjør?

EDIT: skrivefeil

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten digresjon... jeg skulle vel forøvrig sagt det europeiske systemet, siden hele Europa er latterlig med disiplin og straff. En kar som ble dømt i internasjonal (vel, europeisk) rett for folkemord og mord på 10 belgiske FN soldater fikk 20 år i fengsel.

Men nei, det er hårreisende. Ennå sprøere er det med alt dette fokuset på rehabilitering. Noen mennesker er sansyneligvis hinsides hjelp. Det er ikke riktig at resten av det norske samfunnet skal lide pga. at disse ungene hadde rasshøl til foreldre også.

Lenke til kommentar

det er ikke å legge skjul på at dette er uakseptabelt og at noe må gjøres. Men forståelsen for hva det vil si å være et barn/ungdom, tilknyttningsatferd og de åpenbare kulturrelativistiske utsagnene du akkurat kom med, er neppe produktivt.

selvfølgelig er det integrereingspolitikk det er snakk om, men det er jo ganske utrolig å gjøre dette til en fremmedkulturadvevat situasjon der du systematiserer.. guardius snakker om foreldre, og det er der man må ta et tak.

- dårlig integrerte foreldre: Verbal og nonverbal kommunikasjon er selvfølgelig nøkkelen til integrering i de fleste tilfeller. Det er greit at barn og voksne snakker morsmål, men interessen og progresjon av norskkunnskapen og den samfunnskunnskapelige forståelsen må også være til stedet.

Jeg er dritt lei at folk hiver ut snillisme begrepet når mange åpenbart ikke vet nok om det. Jeg jobber selv i barnevernet og er til tider ute og jobber på kveldene. Jeg har møtt mye småkriminell ungdom gjennom de årene jeg har jobbet, og jeg ser egentlig akkurat den samme båssettingen som du gjør nå.

Disse ungdommene har mest sannsynelig en ambivalent identitetsfølelse der de ikke passer inn i "etniske kulturelle normer" eller norske normer, og de vil oppleve konflikter fra begge parter. Når man da barna eller ungdommen samles med et felles grunnlag, der de blir uakseptert og kanskje utstøtt, danner de egne grupper ( dette skjer like ofte med etnisk norske grupperinger ), der sosiale rammer og primærsosialiseringen selvfølgelig påvirkes av lite oppsyn. Går vi litt inn på gode gamle Freuds Instanse teori, noe som samsvarer med akkurat dette, får barna/ungdommen da mindre oppfølging, sosiale rammer og følger dermed sine primære lyster/behov uavhengig av samfunnets regler, fordi de ikke har lært de. Dermed, kriminalitet!

dette oppstår ikke bare i invandrermiljøer guardian. Det er en kjent sak at man oppsøker folk i lik situasjon. Når du skriver at tanker og tiltak for integrering er bullshit, stenger du de jo ut, akkurat som foreldrene i deres tilfelle gjør. Norge slapp ukritisk inn en haug av innvandrere, nesten uten spørsmål eller noe krav til å integrere seg, fordi vi trengte arbeidskraft. Dette resulerte i at mange foreldre ikke lærte seg norsk, men dannet subkulturer. Vi snakker om barn og ungdom, den kommende generasjon. Det er ufattelig viktig å ikke gi opp, men å integrere de som er her istedet for å skille de ut.

Hvis ikke kan historien gjenta seg...

Lenke til kommentar

Jeg minnes et intervju med gode gamle kong Olav for mange år siden, han ble intervjuet av Kjell Arnljot Viig tror jeg. De kom inn på verdens ondskap og kongen ble spurt hva han mente om atomtrusselen med mere. Han svarte omtrent som følgende (etter hukommelsen): "Vi kan ikke reversere oppfinnelsen av kjernekraften. Vi kan ønske at den aldri var blitt oppdaget, men det er den. Alt vi kan gjøre er å jobbe for at den brukes til fredelige formål, og for at vi får en verden hvor ingen ønsker å bruke den militært."

Man kan si det samme om innvandrersamfunnet. (Uten sammenligning forøvrig.) Vi kan selvsagt diskutere om vi skal ta imot flere innvandrere, og på hvilke vilkår. Men de som allerede er her kan vi ikke "av-innvandre". De er kommet for å bli, og den mest fruktbare diskusjonen blir dermed hvordan vi kan gjøre dem til en ressurs og ikke en trussel.

Jeg tror, som forrige bruker, at dette stikker dypere enn snillisme. Snillismen gjør at de fortsatt er ute på gata, men det er ikke snillismen som gjør slike ungdommer desillusjonerte til å begynne med. Selv om jeg i en rekke tråder har gitt uttrykk for at jeg ønsker et strengere og mer konsekvent straffesystem, tror jeg ikke på at man kan straffe noen til å bli snille.

Ja, integreringen har feilet grovt i mange tilfeller, men det betyr ikke at integrering er "bullshit". Tvert imot, det betyr at integreringen må bli bedre. Hvis ikke blir de miljøene det er snakk om rekrutteringsleire til fengselsvesenet. Det er relevant å diskutere hva man skal gjøre med verstinger som de som er nevnt her. Men vi skal bygge mange fengsler om vi skal løse problemene ved å sperre folk inne.

Geir :)

Lenke til kommentar

Trenger man virkelig å gjøre det så vanskelig?

Kan man ikke bare bygge et enormt fengsel midt ute på Finnmarksvidda? Da har man et sted og oppbevare avskummet, samt at våre nordnorske venner får et sted å jobbe nå som Samvirkelaget har blitt lagt ned.

Lenke til kommentar
Trenger man virkelig å gjøre det så vanskelig?

Kan man ikke bare bygge et enormt fengsel midt ute på Finnmarksvidda? Da har man et sted og oppbevare avskummet, samt at våre nordnorske venner får et sted å jobbe nå som Samvirkelaget har blitt lagt ned.

9034852[/snapback]

Godt poeng! Også får de ikke strøm og må bruke reinsdyrmøkk til å fyre med. Skape et lite helvete for dem.

Lenke til kommentar

Jeg er stort sett enig i det du sier Zoso. Norge er et av de landene i verden som kaster bort mest penger på innvandrere. Faktum er at når det er så mange av dem som det er, og de får lov til å klumpe seg sammen i bydeler, og byer, som Oslo, så vil de møte likesinnede fra sin gamle kultur, og holde seg til dem.

Problem #1 i Norge er at majoriteten av muslimene bor i Oslo. Ser vi på andre kulturer som er kommet hit ser vi lignende tendenser, men alikevel uteblir de helt store problemene.

Felles for alle landene som har problemer med innvandrere (vel, muslimer) er at de har store sosiale ordninger. I andre land og byer jeg har bodd og vært med betydelige muslimske befolkninger blir de nærmest tvangsintegrert fordi de ikke får ting gratis av myndighetene. De blir pokka nødt til å lære språket. De blir nødt til å jobbe. De blir nødt til å snakke med lokalbefolkningene, og de blir nødt til å integrere seg.

Dette er dog ikke tilfelle i land som Norge, Sverige, Nederland, Tyskland, Frankrike osv. som har brede sosiale velferdsordninger.

I Frankrike og Tyskland rømmer nå velutdannet fransk og tysk ungdom (100.000 unge etnisk tyskere flytter fra Tyskland og flytter nordover eller vestover hvert år) og blir erstattet av ennå fler flyktninger, asylsøkere og familiegjenforente som har så godt som null utdanning og kommer fra en horribel kultur.

De opptøyene vi har sett i Paris er bare begynnelsen. I Norge ser det heldigvis ut til at vi nå klarer å snu trenden. Kanskje klarer vi til og med å integrere de som kommer nå med 300 obligatoriske timer (og 500+500 fler om det trengs) i norskundervisning og norsk kultur.

Å si at de føler seg marginalisert er rett og slett en dårlig unskyldning. Ungdommene går tross alt på norsk skole og snakker norsk. De fleste av dem er ganske sikkert født i landet.

Når liberal snillisme og rehabilitasjon feiler så er det faktisk på tide å vurdere og bure disse dyrene inne for en lengre periode.

Det er bedre at disse 15 rasshølene lider, enn alle deres hundrevis av stort sett ganske sikkert uskyldige ofre.

Lenke til kommentar
Ja, integreringen har feilet grovt i mange tilfeller, men det betyr ikke at integrering er "bullshit". Tvert imot, det betyr at integreringen må bli bedre. Hvis ikke blir de miljøene det er snakk om rekrutteringsleire til fengselsvesenet. Det er relevant å diskutere hva man skal gjøre med verstinger som de som er nevnt her. Men vi skal bygge mange fengsler om vi skal løse problemene ved å sperre folk inne.

Jeg er svært uenig i ditt poeng om integrering.

Ja. Den kan blir bedre, men Nordmenn/Normenn må slutt å stirre på oss, meg, min mor og far, med de "stygge blikkene"..

Ja blikkene!

Så må dere gi oss og alle en sjangse for jobb, t.o.m for Mr. Mohammed...

Kriminalitet kommer p.g.a håpløshet.

Dessverre har dette blitt et hyppig problem for innvandrer flest.

Kanskje, de fleste Ola Normann har brent inn: Ali kan aldri blir en bankansatt!?!? :wallbash:

Man finner aldri noe(n) " bankansatt av utenlanskopprinelse" i Norge (i hvertfall Bergen).

Poenget er: Ikke alle har lyst på en "neger jobb" som dere kaller. Mangen innvandrer er utdannet lege og ingeniør. Hvis Norge er i tvil på deres kompentanse, så er alle mer enn villig til å ta en "test."

Men dessverre la de fleste fordommer komme først.

(Ikke at Norske leger er så mye bedre enn de som er utdannet i Sri Lanka eller pakistan) :whistle:

Håpløshet inkluderer: ingen arbeid og "dårlig arbeid."

Jeg kan godt forstå at Ali vil heller kjøre en BMW og selge hasj i Oslo S.

Fordi, nettopp, han tjener mer enn å jobbe som toalettvasker..

Norge må forstå, at de som er blitt Norsk, må får en sjangse til å integrer seg. Integrering inkluderer også "godt" arbeid, og ofte gi et godtbetalt arbeid bedre språk, og forståelse av Norsk kultur.

Jeg er imot folk som la vær å tilpasser seg til Norsk kultur, men Ola Normann må også ta skylden for mangen dårlige integrasjoner!

Skrivefeil rettes uten forbehold... ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Desillusjonert minoritetsungdom som tror de kan gjøre hva de vil pga. den totalt fraværende disiplinen fra autoriteter og straffene i det norske systemet.

For noe vas. Norge er blant verdens mest lovlydige land. De fleste land med strenge straffer har ikke mindre kriminalitet av den grunn.

Alle tanker og tiltak om integrering er åpenbart bullshit.

Integreringen har ikke foregått prikkfritt i Norge. Og det er helt åpenbare mangler og ting som burde vært bedre med systemet. Men å si at alle tanker og tiltak er bullshit blir helt på tryne. Det blir som å si at alle tanker om sykehus er bullshit fordi enkelte ikke kan reddes, eller feilbehandles.

Mange om ikke de aller fleste av disse er tross alt sansyneligvis oppvokst i Norge.

Har du noen kilde på dette?

En liten digresjon... jeg skulle vel forøvrig sagt det europeiske systemet, siden hele Europa er latterlig med disiplin og straff.

Det er sikkert derfor vi har så mye kriminalitet i Europa sammenlignet med resten av verden....

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

9048377[/snapback]

Dette gjelder vel for Kåre som er platearbeider eller Trine som er hjelpepleier også .. ingen unnskyldning for kriminalitet. :thumbdown:

Lenke til kommentar

9048377[/snapback]

Dette gjelder vel for Kåre som er platearbeider eller Trine som er hjelpepleier også .. ingen unnskyldning for kriminalitet. :thumbdown:

9050046[/snapback]

Ali vil være ganske hellig om han får platearbeidet.

Så må dere også ser litt på aldersfordeling, og kultur.

Lenke til kommentar

9048377[/snapback]

9050046[/snapback]

Ali vil være ganske hellig om han får platearbeidet.

Heldig?.. Han må vel være kvalifisert...

For øvrig.. hvis poenget ditt var at Ali var motivert av mer penger spiller det vel liten rolle om han kunne jobbe som toalettvasker eller platearbeider.. fremdeles mye mer penger å hente som hasjpusher i sin BMW... :roll:

Så må dere også ser litt på aldersfordeling, og kultur.

9050058[/snapback]

Hva er poenget ditt her?.. Kultur?..

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Hei.

Det skrives opp og ned i mente om disse unge kriminielle.

Og det får meg til å tenke på hva min Farfar fortalte :

Innledning :

Han ble torpodert minst 3 ganger av den Tyske Marine, og fikk sett sine kompiser drept / kokt levende o.s.v

Forøvrig bosatte han seg i Belgia, Antwerpen. Etter krigen.

Det hadde vært en fredelig bydel, om en ikke hadde hatt en feilslått politikk vedrørende alle disse innvandrerne. Der fikk de unge menneskene herje stort sett vilt og tok over den ene gaten etter den andre.

Dette for å gjøre gaten utrygg for alle "vanlige" etniske Belgiere. Dermed ble prisen senket på alle nivåer, og hus gikk billig unna, siden ingen ville bo i det belastede området.

Politiet / Fengselvesen gjorde det de kunne, men advokatene til disse innvandrere gjorde tydeligvis jobben sin bedre :hmm:

Forøvrig sa min Farfar det at slikt ville det skje i Norge og. Dette sa han på sent 70`tallet. Og det viser seg at han fikk rett. :nei:

Han lurte også på om han kjempet på rett side under krigen, når han så hvordan folket i Belgia fikk lide, under disse innvandrere. Og med tanke på at min Farfar var en Norsk Patriot, fikk meg, som ung til å sperre øynene opp.

Men idag ser jeg alt i fra en annen side, og vet at mange av disse konfliktene kunne ha vært unngått, men :roll:

Har mange bekjente innen diverse miljøer, og synes at de stort sett oppfører seg, men.....

Vennlig Hilsen

W_B

PS: La oss samarbeide, og forsøke å hjelpe disse menneskene, og vil de ikke, da er det rett ut. (Etter eventuell soning på Finmarksvidda).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...