NoPain74 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hei, er det noen som vet den enkleste måten å kopiere dvd'ene mine inn på harddisken ? Marvin Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Den enkleste måten vil vel være å bruke dd for å lage iso-filer som du bare mounter etter hvert som du vil spille de av. Hvis du er ute etter å ende opp med filer som er litt mindre enn 4,5GB+ så kan du vel sjekke ut handbrake? -C- Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hvis du er ute etter å ende opp med filer som er litt mindre enn 4,5GB+ så kan du vel sjekke ut handbrake? 9006590[/snapback] eller K9copy eller dvd::rip..... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Den enkleste måten vil vel være å bruke dd for å lage iso-filer som du bare mounter etter hvert som du vil spille de av. Det er ikke bare å bruke dd for å lage iso av en DVD-film, pga CSS. Lenke til kommentar
NoPain74 Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg var egentlig ute etter å få de på mpeg eller noe lignende. F.eks så kunne jeg tenkt meg å ha alle friends episodene mine i hver sin fil som jeg kan spille av fra en hvilken som helst maskin i nettverket eller på Kiss spilleren min uten å mounte den. Kan jeg gjøre dette med noen av de mulighetene som dere har foreslått ? Det enkleste blir kanskje å hente de fra nettet.... Marvin Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg var egentlig ute etter å få de på mpeg eller noe lignende. F.eks så kunne jeg tenkt meg å ha alle friends episodene mine i hver sin fil som jeg kan spille av fra en hvilken som helst maskin i nettverket eller på Kiss spilleren min uten å mounte den. Kan jeg gjøre dette med noen av de mulighetene som dere har foreslått ? Det enkleste blir kanskje å hente de fra nettet.... Marvin 9008570[/snapback] Både k9copy og dvd::rip gjør det du er ute etter. k9copy virker enkel å bruke (har ikke testet selv), dvd::rip noe mere komplisert men med mange muligheter. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 dvd95 funker for dvd9 -> dvd5.iso Lenke til kommentar
kommers Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Jeg var egentlig ute etter å få de på mpeg eller noe lignende.9008570[/snapback] Gap opp, her kommer teskjea. ;-) (jeg snublet tilfeldig over den og tenkte i forbifarten at du kanskje hadde bruk for den) Lenke til kommentar
NoPain74 Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Jeg var egentlig ute etter å få de på mpeg eller noe lignende.9008570[/snapback] Gap opp, her kommer teskjea. ;-) (jeg snublet tilfeldig over den og tenkte i forbifarten at du kanskje hadde bruk for den) 9016593[/snapback] Det er sånn jeg trenger det, med teskje Skal teste det så snart jeg får maskinen opp på nettverket. Fikk XPS 1710 maskinen min i dag. Har installert ubuntu, men ikke fått opp det trådløse nettverket enda. Tar litt tid... Marvin Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Skal teste det så snart jeg får maskinen opp på nettverket. Fikk XPS 1710 maskinen min i dag. Har installert ubuntu, men ikke fått opp det trådløse nettverket enda. Tar litt tid...9018041[/snapback] Er det intel-trådløst kort? Disse skal virke uten noe som helst konfigurasjon i ubuntu feisty... Benytt network-manager. (Et ikon oppe i ikonlinjen). Lenke til kommentar
NoPain74 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Skal teste det så snart jeg får maskinen opp på nettverket. Fikk XPS 1710 maskinen min i dag. Har installert ubuntu, men ikke fått opp det trådløse nettverket enda. Tar litt tid...9018041[/snapback] Er det intel-trådløst kort? Disse skal virke uten noe som helst konfigurasjon i ubuntu feisty... Benytt network-manager. (Et ikon oppe i ikonlinjen). 9022799[/snapback] Har styra veldig for å få dette til å virke. Eneste måten jeg har kommet på nett med trådløst nett er med ndiswrapper, og den virker ikke så veldig bra. Hjelper ikke å trykke på nettverks ikonet øverst til høyre. Etter at jeg hadde installert ndiswrapper fikk jeg velge trådløst nettverk øverst til høyre, men nå stopper maskinen min i ett minutt når den laster ndiswrapper og det er ikke alltid den virker. Det er ett intel nettverkskort, men så vidt jeg har skjønt så er det mange andre som har samme problemet. Marvin Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Det er ett intel nettverkskort, men så vidt jeg har skjønt så er det mange andre som har samme problemet.9022842[/snapback] Hvilket intel-kort?lspci -nn | grep Network Endret 7. juli 2007 av HavarN Lenke til kommentar
NoPain74 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Det er ett intel nettverkskort, men så vidt jeg har skjønt så er det mange andre som har samme problemet.9022842[/snapback] Hvilket intel-kort?lspci -nn | grep Network 9022924[/snapback] 09:00.0 Ethernet controller [0200]: Broadcom Corporation NetXtreme BCM5752 Gigabit Ethernet PCI Express [14e4:1600] (rev 02) 0c:00.0 Network controller [0280]: Intel Corporation PRO/Wireless 4965 AG or AGN Network Connection [8086:4229] (rev 61) Marvin Lenke til kommentar
NoPain74 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Det er ett intel nettverkskort, men så vidt jeg har skjønt så er det mange andre som har samme problemet.9022842[/snapback] Hvilket intel-kort?lspci -nn | grep Network 9022924[/snapback] 09:00.0 Ethernet controller [0200]: Broadcom Corporation NetXtreme BCM5752 Gigabit Ethernet PCI Express [14e4:1600] (rev 02) 0c:00.0 Network controller [0280]: Intel Corporation PRO/Wireless 4965 AG or AGN Network Connection [8086:4229] (rev 61) Marvin 9022988[/snapback] Eneste måten jeg har fått kontakt med er denne : I too have the intel 4965 card and though there does not seem to be a linux compatible driver (yet) it works perfectly well on my dell 640m laptop if ndiswrapper is used; 1) install ndiswrapper (I did it from source but I think it may be in apt) 2) look for the windows drivers on the intel website (V11.1.0.0_XP_DRIVERS.ZIP) I think the one your looking for is netw4x32.INF 3)in the directory of the extracted driver file in the terminal type: ndiswrapper -i NETw4x32.INF 4)then; ndiswrapper -m 5)check its there with; ndiswrapper -l 6) I think the driver may need forwarding with (though step 3 may do this); modprobe ndiswrapper; men det virker bare en gang i mellom, henger maskinen litt og sånn... Fulgte en guide for denne : http://www.intellinuxwireless.org/?p=iwlwifi&n=Info også, men da måtte jeg installere ubuntu på nytt for å få den til å virke igjen Marvin Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Intel kommet med et nytt kort nå? Hadde ikke hørt om det der før... Det funker nok ikke ut av boksen nei. Du får krysse fingrene for at iwlwifi blir inkludert i gutsy før det slippes, selv om det ikke ser så lovende ut akkurat nå. (Ligger jo ikke engang i debian unstable). Men du kan jo prøve manuelt: http://intellinuxwireless.org/?p=iwlwifi&n=downloads Med instruksjoner for Fedora her: http://forums.fedoraforum.org/showthread.php?t=159516 Hvis du laster ned .rpm for fedora kan du installere disse ved hjelp av alien, men da lønner det seg å åpne de i file-roller e.l. først og se at katalogstrukturen er lik den du finner i ubuntu. - Men hvis du ikke har peiling i heletatt på hva kommandoene i guiden på fedoraforum gjør så er kanskje ndiswrapper lettere, men sannsynligvis ikke like stabilt. Edit: Fulgte en guide for denne : http://www.intellinuxwireless.org/?p=iwlwifi&n=Info også, men da måtte jeg installere ubuntu på nytt for å få den til å virke igjen Det skal holde å velge en eldre kjerne i grub-menyen i oppstarten. Endret 7. juli 2007 av HavarN Lenke til kommentar
NoPain74 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Intel kommet med et nytt kort nå? Hadde ikke hørt om det der før... Det funker nok ikke ut av boksen nei. Du får krysse fingrene for at iwlwifi blir inkludert i gutsy før det slippes, selv om det ikke ser så lovende ut akkurat nå. (Ligger jo ikke engang i debian unstable). Men du kan jo prøve manuelt: http://intellinuxwireless.org/?p=iwlwifi&n=downloads Med instruksjoner for Fedora her: http://forums.fedoraforum.org/showthread.php?t=159516 Hvis du laster ned .rpm for fedora kan du installere disse ved hjelp av alien, men da lønner det seg å åpne de i file-roller e.l. først og se at katalogstrukturen er lik den du finner i ubuntu. - Men hvis du ikke har peiling i heletatt på hva kommandoene i guiden på fedoraforum gjør så er kanskje ndiswrapper lettere, men sannsynligvis ikke like stabilt. Edit: Fulgte en guide for denne : http://www.intellinuxwireless.org/?p=iwlwifi&n=Info også, men da måtte jeg installere ubuntu på nytt for å få den til å virke igjen Det skal holde å velge en eldre kjerne i grub-menyen i oppstarten. 9023114[/snapback] Ja, det gjorde det, men jeg ødela den også i mitt dårlige forsøk på å rette opp den som var ødelagt. (sier kanskje litt om nivået mitt ) Hvordan fjerner man forresten den nye linjen min i grub ? Jeg vil jo ikke bruke den gamle... Marvin Lenke til kommentar
NoPain74 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 Jeg har forresten ett sånt usb nettverkskort også, vet ikke om det er lettere å få dette til å virke ? Det står SMCWUSBT-G-EU bak på den, kan sikkert finne ut mer om modellen hvis det trengs. Det skjer ingenting når jeg setter den i og den kommer ikke opp med lspci -nn Marvin Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) for usb bruker du lsusb Du kan redigere grub-menyen via filen: /boot/grub/menu.lst Det finnes nok noe GUI-greier til å redigere grub-menyen også, men det har jeg ikke greie på. Om du vil ha det, kan du prøve google... Hvis du har ødelagt kjernen helt, burde sudo aptitude purge linux-generic sudo aptitude install linux-generic kunne hjelpe. Endret 7. juli 2007 av HavarN Lenke til kommentar
NoPain74 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2007 for usb bruker du lsusb Du kan redigere grub-menyen via filen: /boot/grub/menu.lst Det finnes nok noe GUI-greier til å redigere grub-menyen også, men det har jeg ikke greie på. Om du vil ha det, kan du prøve google... Hvis du har ødelagt kjernen helt, burde sudo aptitude purge linux-generic sudo aptitude install linux-generic kunne hjelpe. 9023854[/snapback] Du vet ikke om ett trådløst nettverkskort, helst usb som jeg kan plugge inn og som virker i ubuntu uten noe problem ? Marvin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå