Gå til innhold

Windows ReadyBoost - Stor effekt?

Anbefalte innlegg

Hei. Har kjøpt en laptop med Vista. Og husker at jeg hørte før Vista kom ut at man kunne bruke flashminne til noe lignende RAM.

Kunne noen forklare litt åssen dette fungerer?

Har lest at det ikke er nøyaktig slik som RAM, så hva gjør det da egentlig?

Har 1 GB på maskinen fra før, hvis plugger inn en 1 GB flashminne, hvor stor effektøkning vil jeg få?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker å ha lest en test om akkurat dette, men tror ikke det var her på HW.no fordi jeg ikke finner når jeg søker etter "readyboost".

Dert jeg kan huske er at dersom flashminnet er godkjent (størrelse og hastighet er overr et visst minimum) av windows til formålet, så vil det gi vesentlig ytelsesforbedring kun dersom mengden ram er 512 Mb. Hvis det var 1024 Mb ram i maskinen eller mer så ville ytelsesforbedringa være minimal hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Hvis det var 1024 Mb ram i maskinen eller mer så ville ytelsesforbedringa være minimal hvis jeg ikke husker helt feil.

8947437[/snapback]

det stemmer forsåvidt, men dog, ytelsesforskjellen er der ca helt opp til 2gb. etter det er det grovt sagt liten vits å kjøre readyboost på maskina.

om du har bare 1gb ram og 1gb usbstick så vil du faktisk merke en vesentlig forskjell, men ikke likt om du hadde hatt f.eks 2gb ram.

Lenke til kommentar
Ok, så kan vi fastslå at det vil være omtrent 25% ytelsesøkning hvis jeg kobler til en 1GB minnebrikke og den blir tatt i bruk?

8949766[/snapback]

25% vil vel være å ta litt hardt i, men du VIL merke en vesentlig forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...