Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen vil ikke starte


Anbefalte innlegg

Hei,

 

For noen dager siden hadde jeg problemer med lyd- og mikrofon utganger på PCen min. Jeg fikk et tips om å avinstalere og instalere driverne på nytt. Jeg avinstalerte driverne og 2-3 sekunder etterpå så ble skjermen helt skurrete. Bilde ble på en måte "dratt" nedover i et rødlig skjær. Jeg skrudde av PCen ved hjelp av "ON-OFF Switchen" bak på strømforsyninga mi og når jeg senere skulle skru den på startet alle viftene og stoppet etter to sekunder. Og nå syns jeg egentlig litt synd på meg selv som har en helt grei PC som ikke vil starte opp. Det lukter egentlig virus lang vei, eller?

 

Jeg trenger all hjelp jeg kan få. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, dette luktar ikkje virus, sidan maskina ikkje vil starte. Om du ikkje hadde kome inn i windows, derimot!

 

Prøvd å dra ut alt det lyd inn/utgang-greiene som du oppdaterte?

 

Om ikkje det er det, så ville eg ha prøvd litt forskjellige ting, t. d å starte utan harddisk, cdd, osv.

 

Det er mogleg hovudkortet ditt eller straumforsyninga er øydelagd.

Lenke til kommentar

Det med at Strømkablen til skjermen er helt lik den som står inni Strømforsyninga har ingenting å si. Starter den ikke når Skjermstrøm kablen er kobla til Strømforsyninga så starter den ikke med den andre strømkablen i Strømforsyninga heller.

Lenke til kommentar
Du får ikke engang opp BIOS-meldingene, slik som hvor mye minne du har, hvilke disker som er koblet til og det der?

Har du prøvd å ta ut lydkortet? Du hadde jo problemer med det tidligere, og det var jo pga. det du fjernet driverne som tilsynelatende gav kræsjen.

8966117[/snapback]

 

Viftene starter opp, men stopper etter et sekund. Jeg får ikke noe bilde på skjermen. Jeg skulle ta ut batteriet til BIOS i går, men fikk ikke tid. Jeg tar det i dag.

 

Lydkortet er intergret i hovedkortet så jeg får ikke tatt ut det (?).

 

Det med at Strømkablen til skjermen er helt lik den som står inni Strømforsyninga har ingenting å si. Starter den ikke når Skjermstrøm kablen er kobla til Strømforsyninga så starter den ikke med den andre strømkablen i Strømforsyninga heller.

8966117[/snapback]

 

Okay. Da utelukker jeg den teorien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...