..Bjørnar.. Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg veit ikke helt hva jeg skal tro jeg nå..! Kjøpte et X-530 høyttalersett for en tid tilbake og har opplevd en del rart med det til nå. Så lenge "anlegget" er skrudd på (samme hva jeg kobler det til eller om jeg ikke kobler det til noe, bare det er strøm på det) så tar det inn radio fra Tyskland eller Nederland. Det kommer og går, men det er hele tiden samme kanal. Kan f.eks. sitte å se film med surround og plutselig så "sitter det" en nederlender (høres ut som grautete tysk) bak meg og maser meg i øret! Introduserer sanger og maser om trafikkgreier tydeligvis. Hvordan i svarte h...... kan dette skje? Trodde dønn seriøst det stod noen på utsiden av vinduet mitt og prata første gang det skjedde, men fikk tilslutt spora det til høyttalerne mine. Skrur jeg det av er lyden borte, men så lenge det står på så kommer og går det i ett sett. ! Nå er det Robbie Williams for full styrke her ! Skjønner ikke et kvekk jeg.. Er det noen som har vært borti liknende eller som har en forklaring/løsning? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Det hander at forsterkere tar inn radiosignaler selv om de ikke har innebygd radiomottaker. Du kan jo prøve å skjerme kablene på et vis. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) - Stalltipset mitt er at du har en nabo som driver "amatør-radio", med noe langbølge / mellombølge utstyr som ikke er godkjent i norge. Hadde en sånn kar i nabohuset tidligere og utstyret hans slo inn på såvel TV som telefonen vår. ....ble litt slitsomt i lengden Endret 26. juni 2007 av Filla Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hehe.. Hadde de samme høytallerne før og det skjedde det samme på meg. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Det hander at forsterkere tar inn radiosignaler selv om de ikke har innebygd radiomottaker. Du kan jo prøve å skjerme kablene på et vis. 8951780[/snapback] Skal prøves.. Noen konkrete tips til hvordan? - Stalltipset mitt er at du har en nabo som driver "amatør-radio", med noe langbølge / mellombølge utstyr som ikke er godkjent i norge. Hadde en sånn kar i nabohuset tidligere og utstyret hans slo inn på såvel TV som telefonen vår. ....ble litt slitsomt i lengden 8951791[/snapback] Det er jo en mulighet, men rart det bare slår ut på høyttalerne mine da? Har mye elektrisk utstyr, hvorav 3-4 stereoanlegg av tilsvarende oppbyggning. Hehe.. Hadde de samme høytallerne før og det skjedde det samme på meg. 8951800[/snapback] Seriøst? Hva gjorde du for å få slutt på det? ..tipper du solgte det?.. Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hehe, har hatt det samme jeg og :!: Har høyttakerne fortsatt i samme konfigurasjon, men nå har jeg ikke hørt noe på lenge... Mystisk Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Ja jeg solgte de Har Logitech Z4 nå. EDIT: Eller solgte de ikke da Kasta de egentlig Endret 27. juni 2007 av eXtreme-501 Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 En på jobben som mente han hadde løsningen. Har en coax-kabel liggende over gulvet (kabel-tv) som den ene høyttalerkabelen ligger over. Han mente det kunne være det! Det høres lovende ut til nå, men som sagt tidligere som kommer og går det litt.. Lenke til kommentar
Killa-Bee Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Problemet forsvant hos meg når jeg skrudde opp volumet på høyttalerene og skrudde ned på den innebygde volum kontrolleren i windows.. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Takk for forslaget Killa-Bee, men hjalp ikke en dritt hos meg desverre. Begynner å bli rimelig lei nå gitt.. Det hjalp forøvrig ikke a flytte coaxkabelen heller. Er nok no forstyrrelse fra et eller annet hos meg. Finn.no neste.. Endret 2. juli 2007 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå