Gå til innhold

Hvilket HK av disse to til P4 S-478?

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg er litt for forvirret til å velge et av disse to hovedkortene for min Pentium 4 3,2 Ghz (Northwood) socket-478 da mitt gamle HK MSI 865PE Neo2-FIS2R har nesten tatt kvelden.

1. ASRock P4M890 med PCI-Express men micro-ATX. Dette koster 364 Kr. uten porto hos AMENTIO.

2. MSI 865G Neo2-PLS med AGP og ATX. Dette er et brukt kort og koster 300 Kr. uten porto.

Jeg har et Geforce FX5200 AGP kort som jeg kan fortsatt bruke eller har tenkt å kjøpe et brukt Geforce 7600GS AGP som koster 400 kr. Men hvis jeg skulle kjøpe ASRock sitt kort da må jeg kjøpe et PCI-E kort.

Spørsmålet mitt er at kan ASRock sitt kort brukes i en vanlig ATX kabinett eller må jeg ha en micro-ATX kabinett? Hvis jeg må ha en micro-ATX kabinett da tenker jeg å kjøpe heller det brukte MSI HKet og brukte 7600GS AGP kort. En annen ting: Er det stor forskjell (ytelse aktig) mellom AGP og PCI-Express?

Alle forslag og erfaringer med disse HKene og 7600GS er hjertlig velkommene!

Takk på forhånd!

Endret av LuckySingh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

m-ATX hovedkort passer fint i et ATX-kabinett, så du trenger ikke noe nytt. Jeg ville valgt et hovedkort som støttet PCI-Express, da det begynner å bli et skralt utvalg av AGP-kort. Når det gjelder nytt skjermkort, ville jeg absolutt byttet FX5200-kortet i et nyere ja ;)

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd men får ikke tak i P4C800-E Deluxe, hva med MSI 865G Neo2-PLS? Er denne bedre enn ASRock sitt?

8975478[/snapback]

Tipper at de som nå sitter på et P4C800-E Deluxe, basert på 875P (high-end chipset for S478) tviholder på det. Jeg er en av de, har en maskin basert på P4C800-E Deluxe. Det hovedkortet er faktisk noe av det beste som har blitt laget av hovedkort og blir sammenlignet med de aller beste hovedkortene basert på 440BX, et av Intels aller beste chipset. Kortet fra MSI vil nok være et bedre valg enn ASRock. ASRock er tross alt et billigmerke, og chipsettet det ASRock-kortet bruker imponerer heller ikke på noen måte. Synd du ikke finner P4C800-E Deluxe, men skulle det dukke opp, velger du selvfølgelig det fremfor noe annet alternativ for S478.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...