kyrsjo Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hei! Jeg har brått fått et sterkt behov for en ny laptop, da den gamle døde på seg (defekt, ikke-standard harddisk). Jeg vurderer sterkt en maskin ved navnet "Toshiba Tecra A3-185", som har en Centrino 7400 1,73 Ghz CPU (mistenker dualCore), god skjerm og tastatur, wlan (centrino -> intel), blåtann, etc. Link: http://www.computercity.no/index.aspx?iden...18265&SiteId=no Er det noen her som har denne maskina, evt. har noen erfaringer med den? Er ute etter en "jobb/studie-laptop", som helst bør vare noen år. Litt lite RAM, håper å få de til å sette inn mer... Evt. andre erfaringer? Mvh. Kyrre Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Den maskinen vil antaglig fungere helt ypperlig sammen med linux. Det kan likevel være samrt å kjøre et lite søk på et forum spesifikt til distroen du ønsker å kjøre (f.eks ubuntuforumet) for å se om noen adnre har erfaringer. Det kan være at ting som hvilemodus og dvalemodus ikke fungerer. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Kjipt at sånne type butikker aldri kan skrive åssen trådløstkort som sitter i maskina. Noe jeg ser på som rimelig viktig for en laptop. Antageligvis er det ett intel kort siden den har intel grafikk også. Da har du antageligvis ikke noen planer om å bruke den til å spille noe med? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Den maskinen vil antaglig fungere helt ypperlig sammen med linux. Det kan likevel være samrt å kjøre et lite søk på et forum spesifikt til distroen du ønsker å kjøre (f.eks ubuntuforumet) for å se om noen adnre har erfaringer. Det kan være at ting som hvilemodus og dvalemodus ikke fungerer. 8948910[/snapback] Vel, finner ikke akkurat den modellen, men tror det meste (muligens med unntak av det du nevner) skal være støttet out-of-das-box. Kjipt at sånne type butikker aldri kan skrive åssen trådløstkort som sitter i maskina. Noe jeg ser på som rimelig viktig for en laptop. Antageligvis er det ett intel kort siden den har intel grafikk også. Da har du antageligvis ikke noen planer om å bruke den til å spille noe med? 8949051[/snapback] Det er en centrinomaskin -> intel Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Opprettet et nytt emne i hardware-> bærbart: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=788688 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå