KongRudi Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 http://www.micromartltd.co.uk/ Micromart (NE) Ltd has been providing a comprehensive repair service to Games Consoles for over 10 years. Full stock of spares held for Sony PS2 Consoles (all types) PSP Consoles repaired. Replacement screens fitted. XBox Consoles repaired. XBOX 360 - Micromart has now withdrawn from offering a Repair Service for the dreaded 3 Red Lights fault. This problem is endemic on the XBox 360 console and the volume has made this repair non-viable. Other repairs to the XBox 360 are still being supported. Support for the general range of Games Consoles. Jøss, skulle tro at konsoll-reperatørene var fornøyd med å få masse ordrer.. :-/ Nå bør snart MS fikse problemet, merkelig at ingen har gått til ett såkalt class action lawsuit ennå.... :-/ Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Leste om dette i går. Ble litt overrasket faktisk. Trodde også de ville vært fornøyd med mange kunder. Sikker grunnet at de ikke får tid til å behandle sine "egne" kunder. Uansett må det jo sies at dette er for dårlig av MS, for det ser ikke ut til at de ønsker å innrømme at problemet er såpass stort. Siste vi hørte fra Peter More var jo at ting går istykker. Min lever i beste velgående ennå siden lanseringen, men den er jo ikke mye brukt lenger da. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Ganske utrolig egentlig. MS burde virkelig ta tak i dette. Kipt når maskiner uten garanti begynner å dø. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Litt morsomt bilde fra Noegaf, til å ha oppi all elendigheten.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Mye blest om dette i disse dager, håper det får MS til å innse at dette er sit stort poblem. Får vel vere grenser på kor mye tullball det skal vere med konsoller også. Lenke til kommentar
Xbox-PS2 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 De har jo ordnet en ny heatsink i 'boxen nå, så det er godt mulig at problemet allerede er fikset. Lenke til kommentar
freke Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Ganske utrolig egentlig. MS burde virkelig ta tak i dette. Kipt når maskiner uten garanti begynner å dø. 8962182[/snapback] Skulle microsoft ta tak i micromart? Jeg fikk intrykk av at micromart ikke var en del av microsoft. Rørende å se folk med psn id engasjere seg så sterkt i saken da hehe Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Har foreløbig bare PS av next-gen-konsollene selv, så akkuratt nå berører ikke dette problemet meg, men du vet jo aldri om kanskje jeg også kommer til å kjøpe 360 engang, selv om jeg ikke har lyst på nå. :-/ Micromart har ikke noe med Microsoft å gjøre, dersom de hadde hatt det hadde jeg ikke laget en ny tråd. :-/ Micromart er ett helt uavhengig reperatør-firma i England som har vært i konsoll-reperasjonsbransjen i 10 år. Var oppe i media den andre dagen om ett reperatørfirma som fikk inn 2500-3000 Xbox'er daglig, vet ikke om det var samme firma da jeg ikke leser så nøye på slike tråder lenger. :-/ Har skjønt at ikke 360 er stabilt bra ennå, og en ekstra dash lim på de nye revisjonene har jeg null tro på er en god langsiktig løsning. Men synes at det var overraskende at konsoll-reperatører går ut og sier at de ikke lenger vil gjøre jobben sin og reparere feilen på konsollen, og bruker såpass kraftige ord om maskinen som de faktisk gjør. Men den forrige meldingen med komiske-ali utenfor MS refurb center min kan fint tolkes som trolling, siden det ikke var noe særlig poeng i den meldingen foruten at det var ett morsomt bilde.. Prøver vanligvis å holde meg for god til slikt, men klarte ikke dy meg denne gangen. Microsoft gjør sikkert en god jobb når de reparerer de, men det er jo fint å ha profesjonelle alternativer som kanskje kan være billigere når engang garantien går ut på dato. :-/ Det aller verste er jo å sitte igjen med bare en reperatør, som kan velge pris på reperasjonen, fordi alle andre nekter å reparere den feilen, og syntes derfor det var verdt å sette fokus på saken med en ny tråd av den grunn. De har jo ordnet en ny heatsink i 'boxen nå, så det er godt mulig at problemet allerede er fikset. 8963971[/snapback] Heatsinken er ikke tilgjengelig på nye modellene i butikken, det er bare enkelte reparerte modeller som har den, og det virker ikke osm alle de som blir reparert nå får en ekstra heatsink heller. :-/ Endret 28. juni 2007 av KongRudi Lenke til kommentar
freke Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Det aller verste er jo å sitte igjen med bare en reperatør, som kan velge pris på reperasjonen, fordi alle andre nekter å reparere den feilen, og syntes derfor det var verdt å sette fokus på saken med en ny tråd av den grunn. 8964404[/snapback] Åpent spørsmål; er det mange her som har benyttet seg av Micromart noengang? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Sannsynligvis ikke er vell ytterst få som sender maskinen til utlandet for reprasjon, hvis du ikke bruker konsoll-leverandør da. :-/ Faren er om noe lignende skulle skje med evt. bedrifter du har tenkt å bruke, når/dersom du får problemer etter garantien går ut. Lenke til kommentar
freke Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Sannsynligvis ikke er vell ytterst få som sender maskinen til utlandet for reprasjon, hvis du ikke bruker konsoll-leverandør da. :-/Faren er om noe lignende skulle skje med evt. bedrifter du har tenkt å bruke, når/dersom du får problemer etter garantien går ut. 8964457[/snapback] Er det ikke en 5 års affære her i landet? Da er det vel nesten så det går ann å kjøpe seg en ny konsoll da, om 360'n skulle ryke etter sjette året. Forøvrig tror jeg, i likhet med deg, at Micromart like godt kunne blitt lei hele konsoll opplegget alltogether og hengitt seg til kvessing av frisørsakser uten at det hadde spillt en trille for oss her i Norge. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Garantien gjelder 1 år. Lenke til kommentar
freke Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Garantien gjelder 1 år. 8964780[/snapback] Man har vel uansett minst to års reklamasjonsrett. Hvis ikke varen er regnet til å vare mer enn to, da har man fem år. edit: En garanti er bare gyldig hvis den gir deg rettigheter i tillegg til det som følger av loven. Det er viktig å vite at selgeren aldri kan begrense dine lovmessige rettigheter. Selv om garantitiden er ute, vil du kunne klage innenfor forbrukerkjøpslovens frister. Hentet herfra Endret 28. juni 2007 av freke Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Er glad vi har 5 års reklamasjonsrett i Norge. I England må de ut med £85 for å reparere en 360 som går i stykker, som følge av hardwarefeil, etter et år. Hvordan har Microsoft samvittighet til å kreve det? Finnes det ingen stolthet igjen? Eller i alle fall å innrømme at noe er galt og så rette det opp på en bra måte. Eller er det å tjene penger det eneste mål her i livet? Arg, blir så irritert på sånt Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Det er ikke Microsoft som krever det. Hvert sitt land har egne lover og regler for garanti og reklamasjon. Ingen regler er universale. Så ro deg litt ned. Og MS tjener heller ingenting på det. De taper stort på spilldivisjonen sin. Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 fikk selv de3 berømte lysene idag. Ble litt forbanna, en det hjalp å skru den av og på Hadde vært kjipt å måtte kjøpe ny i morgen... Lenke til kommentar
Xbox-PS2 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) fikk selv de3 berømte lysene idag. Ble litt forbanna, en det hjalp å skru den av og på Hadde vært kjipt å måtte kjøpe ny i morgen... 8966173[/snapback] Tror nok du må det uansett. Har du sett det en gang, er det liten sjanse for at du slipper unna med konsollen i behold. (hvis boxen har fryst mye i det siste vil det bare skje oftere og oftere, til den har sluttet å fungere). Endret 28. juni 2007 av Xbox-PS2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Garantien gjelder 1 år. 8964780[/snapback] Garantien gjelder i 2 år. Reklamasjonsretten er fem år. Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jøss, skulle tro at konsoll-reperatørene var fornøyd med å få masse ordrer.. :-/ Der traff du vel egentlig spikeren på hodet. Hvis mange ordrer er "et problem" så mistenker jeg at de har en helt annen agenda med denne policyen sin. F.eks. en agenda som går ut på å sverte Microsoft. Jo flere som skriker ut om hvor stort dette problemet er desto mer vil det ramme Microsoft, og jeg tror det er hele grunnen til at de har denne policyen. Det eneste som overrasker meg er at de anser det å gi fingern til Microsoft som viktigere enn å skaffe firmaet gode inntekter. Men det blir jo deres egen sak. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Det som er sikkert, er at Xbox 720 vil ikke være så problematisk. Ellers tror jeg Microsoft kan si ha det bra til konsoller.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå