Anixion Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Jeg tar ikke noe ansvar om du bricker din PSP. Du gjør dette på ditt eget ansvar. For å bytte theme på PSP på du må ha 3.03 OE eller høyere. Det er alltid viktig å lese readme filen om det er noe readme fil i det du laster ned. Før du starter må du ta backup av flash0 på PSP'en. Det er viktig at du gjør dette for å kunne legge inn filer igjen om noe går galt. Sett inn USB kabelen til PSP'en og gå på Recovory mode på PSP'en. Skru PSP'en helt av (hold power knappen inne helt til PSP'en slukner) Og hold R mens du starter PSP'en. Og gå på Advanced -> Toggle USB (flash0). Kopier nå alt på denne mappen og legg denne mapen på pc'en. Noen av themes tar større plass enn det flash0 har plass til. For å få mer plass, kan vi slette Japansk/Koreansk/Kinesisk font, som de fleste her ikke har bruk for. Hvordan slette Japansk/Koreans/Kinesisk font (Frigjør 2,545KB mer plass i flash0) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 1. Start Recovory Mode og gå på Advanced -> Toggle USB (flash0)2. Gå til x:/font kopier og lim ltn9.pgf to ganger, nå har du en original, og to kopier av ltn9.pgf. 3. Slett jpn0.pgf, og skift navn på en av du lagde nettop kopiene til jpn0.pgf. 4. Slett gb3s1518.bwfon og skift navn på den siste kopien til gb3s1518.bwfon. Om noe gikk feil, så er det bare å legge inn backup av flash0, og prøve på nytt. Nå skal vi til på hvordan du kan skifte ut theme på PSP'en. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor MERK: Theme som funker på 3.03 OE vil ikke funke på 3.10 OE, 3.30 OE og 3.40 OE. Om du prøver å legge inn theme til 3.03 OE på 3.40 OE vil resultatet bli bricket PSP. 1. Last ned Themepack for 3.30OE/3.40 OE (Disse themene er bare for 3.30OE/3.40OE. 2. Start Recovory og gå på Advanced -> Toggle USB (flash0) 3. Gå på Full Themes og velg themen du vil skifte ut på PSP'en. Hvis det er noe readme fil, så les det. Og følg det. (Lest at en av theme pakken der bare funker på 3.03 OE, så vet ikke om det funker på 3.30OE/3.40OE også siden den filen du lastet ned skal være for 3.30OE/3.40OE.) 4. Kopier mappene og legg det i flash0 (Som ofte en mappe som heter vsh, er det andre mapper der, kan du også legge de til, da skifter du også som oftest ut lyd osv.) 5. Gå ut av Recovory, og start PSP'en. Om bakrunedn er hvit, gå til Settings -> Theme Settings -> Theme og velg den themen det er noe på. 6. Om PSP'en er ustabil, eller noe er galt, så kan du legge inn backup av flash0 og eventuelt velge en annet theme pakke. Om du bare skal skifte ut wave, batteri ikon osv., så er det bare å kopiere filen og legge det i vsh -> resource Hva de forskjellige RCO filer er: system_plugin_fg.rco = battery, loading circle, mute icon impose_plugin.rco = error messages, battery empty icon, volume bar, equalizer icons topmenu_plugin.rco = menu icons, menu names system_plugin.rco = Default game/music/video icons, arrows, slider bars, shadows 01-12.bmp = monthly background (01 = january) ltn0.pgf = Font style Om det er noe du lurer på, så er det bare å spørre. Det er viktig at du er 100% sikker på hva du driver med, eller så kan du få en bricket PSP. Skriv gjerne inn tilbakemeldinger, og legg gjerne inn bilde på hvordan PSP'en deres ble. (Hvordan ta Screen av PSP'en) Min PSP etter jeg har byttet theme: Endret 25. juni 2007 av Uylum2 Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Så hva syns dere..? Lenke til kommentar
Saiyaman Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Veldig bra guid. Kommer til å gjøre dette med en gang det kommer en downgrader til den nyeste frimwaren Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg har lyst til å prøve, men vet ikke helt hva det blir til enda. Uansett en veldg god og oversiktlig guide, all ære til trådstarter. Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Det du gjør må du være 100% sikker, eller vil resultatet bli brick. Om det er noe du lurer på, så er det bare å spørre (: Har forresten lagt inn denne guiden på https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=772480 Og oppdatert den litt. Den ligger på Anaxyd sitt innlegg (vi samarbeider med guidene) Endret 26. juni 2007 av Uylum2 Lenke til kommentar
aspire86 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det du gjør må du være 100% sikker, eller vil resultatet bli brick. Om det er noe du lurer på, så er det bare å spørre (: Har forresten lagt inn denne guiden på https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=772480 Og oppdatert den litt. Den ligger på Anaxyd sitt innlegg (vi samarbeider med guidene) 8951558[/snapback] likte den themen som var avbildet i guiden. har funnet den, men lurer på om den passer til 3.40oe Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg bruker selv 3.40 (: Den waven er en annet wave som ikke følger med på den pakken du sikkert har du lastet ned (Ultimate Black). Har skiftet ut ikonene på PSP'en min også, syns at den ble mye fetere. Skal legge inn bilde av den i morgen jeg (: Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Har skiftet ut ikonene på PSP'en min: Video finner du her Lenke til kommentar
aspire86 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Har skiftet ut ikonene på PSP'en min: Video finner du her 8960964[/snapback] I flash0 er det allerede en mappe som heter vsh. skal eg slette, eller gi den mappen nytt navn før eg legger til den vsh mappen som var i themen?? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Ikke slett vsh mappa! Det du gjør er å dra vsh mappa som kommer fra themen du har lastet ned, og inn i flash0 der du ser vsh mappa. Det pc'en din gjør da, er å overskrive de riktige filene med de nye. Du kan også legge inn en og en fil manuelt inn i vsh mappa(noe jeg gjør). Husk å ta backup! Lenke til kommentar
aspire86 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Ikke slett vsh mappa! Det du gjør er å dra vsh mappa som kommer fra themen du har lastet ned, og inn i flash0 der du ser vsh mappa.Det pc'en din gjør da, er å overskrive de riktige filene med de nye. Du kan også legge inn en og en fil manuelt inn i vsh mappa(noe jeg gjør). Husk å ta backup! 8962801[/snapback] vist jeg tar backup, kan jeg da legge inn sony sin theme igjen, på samme måte som eg la inn themen Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Mhm.. Og hvis noe går galt, så bare legger du inn backupen igjen. Lenke til kommentar
aspire86 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Mhm.. Og hvis noe går galt, så bare legger du inn backupen igjen. 8967837[/snapback] jeg fikk til å skifte theme Tusen takk til Uylum2 for super guide og AnaXyd for svar på spørsmål Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Bare hyggelig! Fint at du fikk det til! Alltid kult med en "egen" PSP! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå