Gå til innhold

Rc heli Tråden

Beyeren

Anbefalte innlegg

Her kan dere snakke om ditt/andres Rc heli.

Selv har jeg ett Blade cx2 som er brilliant vis du ikke har flydd før.

Det er rett og slett ett nybegynner heli.

Men det fynker ganska bra egentlig, men det er ganske lett og blir raskt token av vinden :ermm:

Prisen på denne doningen er ca:2000

5390ryu.jpg

E-Flite Blade cx2

Men nå skal jeg kjøpe meg noe mer spennende :D

Jeg skal ha Align T-Rex 450S. :love:

Det er ganske bra.

Dette kan du fly i alle rettninger. og da mener jeg alle rettninger også!!

Opp ned F. eks.

Prisen på dette sexye heli er ca 5000.

4op79lg.jpg

Align T-Rex 450S

Jeg håper dette kan bli en plass der dere kan gi tips osv til alle

Mvh. Mads

Endret av cre8_cre8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe cre8.

Jeg selger mitt blade cx2 jeg også, men fullt opgradert :)

bilde er av mitt blade cx2 opgradert

bladecs2mg6.jpg

Shot at 2007-06-27

SÅ tenkte jeg også på et T-rex 450se v2, til 9 000 jeg da :p

Fint vi to bytte sammen o.l

Dette er da alstå et T-rex 450se V2 til 9 000 kr.

7361yj8.jpg

Shot at 2007-06-27

Luunde

Endret av Luunde
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har ett slikt et jeg:

159_l.jpg

Kyosho Concept 32 VR

Akkurat kjøpt ny motor, som er litt større og driver å kjører den inn! :)

BTW: Akkurat starta med detta, men har hatt helikopteret i et par år.. :p

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Heh, kult. Enda en rc-tråd.

Har en Trex 450 jeg, noe modifisert SE (bedre ramme, kraftigere motor). Flyr som en drøm.

Har holdt på noe over et år, mye mindre med effektiv flyging grunnet diverse problemer med heliet tidligere.

Kjøpte ny radiostyring for en stund siden, meget fornøyd så langt (Spektrum DX7 fra Helidirect i USA, ca. 2100 kroner for alt sammen med servoer og mottaker :D ).

Ellrs, anbefaler Trexen varmt. Veldig bra helikopter, men skaff gjerne versjonen med aluhode, så slipper du å bli plaget med å ødelegge delene i hodet når du krasjer. ;)

DSCN1948.JPG

Ikke min, jeg tok bildet. Bildene av min ble ganske dårlig, men heliet er stortsett helt likt.

Lenke til kommentar

Legger inn bilde av mitt modda E-Sky Lama V4

Er egentlig ganske fornøyd med helikopteret nå. I begynnelsen var jeg forbanna på det fordi det blei tatt av vinden med en gang. Nå kan jeg fly i ganske mye vind hvis jeg flyr rett imot vinden. Hjalp mye med både forlenging av servoarm og bytta halen.

Mods:

* Teipa rotorblader for at de ikke skal knekke så fort (det funker)

* Forlenga servoarmen til Pitch (fram og tilbake) Servoen.

* Laga Ny Hale. Glassfiberpinne med rød krympestrømpe som forsterker festet og ser litt stilig ut. Surra antenneledningen bakover og fram igjen, Ser kult ut. Vinga bakerst på halen er en CD som jeg kutta med dremel.

* Teip under batterifestet for å stramme det og holde batteriet bedre.

* Canopyen er teipa sammen med rød teip etter krasj.

* 2stk 5mm Ultrablå lysdioder foran som lyser ca 45* nedover rett fram. kobla til ladepluggen på batteriet.

post-71425-1185397256_thumb.jpg

Endret av exin89
Lenke til kommentar
Er det noen oppgraderinger eller noe jeg kan kjøpe til Lama V4 for at det evt. blir bedre?

