Shibiz Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Gabriel blir kastet ut av Norge etter 13 år. Han har også en sønn på 4. Det som er med Gabriel er at han har ikke fått en eneste krone for, å jobbe for Hennig-Olsen is, som Automatikk Mekaniker. Det som provoserer meg er at dette strider imot all menneskelig moral og etikk. også at de kaster ut en ærlig person som jobber, og har aldri krevet en eneste øre fra arbeidsgiveren. For Gabriels del håper jeg dette blir ført videre til menneskerettsdomstolen I Strasbourg. Artikkel fra Fedrelandsvennen http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article492297.ece Artikkel fra VG http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=149452 Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Virker som en spesiell sak ja. Her virker det jo som at personen har gjort en god jobb i å integrere seg og utdanne seg for norske omstendigheter. Jeg synes det er veldig synd om man skal sende tilbake en slik person. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Tragisk sak. Håper virkelig for hans skyld at dette ordner seg. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Vi traff en asylsøker i ferien i en tilsvarende situasjon. Han kan ikke sendes hjem i overskuelig fremtid, det har utlendingsdirektoratet vedgått, men han får ikke oppholdstillatelse, og dermed heller ikke betalt jobb. Uten jobb får han ikke bolig, og bor fremdeles på asylmottak. Uten jobb og bolig ville han ikke stifte familie, noe han ellers ønsket seg. Han snakket utmerket norsk etter seks år, og tok tydeligvis det han kunne få av strøjobber for å bli en del av samfunnet. Men myndighetene foretrekker altså at han skal kunne sendes hjem på dagen når og hvis det en gang blir mulig. Så i seks år har han gått som sosialhjelpsmottager og ligget det norske samfunnet til byrde, når han egentlig ønsker å jobbe og tjene til sitt eget opphold. Det er rett og slett meningsløst at vi ikke kan tilby de som faktisk vil jobbe og bli gode og ærlige borgere en sjans til å gjøre det. Etter seks år, for ikke å snakke om 13, må vi vel kunne si at en person har vist seg tilliten og oppholdstillatelsen verdig... Geir Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Dette landet er helt håpløst! hva med de 7 pakistanerene som er ettersøkt av interpol?! de vandrer fritt rundt i oslo det er helt utrolig at Norge vil kaste ut denne mannen! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Jeg bare venter på at noen kommer å sier (som vanlig) at han MÅ hives ut (til det første ankommne Shengen-landet) fordi han har oppgitt feil ID, og at det er fordi han har oppholdt seg ulovlig her at han har rukket å få opplæring/fagbrev og ein unge, osv.. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Jeg bare venter på at noen kommer å sier (som vanlig) at han MÅ hives ut (til det første ankommne Shengen-landet) fordi han har oppgitt feil ID, og at det er fordi han har oppholdt seg ulovlig her at han har rukket å få opplæring/fagbrev og ein unge, osv.. 9018218[/snapback] Tja, hva har vi ellers reglene for? De som er 'slemme' ? Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Men folk som Mullah krekar blir vi aldri kvitt, mens hardtarbeidene folk, nei de kaster vi ut. Husker hvor provosert jeg ble når jeg så på NRK1 for et par måneder siden, var en lignende sak, bare at da handlet det om en dame. Hun hadde et barn, norsk ektemann, hadde bodd her i ?? år, mener også å huske at hun hadde jobb, eller så var det at hun hadde mammapermisjon (husker ærlig talt ikke. Skjerpings Norge. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) --slettet-- Endret 19. november 2013 av Seifenblase Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Noe burde virkelig gjøres med innvandrings politikken i Norge. Som andre skriver virker det som at vi kaster ut mange av de "snille" mens de "slemme" gir vi penger og en plass å bo. Hva som må gjøres vet jeg ikke. Men noe som har med rutinene for å undersøke hvem som får bli og ikke må endres på. Det faktum at han har stående tilbud om fast jobb hos et stort selskap burde vel i seg selv hjelpe med å få bli. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Kjenner mange kjeltringer som har søkt asyl i Norge, fått bevilget asyl, bosatt seg her, reist tilbake til hjemlandet for å hente en dame og gifte seg der eller her, deretter få barn og plutselig få aktiv sykemelding (permanent) samtidig som man jobber svart, gjerne som pirat-taxi og pizza/kebabsjappe. Kjempegreier. Hardtarbeidende mennesker som virkelig vi gjøre en innsats for samfunnet vil myndighetene/politikerne tydeligvis ikke ha, mens det finnes nok av eksempler på misbruk av alle slags trygde og sosialhjelpsordninger som enkelte innvandrere gjerne lever godt av, uten å fortjene det i det hele tatt. Disse får selvsagt bli her. 9019468[/snapback] Yup yup, for politikerne er bare en gjeng trangsynte vandrebjeller, og hva enn de gjør vil de hvertfall ikke landets beste. Ting blir noen ganger gjort på litt gale måter, slik som her. Jeg er heller ikke i tvil om at denne mannen burde få bli i landet, men til vanlige tilfeller syns jeg politikerne gjør en ganske god jobb. Hadde det vært så enkelt som å "bare" gjøre sånn og sånn, da hadde det nok gjort det. Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Selv om jeg ikke kjenner alle detaljer i saken så virker den jo spesiell Men det er jo hyggelig at noen får bli da HIV-positiv voldtok, får familiegjenforening mens han sitter i varetekt Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 De som faktisk gjør noe positivt blir kasta ut, mens de som driver og skamslår og raner folk får bli... Velkommen til Norge, landet som kun vil ha kriminelle.. Lenke til kommentar
bazarov Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Et skritt i riktig retning, pælm fyren ut og la han ta med seg avkommet. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Et skritt i riktig retning, pælm fyren ut og la han ta med seg avkommet.9020799[/snapback] Hvorfor kaste han ut? Han har i hvert fall en god jobb, noe mange andre innvandrere ikke har. Jeg ville heller ha kastet ut en med ille rulleblad enn en som er i arbeid og har barn med en norsk kvinne. Jeg synes rett og slett at dette er urettferdig. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Det har vel mer å si at han har brutt noen av lovene og at man da ikke bare kan gi etter fordi har jobber bra og har et barn. På en annen side er det synd hvis han må dra siden det virker jo som han virkelig ønsker å bli en del av samfunnet og jobbe. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Dette er en del av venstresidens kampanje for mere kriminalitet i Norge. Ærlige folk skal kastes ut av landet om man finner noen mulighet til dette og kriminelle og snyltere skal vi ta imot med åpne armer og bruke masse midler på. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 omg, conspiracy. Ingenting å gjøre med konspirasjon, dette er politikken som faktisk er ført i Norge. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Dette er en del av venstresidens kampanje for mere kriminalitet i Norge. Ærlige folk skal kastes ut av landet om man finner noen mulighet til dette og kriminelle og snyltere skal vi ta imot med åpne armer og bruke masse midler på. 9021861[/snapback] Om Afghanerne, som du kaller for svindlere, snyltere, forbrytere og voldsmenn hadde fått bli i Norge i 13 år så hadde nok de fleste av de også blitt "ærlige folk" med arbeid og familie. Om dette vedtaket hadde kommet for 10 år siden, personen hadde ikke kommet seg i arbeid og ikke hadde familie så ville nok du ha hylt og skreket om at han måtte kastes ut umiddelbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå