Gå til innhold

Flom i Buskerud


Anbefalte innlegg

Som sikkert mange veit, så er det flom i Buskerud, hus og gangstier ligger under vann og flyte brygger driver vekk, så jeg har noen lokale, selvtatte bilder fra Steinberg å vise dere. (itt dårlig kvalitet er dem, siden dem er bare tatt med en mobil)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Han som dere ser ror der, han ror på gangstien.

Det nærmeste vannet ligger 4-5 meter inne på gangstien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Situasjonsrapport fra Kongsberg:

 

Har akkurat kastet bort 3 timer på denne (forventede) 50-årsflommen. Hørte først på radioen at Heimevernet skulle møte asap zulu på Heistadmoen. Der forventet de å få 2000 folk...

 

Siden det er 5 minutter hjemmefra tenkte jeg å dra opp og høre om de trengte folk (2000 viste seg å være litt optimistisk).

 

Etter å ha ventet en time på å finne ut om det skjedde noe der fikk jeg høre at sivile frivillige kunne møte på østsiden av myntbrua. Jeg kastet meg inn i bilen og fartet inn til sentrum for å hjelpe med hva jeg kunne, og fant bare tilskuere på plassen jeg fikk melding om å møte opp. Snakket litt med en politimann som sendte meg inn til politistasjonen for å høre om det var noe jeg kunne gjøre der.

 

Ble møtt i døra av en politidame som kunne fortelle at de skulle ha et møte klokka 11 for å finne ut hva slags tiltak de kunne gjøre. Jeg kunne gjerne møte opp da og bli med på møtet.

 

Jeg sa at jeg skulle prøve, dro på et gatekjøkken (det var fortsatt en time til 11), tenkte meg litt om, og dro hjem. Jeg hadde tross alt forsøkt å gjøre noe, og siden det sannsynligvis ikke skjedde noe før 12 fant jeg ut at det var like greit å dra hjem. Jeg skal jo tross alt på jobb i morgen...

 

Bilder, og masse info om vannet i Kongsberg finnes her:

http://www.laagendalsposten.no

Lenke til kommentar

Kan dere sørpå dele litt med Nord-Trøndelag?

saltvannsvømmebasseng

Er ikke dette i utganspunkte en elv? :p

Ville heller si på tide å flytte på båtene litt... slik at man slipper å bruke yolle til de =)

 

Nå vet jeg hvor sommerferien går, alltid lyst til å dra til Venezia, men nå trenger jeg bare å dra til Buskerud (I NORGE å greier :D)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Var oppe i kongsberg igår med bruker "KAS" på forumet her og filma i HD..

 

Kommer en torrent her om en stund. Den vil riktig nok ikke være i HD format fordi vi viler på at noen gidder å laste ned 1gb med flomfilm.

9009423[/snapback]

 

 

Gidder du å laste opp til filefront?

 

Greiere for de som skal laste ned ;)

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...