Gå til innhold

Oppsett for MMS Tele2 med Windows Mobile 6


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til oppsett av MMS med Tele2 på Windows Mobile 6. Har tastet inn alt av IP-adresser og passord og slikt, men det funker ikke. Det som er problemet er at den prøver å sende med innstillingene til Tele2 i sverige og det funker selvfølgelig ikke. Jeg finner altså ikke hvor jeg endrer dette, selv om jeg har valgt mitt eget oppsett (for Tele2) der jeg kan velge det. Noen som har noen idéer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm får vel prøve det, men siden ser ikke ut til å fungere for øyeblikket.

 

edit:

 

Prøvde litt mer nå og fatter det egentlig ikke... Den vil hele tiden ringe et svensk nummer for å sende mms, selv om jeg har gjort om de svenske tilkoblingene til å være make som tele2. Merkelige greier...

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Hmm får vel prøve det, men siden ser ikke ut til å fungere for øyeblikket.

 

edit:

 

Prøvde litt mer nå og fatter det egentlig ikke... Den vil hele tiden ringe et svensk nummer for å sende mms, selv om jeg har gjort om de svenske tilkoblingene til å være make som tele2. Merkelige greier...

9023445[/snapback]

 

 

Tele2 bruker svenske meldingsentraler, så det stemmer at den prøver å koble opp mot et svensk nr.

 

tele2 har jo 3G avtale med netcom, så vis du går på som de nevner over her "smartmobil.no" og finner instilingene for netcom og setter det opp, er det en liten sjangse for at det kan funke ?!

 

:ph34r:

 

Edit : Ser at tele2 ikke sikfter til Netcom før mars 08` så du må vel få satt opp Telenor sine instillinger for å prøve det

Endret av howerang
Lenke til kommentar

Ja det er jo det, men eg opplever en viss forskjell på hvor godt de fungerer.

 

Akkurat nå sitter eg med noe eg vil kalle for en prototype, som ikke fungerer helt etter boka. Bla har MMS, GPRS, WAP, WLAN og vanlig telefoni ikke fungert helt som det skulle, selv om det fungerer smertefritt på en annen med samme os.

 

Derav spørsmålet mitt :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

MMS WAP GPRS INSTILLINGER HTC QTEK TELE2 WINDOWS MOBILE 6

 

Har fått til dette på min HTC Touch (WinMob6)

 

Nettverkstinnstillinger: Tele2 Sverige

 

GPRS instillinger: Gå inn på "tilkoblinger" -> "behandle eksisterende tilkobling" -> "redigere tele2 internett"

 

1. Tele2 Internett

2. internet.tele2.no

3. b: wap / p: wap / d: "blank"

 

MMS instillinger: "lag ny MMS" -> "alternativer" -> "mms instillinger" -> "servere" -> "tele2 mms"

 

Servernavn: Tele2 MMS

Gateway: 193.12.40.14

Portnr: 8080

Server adr: http://mmsc.tele2.no

Tilkobling: Tele2 INTERNETT (ikke MMS)

Sendegrense: 200K

WAP versjon: 2.0

Endret av frisak
Lenke til kommentar
tele2 har jo 3G avtale med netcom, så vis du går på som de nevner over her "smartmobil.no" og finner instilingene for netcom og setter det opp, er det en liten sjangse for at det kan funke ?!

 

:ph34r:

 

Edit : Ser at tele2 ikke sikfter til Netcom før mars 08`  så du må vel få satt opp Telenor sine instillinger for å prøve det

9023644[/snapback]

 

Tele2 har, i motsetning til de fleste andre videreselgere, en MVNO-avtale med Telenor / Netcom, og ikke en videresalgsavtale.

Det betyr at de drifter all teknikken selv, på den infrastrukturen de allerede har i Sverige. Selv om man bruker Telenors, og senere Netcoms nett, er det ingen koblinger til de norske operatørene - og man kan ikke bruke Telenors eller Netcoms innstillinger - slik man f.eks. kan med OneCall eller Chess.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
MMS WAP GPRS INSTILLINGER HTC QTEK TELE2 WINDOWS MOBILE 6

 

Har fått til dette på min HTC Touch (WinMob6)

 

Nettverkstinnstillinger: Tele2 Sverige

 

GPRS instillinger: Gå inn på "tilkoblinger" -> "behandle eksisterende tilkobling" -> "redigere tele2 internett"

 

1. Tele2 Internett

2. internet.tele2.no

3. b: wap / p: wap / d: "blank"

 

MMS instillinger: "lag ny MMS" -> "alternativer" -> "mms instillinger" -> "servere" -> "tele2 mms"

 

Servernavn: Tele2 MMS

Gateway: 193.12.40.14

Portnr: 8080

Server adr: http://mmsc.tele2.no

Tilkobling: Tele2 INTERNETT (ikke MMS)

Sendegrense: 200K

WAP versjon: 2.0

 

Har gått over fra Telenor til Netcom og lastet ned nye instillinger, har slettet telenor (mener jeg) men når jeg prøver å koble til nett ser det ut som den fortsatt prøver å koble til telenor. Hvor sletter jeg alle forekomster av GPRS/WAP/INTERNETT oppsett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...