Gå til innhold

statistisk-gallup. åvervåker de oss på diskusjon.n


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har slettet endel useriøse svar på dette spørsmålet. tråden flyttes også til en bedre del av forumet.

 

Norsk Gallup brukes for å generere statistikk over hvor mange som besøker forumet. på denne måten kan vi sammenligne oss med andre forum og nettsider når det gjelder antall poster, trafikk og lignende.

Lenke til kommentar

for firefox kan man laste ned ulike tillegg for å blokkere elementer. har desverre ikke navn/link til rett tillegg, og gidder ikke lete meg gjennom de 100000 tilleggene som finnes... Syens en slik funksjon burde vært innebygd i en nettleser!

 

Nuja: om man først får tak på hvordan man blokkerer URL'er kan det være smart å legge til statistisk-gallup.net eller hva nå den URL'en var. Dette vil føre til raskere lastetider av forumet, men vil også føre til at forumet ikke får statistikk på dine besøk. (Men når diskusjon.no skal videresende info til eksterne aktører før selve forumet lastes så fortjener de nesten å bli boikotta her).

 

 

Er det ikke mulig for diskusjon.no å rapportere inn brukerdata til sine eksterne aktører uten å påføre brukere ekstra lastetider?

Lenke til kommentar
(Men når diskusjon.no skal videresende info til eksterne aktører før selve forumet lastes så fortjener de nesten å bli boikotta her).
Koden fra TNS ligger helt nederst i alle våre templates, det være seg på forumet eller de andre sidene i nettverket. :) Gi gjerne lyd om det faktisk ikke er tilfelle noe sted.
Lenke til kommentar

Det stemmer sikkert Apedoktor.

Problemet for meg er desverre da at Opera ikke vil hoppe til bestemt posisjon på siden før alt innhold er lastet ned. Dermed blir jeg sittende å vente for å komme til rett post. (gjelder altså ved "view=getnewpost").

 

Men stort sett går det greit - er jo bare innimellom serveren ikke svarer/svarer tregt.. Men de få gangene bli jo irriterende når man er bortkjemt med et ellers svært responsivt forum!

Lenke til kommentar

Det har jeg full forståelse for. :) Det plager meg selv også til tider. Dessverre er det veldig lite rundt dette som ligger innenfor vår makt. Om TNS skulle ha oppleve tekniske problemer, så vil det smitte over på lastingen av våre sider (og alle andre som benytter deres statistikk).

Lenke til kommentar

sikkert noe med noe reklame-inntekter eller noe? eller nei, diskusjon.no er jo reklamefritt så jeg aner ikke hva de bruker statestikken til jeg...

 

Ideelt sett skulle jeg ønske hw selv kunne hentet ut de data som de finner interessant istedenfor å la TNS gjøre det. Så kunne hw sendt inn stats til TNS om man har behov for sentralisering. Men dette er sikkert ikke gjennomførbart, da det muligens ville vært lett å jukse..?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå er det irriterende igjen. Men dette skjer ikke hverken på finn.no eller vg.no, som også bruker samme tjeneste. Det synes jeg dere burde sjekke opp.

 

Nå venter den i evigheter på www.diskusjon.no, så det er jo mulig at gallupp ikke er synderen, men at feilen ligger hos dere.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Bare et bittelite spørsmål her:

Hvorfor sender HW følgende informasjon til TNS?

- Skjermoppløsning

- Fargedybde

- Nåværende side

- Referer (hvis satt)

 

Det er spesielt de to første jeg reagerer litt på. Hva er det TNS trenger denne informasjonen for? Hvorfor holder det med bare et bilde, som i verstefall ikke gir noen av delene, som alternativ?

 

Edit: Glemte selvsagt å nevne referer. Hva skal TNS med den? Kartlegge hvor brukeren går? :huh:

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Hvorfor sender HW følgende informasjon til TNS?

- Skjermoppløsning

- Fargedybde

Disse tallene er nyttige med tanke på videre utvikling og utforming av nettsidene.

 

- Nåværende side

- Referer (hvis satt)

Å vite hvor leserne kommer fra, og hvor de går videre, er også nyttig informasjon for at man skal kunne danne seg et bilde av hva leserne faktisk finner interessant. Det er forøvrig verdt å nevne at det er opp til nettleseren din om den skal sende med referer eller ikke.
Lenke til kommentar
Hvorfor sender HW følgende informasjon til TNS?

- Skjermoppløsning

Disse tallene er nyttige med tanke på videre utvikling og utforming av nettsidene.

9398198[/snapback]

Åh? Skjerm-oppløsning sier jo ingenting om hvor stort surfeområdet. Er jo ikke nødvendigvis alle som bruker maksimerte vinduer. Ei heller er det en selvfølge at nettleseren ikke beslaglegger store areal til egne funksjoner etc.. Så ta slik info med en klype salt.
Lenke til kommentar
Skjerm-oppløsning sier jo ingenting om hvor stort surfeområdet. Er jo ikke nødvendigvis alle som bruker maksimerte vinduer. Ei heller er det en selvfølge at nettleseren ikke beslaglegger store areal til egne funksjoner etc..

 

når en lager slike statistikker er det for å danne et bilde av generelle trender. det er ytterst få som

 

a) ikke bruker hele skjermen når de surfer

b) den generelle bruker setter ikke av store deler av skjermplassen til egne funksjoner i netleseren..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...