jchoft Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Heihei, Har en Hiper psu liggende som har tatt kvelden. Er det noe mulighet for å redde den med noen "enkle" grep? om jeg jumpstarter den så leverer alle ledninger riktig spenning, men med en gang hk begynner å dra litt power så gir psuen opp og hele systemet slår seg av. Noen forslag til hva som er gått? Eller videre feiltesting? ... sånn mens jeg venter på ny psu /jchoft Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Garanti/reklamasjon, ikke skru på den da ryker garantien tvert. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Reparasjon av switchmode PSU er som regel svært vanskelig, man skal kunne mye elektronikk for å få det til. Slike PSU er så billige at det uansett ikke er noen som ville ta kostnaden for en reparasjon. Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Heihei, Har en Hiper psu liggende som har tatt kvelden. Er det noe mulighet for å redde den med noen "enkle" grep? om jeg jumpstarter den så leverer alle ledninger riktig spenning, men med en gang hk begynner å dra litt power så gir psuen opp og hele systemet slår seg av. Noen forslag til hva som er gått? Eller videre feiltesting? ... sånn mens jeg venter på ny psu /jchoft 9000274[/snapback] Er det en Hiper Type-R 580W? Hiper er kjent for å bruke Fuhjyyu kondensatorer som er kjent for å ryke. Hiper har 3 års garanti, men du kan kreve 5 års reklamasjon. Har du peiling på elektronikk, så kan du prøve å bytte Fuhjyyu kondensatorene i Hiperen. Det er som regel secondary kondensatorene (merke Fuhjyyu og JEE) som ryker først. Noen linker. Identifying Bad Caps List of Bad Cap Manufacturers på www.badcaps.net Fuhjyyu syndrome Bilder av kondensatorene i Hiper Type-R 580W Endret 4. juli 2007 av LAEN Lenke til kommentar
jchoft Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Stemmer det. En Hiper Type-R 580W. Husker ikke akkurat når den ble kjøpt, men den har stått på 24/7 i en server i 1-2 år (kanskje 3, tiden flyr). Har lest det samme om kondensatorene i hiper før. Det at den kveles under load, tyder det på en røket kondensator? Hvis reklamasjon ikke virker, så tenker jeg å prøve en fiks. En kondensator kan ikke være så vanskelig å bytte... (Alternativt få en elektriker jeg kjenner til å bytte hva det enn er som er røket.) den er jo så blank og fin... /jchoft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå