Gå til innhold

Toshiba Tecra a3-185

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har brått fått et sterkt behov for en ny laptop, da den gamle døde på seg (defekt, ikke-standard harddisk). Jeg vurderer sterkt en maskin ved navnet "Toshiba Tecra A3-185", som har en Centrino 7400 1,73 Ghz CPU (mistenker dualCore), god skjerm og tastatur, wlan (centrino -> intel), blåtann, etc.

Link:

http://www.computercity.no/index.aspx?iden...18265&SiteId=no

Er det noen her som har denne maskina, evt. har noen erfaringer med den? Er ute etter en "jobb/studie-laptop", som helst bør vare noen år.

Litt lite RAM, håper å få de til å sette inn mer...

Evt. andre erfaringer?

Mvh.

Kyrre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den maskinen vil antaglig fungere helt ypperlig sammen med linux. Det kan likevel være samrt å kjøre et lite søk på et forum spesifikt til distroen du ønsker å kjøre (f.eks ubuntuforumet) for å se om noen adnre har erfaringer. Det kan være at ting som hvilemodus og dvalemodus ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Kjipt at sånne type butikker aldri kan skrive åssen trådløstkort som sitter i maskina. Noe jeg ser på som rimelig viktig for en laptop. Antageligvis er det ett intel kort siden den har intel grafikk også. Da har du antageligvis ikke noen planer om å bruke den til å spille noe med?

Lenke til kommentar
Den maskinen vil antaglig fungere helt ypperlig sammen med linux. Det kan likevel være samrt å kjøre et lite søk på et forum spesifikt til distroen du ønsker å kjøre (f.eks ubuntuforumet) for å se om noen adnre har erfaringer. Det kan være at ting som hvilemodus og dvalemodus ikke fungerer.

8948910[/snapback]

Vel, finner ikke akkurat den modellen, men tror det meste (muligens med unntak av det du nevner) skal være støttet out-of-das-box.

Kjipt at sånne type butikker aldri kan skrive åssen trådløstkort som sitter i maskina. Noe jeg ser på som rimelig viktig for en laptop. Antageligvis er det ett intel kort siden den har intel grafikk også. Da har du antageligvis ikke noen planer om å bruke den til å spille noe med?

8949051[/snapback]

Det er en centrinomaskin -> intel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...