9179594[/snapback]

Første du nesten må gjøre med en lama er å få tak i en kortere stabilisator på øverste bladet, For når du flyr og vil fort forover så kan du risikere at stabilisatoren treffer de nedre bladene og du krasjer. Det skjedde meg på 2. tur. Jeg har også forlenga servoarmen til pitch (forover/bakover) servoen. Halen bør du bytte ut. Den originale er som å gå i mye vind med paraply. Du kan ikke fly utendørs selv med minimal trekk i vinden.

Alt i alt er LAMA V4 et håpløst utendørs helikopter før du får modifisert det. Det er fint innendørs originalt, men det er stort sett det eneste du kan bruke det til. Du vil garantert få Blade strike av flybaren hvis du flyr ute og tar en litt brå sving. Og det er utrolig kjedelig. Understellet knekker lett. Jeg flyr uten og unngår å lande på små ting som ikke er på bakken :p iogmed at det som regel velter i landinga.

Du kan også kjøpe deg Extreme Blades, men hvor effektive de er vet jeg ikke.

Hvis du får helikopteret over 30* så får du nesten ikke retta det opp igjen med mindre du har forlenga servoarmen til for/bakover servoen.

Hvis du ser på bilde mitt over så ser du hvordan mitt ser ut.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Vet du om nettsteder hvor de selger en kortere stabilisator?

Jeg har tenkt å gå til innkjøp av extreme blades.

Ditt så veldig bra ut!

Edit: http://www.miracle-mart.com/store/index.ph...ex&cPath=80_149

Er det noen deler her som er et ''must'' for V4?

Kan jo kjøpe med meg andre deler også når jeg først skal bestille extreme blades fra den siden.

Endret av fpsplayer
Lenke til kommentar

Kjøpte en Twister Hawk for et par dager siden. Fint nybegynnerhelikopter. Tok bare to ladninger før alle rotorbladene ble knekt, inkludert to ekstra sett. Seks nye sett på vei i posten. Er utrolig artig når jeg først for til å fly.

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Vet du om nettsteder hvor de selger en kortere stabilisator?

Jeg har tenkt å gå til innkjøp av extreme blades.

Ditt så veldig bra ut!

Edit: http://www.miracle-mart.com/store/index.ph...ex&cPath=80_149

Er det noen deler her som er et ''must'' for V4?

Kan jo kjøpe med meg andre deler også når jeg først skal bestille extreme blades fra den siden.

9185671[/snapback]

Hvis du kjøper denne http://www.miracle-mart.com/store/index.ph...roducts_id=1417 og tilhørende extreme paddles http://www.miracle-mart.com/store/index.ph...roducts_id=1409

Så vil du få en kortere flybar.

Hvis du da også kjøper denne http://www.miracle-mart.com/store/index.ph...roducts_id=1401 så vil de øvre bladene og flybaren komme en halv cm høyere opp enn originalt.

Jeg vil også ambefale deg å kjøpe ett ekstra batteri. Gjerne Extreme 850Mah 15C batteri. 15C vil gi mere krefter når du trenger det enn det 10C vil gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg har ett problem med Lama V4 Helikopteret mitt.

Det wobler, altså flyr i ring, akkurat som om jeg skulle flydd forover så til høyre så bakover så venstre osv, Og disse bevegelsene blir større og større hvis ikke jeg jobber imot dem.Kan ikke se noe grunn til at det er sånn. Jeg har prøvd å finne no ubalanse eller tracking i bladene, men det ser veldig bra ut. Er sånn med nye som gamle blader. Noen som har no idé av hva dette kan komme av? Og hva jeg kan gjøre med det?

Det er veldig irriterende, for hvis jeg flyr rett bevegelse og det er rette plassen i sin rotasjonsbevegelse blir det krasj :thumbdown:

Endret av exin89
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Tror det ja.

Har holdt på mye med biler før, og driver litt med fly men begynte å fly helikopter for ikke mange uker siden og har bare prøvd et par ganger.

For tiden sliter jeg med å lære meg å fly mot meg selv. :p

Her en sånn:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
honey%20bee-5.jpg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...