Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ekstremt treg pc + et par ektra problemer (Løst)

Anbefalte innlegg

Hei, har et "lite" problem med pcen min; Hver gang jeg starter pcen etter at den har vært slått av, er det drittreig! Det som skjer er følgende:

1. Bruker ca. 20-30 min. på å komme frem til innloggingsskjermen.

2. Jeg trykker på brukernavnet mitt, nye 20-30 min. før windows er ordentlig logget inn.

3. Pcen er emo treig til å starte programmer, og når den først gjør det går alt skikkelig laggete.

4. Endelig etter 3-4 timers aktiv bruk, er den noenlunde rask igjen.

Når jeg først har fått den "i gang" kan jeg restarte så mye som jeg vil, alt er nesten "normalt", men om jeg skrur av pcen er det "Rinse & Repeat" på de 4 punktene!

Og ja, jeg har formatert pcen 100% nylig, og ja, jeg lå inn antivirus og brannmur FØR jeg kobla meg på nettverket! Og ja, jeg har testa begge minnebrikkene min separat!

Specs:

HK: MSI K9N Ultra-2F AM2

CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0 GHz

RAM: Corsair PC4200 DDR2 2x 1024

SK: Sapphire Radeon X800GT

PSU: Aspire 500W

HDD: Maxtor S-ATA 500GB

Etc: Samsung Writemaster S-ATA, NEC ND-3520A (Har forresten problemer med denne, mer info lenger ned), iomega ekstern hdd (Seagate Baracuda 320 GB), In-Win X710G(S) Full Tower ATX (Incase that matters :p )

NEC ND-3520A problemer: Hver gang jeg prøver å brenne noe som helst med NEC'en, restarter pcen seg (Hmm, lurer på om dette er problemet)

Et ekstra problem: Den innebygde nettverkskortet (faktisk begge to) går ikke ann å bruke, da restarter pcen seg når jeg prøver å kjøre heavy load (Når mer enn èn person prøver å hente f.eks en ting på et par gig)

På forhånd takk, håper det er noen smartinger her som har hørt om noe lignende før! :thumbup:

Vennlig Hilsen

Marius Malmstrøm

Endret av malmern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Koble bort DVD-brenneren og deaktiver nettverkskort i BIOS. Du sier selv at disse skaper problemer, og kan være årsaken.

8960434[/snapback]

Nettverkskort er deaktivert (Gjorde det for 3-4 mnd siden) skal prøve å koble fra DVD-brennern, men den funker jo til alt annet enn brenning da, pcen ble treig nå nylig

Kansje dette ikke er det store problemet , men står hd som første boot? hvis ikke så gjør den til det.

8960520[/snapback]

HDD står som først boot :D sorry at jeg glemte å nevne det! Jeg kan uploade dxdiag.txt viss noen er interreserte, pluss at da kan jeg kanskje spørre Komplett om å ta en tur innom forumet, alle delene er kjøpt der (-HDD) skal ringe Komplett support seinere idag.

Argh, irritert på meg selv at jeg glemte å nevne at pcen har funka i 6 mnd før dette.

Lenke til kommentar

Du sier at du ikke kan kjøre Windows fra IDE, for det første så gjør jo ikke det noe da det er treigere en S-ATA, for det andre så er nok det jeg ville satse penger på når det gjelder problemet ditt med sinsykt treg oppstart. HK er gåent, en eller annen krets der er gåen, prøv og bytt HK hvis du har mulighet, Kunne du forresten kjøre Windows fra IDE før pc'n din begynte å bli treg? 25-30 minutter er alvorlig lenge.

Lenke til kommentar
Du sier at du ikke kan kjøre Windows fra IDE, for det første så gjør jo ikke det noe da det er treigere en S-ATA, for det andre så er nok det jeg ville satse penger på når det gjelder problemet ditt med sinsykt treg oppstart. HK er gåent, en eller annen krets der er gåen, prøv og bytt HK hvis du har mulighet, Kunne du forresten kjøre Windows fra IDE før pc'n din begynte å bli treg? 25-30 minutter er alvorlig lenge.

8961475[/snapback]

Nei, har aldri kunnet boote fra IDE, så du kan tenke deg helvete jeg hadde med å legge inn windows :!:

Måtte få kompisen min til å legge inn windows med pcen hans, får så å legge inn windows på nytt hjemme :p

Men en ting som irriterer meg litt er at jeg hadde pcen på service hos komplett ifjord, burde de ikke ha plukket opp dette problemet da? Jeg sa hva som var gærn't da (nettverk, pluss et par andre småting) de fikset de andre problemene, men klarte ikke å fikse nettverket (De burde vel ha byttet HK ASAP spør du meg) trudde lissom de tok en full sjekk viss noe var gærn't jeg.

Neste gang kan komplett få lov til å sjekke på måfå, sånn at jeg får en 100% diagnose :devil::p

Endret av malmern
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Og ja, jeg har formatert pcen 100% nylig, og ja, jeg lå inn antivirus og brannmur FØR jeg kobla meg på nettverket!

8957378[/snapback]

Hva med driverene til hovedkortet. Er de installert (+ evt. oppdateringer)?

IDE-problemet ditt kan skyldes connectoren IDE-kabelen er koblet til (evt også dipswitchsettingene på den).

Lenke til kommentar
Og ja, jeg har formatert pcen 100% nylig, og ja, jeg lå inn antivirus og brannmur FØR jeg kobla meg på nettverket!

8957378[/snapback]

Hva med driverene til hovedkortet. Er de installert (+ evt. oppdateringer)?

IDE-problemet ditt kan skyldes connectoren IDE-kabelen er koblet til (evt også dipswitchsettingene på den).

9082193[/snapback]

Leste du dette, som jeg skrev tidligere?

"Argh, irritert på meg selv at jeg glemte å nevne at pcen har funka i 6 mnd før dette"

Den har funka før, men plutselig en ettermiddag, så ble den übertreg, og prøvde da å reinnstallere og ja, har lagt inn hk drivere + alle windows oppdateringer og skjermkortdrivere osv. Kom forresten på en ting, den ble faktisk sånn etter at jeg fikk nytt tastatur og innstallerte en regcleaner og derretter kjørte en regclean. Men det kan umulig forklare at hk evt. har blitt ødelagt? Har det overhodet noe å si at jeg brukte en ps/2 tastatur før og kjøpte et nytt ps/2 tastatur?

Lenke til kommentar
Tenkte meg det .

Jeg har meget dårlig erfaring med dette antivirusprogrammet.

Etter at jeg installerte Avast frøs Pc'en min umiddelbart.Alt ble bare sirup.

Etter at jeg fjernet programmet ble Pc'en som ny igjen.

Jeg kjører nå Avira.

9082166[/snapback]

Ehm, den er fortsatt sånn, og jeg kjører AVG nå. Og kjører det på laptoppen, der er den null problem!

Endret av malmern
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har et noenlunde likt problem. PCen bruker ca 5 min på windows load screen i stedet for 15-30 sek, og det tar lengre tid å starte opp programmene mine enn før. Jeg har testet alt mulig, men får det fremdeles ikke til å funke.

Kjørte også en regcleaner i tidsperioden programmene oppstod, men har tatt en undo på dette uten at det har blitt bedre. Derfor lurer jeg på om det kan skyldes hovedkort eller harddisk som enkelte i denne tråden påpeker. Utrolig frustrerende - jeg har absolutt ikke råd til å kjøpe ny PC eller fikse denne på verksted. :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...